Regulamin i polityka prywatności Punkta.pl

§ 1. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin strony internetowej i polityka prywatności (dalej jako: „Regulamin”) określają zasady funkcjonowania oraz warunki korzystania z strony internetowej www.punkta.pl, zwanej dalej Stroną. Regulamin definiuje także prawa i obowiązki korzystających z niego Użytkowników oraz Właściciela Strony i Usługodawcy w zakresie ochrony danych osobowych.

§ 2. Definicje

  1. Cookies – (tzw. „ciasteczka”) stanowią̨ dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są̨ w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są̨ do korzystania ze Strony;
  2. Dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy;
  3. Logi Serwera – informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegających logowaniu w warstwie serwerowej;
  4. Profilowanie – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
  5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiej i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Strona – strona internetowa www.punkta.pl oraz jej subdomeny.
  7. Usługodawca albo mfind – mfind sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Człuchowska 74 lok. U1, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000488906, NIP: 5223011279, Regon: 147010378, wysokość kapitału zakładowego spółki: 659 800 zł, kapitał opłacony w całości. mfind sp. z o.o. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do rejestru pośredników ubezpieczeniowych prowadzonego przez organ nadzoru – Komisję Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa pod numerem 11220945/A.
  8. Użytkownik – osoba odwiedzająca Stronę.
  9. Właściciel Strony lub mfind IT – oznacza mfind IT sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Człuchowska 74/U1, 01-360 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem pod numerem KRS 0000536322, NIP: 522-30-20-611, REGON: 360099494, kapitał zakładowy w wysokości 114.200,00 złotych.

§ 3. Warunki korzystania

  1. Każdy Użytkownik zobowiązany jest zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z usług dostępnych za pośrednictwem Strony. Korzystanie ze Strony przez Użytkownika jest akceptacją wszystkich postanowień Regulaminu i zobowiązaniem Użytkownika do ich przestrzegania.
  2. Każdy Użytkownik w celu skorzystania z usług wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie i na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
  3. Użytkownik jest zobowiązany do korzystania ze Strony w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami oraz celami utworzenia Strony, a w szczególności w sposób nie naruszający praw osób trzecich oraz praw właściciela.
  4. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik narusza powyższy punkt 1, Właściciel Strony lub Usługodawca ma prawo podjąć wszelkie działania prowadzące do naprawienia poniesionej w związku z tym szkody.
  5. Właściciel Strony zastrzega sobie prawo do przerw i zakłóceń w działaniu Strony, wprowadzaniu ograniczeń terytorialnych lub wiekowych w dostępie, jak również zamknięcia Strony bez uprzedniego zawiadomienia.

    § 4. Odpowiedzialność za treść Strony

  1. Właściciel Strony dokłada starań, aby korzystanie ze wszelkich usług Właściciela Strony było w pełni satysfakcjonujące i pomocne.
  2. Właściciel Strony odpowiada jedynie za treści własne zamieszczone na Stronie.
  3. Informacje zamieszczane przez Właściciela Strony są na bieżąco aktualizowane oraz sporządzane w sposób staranny, jednakże Właściciel Strony nie udziela gwarancji za prawidłowość, aktualność, kompletność i stałą dostępność Strony.
  4. Właściciel Strony zastrzega sobie prawo zmiany treści Strony, jej uzupełniania, skracania treści lub likwidacji Strony.
  5. Na stronie mogą być umieszczone linki do adresów internetowych podmiotów trzecich, na których treść właściciel nie ma żadnego wpływu. Za treści znajdujące się pod linkowanymi adresami odpowiada wyłącznie ich operator.
  6. Ani Właściciel Strony ani Usługodawca nie odpowiadają za podanie przez Użytkownika na Stronie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, niepełnych i nieprawidłowych danych, wobec braku możliwości ich weryfikacji. Skutki uzupełnienia formularza kalkulacyjnego i danych do polisy przez Użytkownika nieprawidłowymi danymi ponosi Użytkownik.
  7. Ani Właściciel Strony ani Usługodawca nie ponoszą odpowiedzialności za nieprawidłowe wypełnienie przez Użytkownika formularzy zamieszczonych na Stronie, a w szczególności nie ponosi odpowiedzialności względem osób trzecich, których dane zostały zamieszczone w formularzu Serwisu bez ich wiedzy i zgody.

    § 5. Prawa własności intelektualnej

  1. Właściciel Strony oświadcza, że Strona zawiera dokumenty chronione prawem autorskim, znaki towarowe oraz inne dobra niematerialne będące przedmiotem ochrony praw własności intelektualnej. Przyjęty na Stronie wybór i układ prezentowanych w nim treści stanowi samoistny przedmiot ochrony prawno-autorskiej.
  2. Użytkownik w ramach korzystania ze Strony zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wzorów przemysłowych oraz praw ochronnych do znaków towarowych, wzorów użytkowych oraz praw z patentów do wynalazków Właściciela Strony i innych podmiotów.
  3. Prawa autorskie do zasobów publikowanych na Stronie należą do Właściciela Strony.
  4. Użytkownik jest zobowiązany do nie wykorzystywania jakichkolwiek prezentowanych w Serwisie treści poza zakresem własnego użytku osobistego. W celu uniknięcia wszelkich wątpliwości korzystanie i rozporządzanie tymi treściami, wykraczające poza ramy dozwolonego użytku osobistego wymaga uprzedniej zgody Właściciela Strony.

    § 6. Warunki techniczne korzystania ze Strony

  1. W celu prawidłowego korzystania z zasobów Strony, w tym usług świadczonych przez Usługodawcę za jej pośrednictwem, Użytkownik powinien dysponować sprzętem komputerowym i oprogramowaniem spełniającym następujące, minimalne wymogi:
    • przeglądarka Internet Explorer w wersji co najmniej 11, Firefox w wersji co najmniej 37.0, Chrome w wersji co najmniej 42.0,
    • włączona obsługa Cookies i JavaScript
    • minimalna rozdzielczość monitora 1024×768.
    • w przypadku usług Call Center wymagane jest posiadanie systemu teleinformatycznego umożliwiającego wykonywanie rozmów telefonicznych z funkcją tonowego wybierania numerów.
  1. Dane przesyłane przy użyciu formularzy elektronicznych w ramach Strony są chronione poprzez zastosowanie bezpiecznego protokołu Secure Socket Layer (SSL), szyfrowane za pomocą klucza o długości 256 bitów opartego o metodę szyfrowania TLS 1.2.
  2. Do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, po uzyskaniu jego akceptacji, wprowadzane są pliki Cookies.

    § 7. Usługi

 

  1. W ramach Strony, Usługodawca świadczy następujące usługi:
    • oferowania i sprzedaży ubezpieczeń;
    • porównywania ofert ubezpieczycieli;

      § 8. Polityka prywatności w zakresie danych osobowych

 

Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej również: „RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi, tj. przez cały okres przetwarzania określonych danych, przepisami prawa o ochronie danych osobowych.

 

  1. Kto jest administratorem danych osobowych?

 

Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane wspólnie przez:

  1. mfind IT sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Człuchowska 74/U1, 01-360 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem pod numerem KRS 0000536322, NIP: 522-30-20-611, REGON: 360099494, kapitał zakładowy w wysokości 114.200,00 złotych, oraz
  2. mfind sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Człuchowska 74/U1, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000488906, NIP: 5223011279, Regon: 147010378, wysokość kapitału zakładowego spółki: 659 800 zł

dalej łącznie zwani jako: „Administrator danych

 

We wszelkich kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się z Administratorem danych listownie na wyżej wskazany adres korespondencyjny lub przy pomocy następujących form kontaktu:

tel.: +48 22 490 90 00

e-mail: kontakt@punkta.pl

 

  1. Czy podanie danych jest obowiązkowe?

 

Wszelkie informacje na temat Użytkowników, które gromadzone są przy pomocy Strony, podawane są dobrowolnie. Może się jednak zdarzyć, że bez podania określonych danych Właściciel Strony lub Usługodawca nie będzie w stanie świadczyć określonych usług lub usług w pełnym zakresie. Użytkownik poinformowany zostanie wówczas o każdej takiej sytuacji podczas wypełniania poszczególnych formularzy.

 

  1. W jakim celu, na jakiej podstawie i przez jaki czas przetwarzane są dane osobowe?

 

Administrator danych dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą (Użytkowników), a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

 

Administrator danych przetwarza dane osobowe, w zakresie w jakim udostępnione mu one zostały za pośrednictwem formularzy zamieszczonych na Stronie (www.punkta.pl), na podstawie dobrowolnej zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która w zależności od jej treści pozwala na przetwarzanie danych osobowych Użytkowników w celu:

 

  1. umożliwienia korzystania z porównywarki ubezpieczeń, w tym:
  • – porównania i przedstawienia Użytkownikowi ofert ubezpieczeniowych,
  • – udostępnienia danych osobowych Użytkowników wybranym zakładom ubezpieczeń oraz multiagencjom w celu wyboru najlepszej oferty ubezpieczenia,
  • – kontaktu z Użytkownikiem w celach związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty ubezpieczeniowej i ewentualnego zawarcia umowy ubezpieczenia (sposób kontaktu zależny jest od udostępnionych przez Użytkownika danych kontaktowych: e-mail lub telefon),
  • – obsługi reklamacji;
  1. umożliwienia korzystania z innych usług udostępnionych na Stronie (www.punkta.pl);
  2. zamówienie bezpłatnej rozmowy telefonicznej, użycia formularza kontaktowego, chatu, zamieszczenia stosownych komentarzy w strefie blogowej,
  3. poinformowania Użytkownika o zbliżającym się terminie końca ubezpieczenia (sposób kontaktu zależny jest od udostępnionych przez Użytkownika danych kontaktowych: e-mail lub telefon);
  4. marketingu usług i produktów oferowanych przez Usługodawcę oraz współpracujące z nimi zakłady ubezpieczeń, w tym przekazywania danych Użytkowników do współpracujących z Usługodawcą zakładów ubezpieczeń;
  5. dostarczanie Użytkownikowi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Administratora danych oraz współpracujące z nimi zakłady ubezpieczeń produktów i usług.

 

W przypadku, w którym Użytkownik zawarł umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną na podstawie odpowiedniego regulaminu, Administrator danych przetwarza dane osobowe takiego Użytkownika w celu zawarcia i wykonania tej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Dodatkowo, Administrator danych przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami oraz wykonywania ciążących na Administratorze danych obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO).

Administrator danych przechowuje dane osobowe Użytkowników przez czas obowiązywania umowy zawartej z Użytkownikiem, a po jej zakończeniu w celu dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy oraz wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa nie dłużej jednak niż przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania umowy.

Dane osobowe przekazane przez Użytkownika na podstawie zgody Administrator danych przechowuje wyłącznie do czasu zgłoszenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec ich przetwarzania bądź do momentu wycofania zgody na przetwarzanie – chyba, że obowiązujące przepisy prawa wymagają dłuższego terminu przechowywania danych.

Szczegółowy opis procesu przetwarzania danych osobowych znajduje się poniżej w odpowiednich częściach dedykowanych poszczególnym usługom.

 

  1. Czy Administrator danych przekazuje komuś dane osobowe?

 

Dostęp do przetwarzanych przez Administratora danych mogą mieć również: osoby, które są  zatrudnione przez Administratora danych, podmioty organizujące działania i akcje marketingowe na jego rzecz, podmioty realizujące dla niego usługi analityczne, programistyczne, usługi związane z telefoniczną obsługą klienta, księgowe, kadrowo-płacowe, prawne, podatkowe, audytorskie itp., firmy pocztowe i kurierskie, dostawcy przestrzeni dyskowej w chmurze, dostawcy usług polegających na prowadzeniu akcji mailingowych i telekomunikacyjnych oraz dostawcy usług poczty elektronicznej i innych narzędzi umożliwiających komunikację z nami.

W zależności od usługi, z której korzysta Użytkownik oraz zakresu udzielonej przez Użytkownika zgody na przetwarzanie danych osobowych, Administrator danych może je udostępniać również innym kategoriom podmiotów, takim jak zakłady ubezpieczeń i agenci ubezpieczeniowi współpracujący z Administratorem danych w zakresie oferowania ochrony ubezpieczeniowej, jak również podmioty przetwarzające dane na zlecenie Administratora danych.

 

  1. Czy dane osobowe będą przekazywane za granicę?

 

Administrator danych nie będzie przetwarzać danych osobowych Użytkowników poza granicami Europejskiego Obszaru Gospodarczego (państwa UE, Islandia, Norwegia i Liechtenstein), w którym obowiązują restrykcyjne regulacje ochrony prywatności. Może się jednak zdarzyć, że dane będą przesyłane poza EOG przez podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora danych, takie jak dostawcy: poczty elektronicznej, przestrzeni dyskowej w chmurze, usług polegających na prowadzeniu akcji mailingowych itp. Administrator danych dochowa wszelkich starań, aby upewnić się, że takie przepływy danych odbywały się będą zgodnie z przepisami prawa.

 

  1. Prawa, które przysługują Użytkownikowi

 

Administrator danych zapewnia Użytkownikowi spełnienie wszystkich praw wynikających z RODO, tj. prawo do uzyskania informacji o treści przetwarzanych danych, prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia do innego administratora danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec zautomatyzowanego przetwarzania danych (profilowanie).

Ponadto, w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, Użytkownik ma prawo jej wycofania w dowolnym momencie, co jednak nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, kancelaria@uodo.gov.pl, Infolinia 606-950-000.

 

  1. Czy Administrator danych podejmuje decyzje automatycznie?

 

Niektóre usługi świadczone przez Administratora danych wiążą się z wykorzystaniem technik zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

Są one wykorzystywane przede wszystkim w porównywarkach ubezpieczeń – wprowadzane przez Użytkownika dane są wysyłane na serwery zakładów ubezpieczeń, na których przeprowadzane są operacje konieczne do oszacowania ryzyka ubezpieczeniowego i wyliczenia wysokości składki. Dzięki temu można błyskawicznie zaprezentować Użytkownikowi zestawienie najlepszych ofert ubezpieczeń.

Jednocześnie Administrator danych informuje, że nie ma wpływu na procesy, które odbywają się po stronie zakładów ubezpieczeń. Informacje na ten temat Użytkownik znajdzie w odpowiednich politykach prywatności zakładów ubezpieczeń i innych podmiotów np. oferujących usługi medyczne. Należą do nich między innymi:

 

– Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A.

– AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A.

– Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A.

– BENEFIA Ubezpieczenia sp. z o.o. (Czytaj Politykę prywatności)

– Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

– Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A. (właściciel marki mtu24.pl, You Can Drive), (Czytaj Politykę prywatności)

– Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (właściciel marki Proama) (Czytaj Politykę prywatności)

– Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

– InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

– Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (Czytaj Politykę prywatności i Informacje w jakich przypadkach nie powinieneś zawierać umowy ubezpieczenia)

– LUX MED sp. z o.o.

 – Medicover sp. z o.o.

 – Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. (PZU SA)

 – SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (Czytaj Politykę prywatności)

 – Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. (Czytaj Politykę prywatności)

 – UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (Czytaj Politykę prywatności)

 

Dodatkowo, wprowadzone przez Użytkownika dane mogą być przetwarzane przez Administratora danych w celu dopasowania rodzaju, formy i treści komunikacji, którą Administrator danych kieruje do Użytkownika lub jej braku.

 

  1. Rodzaje stosowanej komunikacji

 

W zależności od podanych przez Użytkownika danych kontaktowych (adres e-mail i/lub numer telefonu) oraz zaakceptowanych zgód w miejscu podania tych danych, Administrator danych może kontaktować się z Użytkownikiem, np. w związku z: obsługą danej usługi (np. porównywarki ubezpieczeń), odpowiedzią na pytania, reklamacjami, badaniami, pozyskiwaniem opinii, marketingiem własnym produktów i usług, przesyłaniem biuletynów informacyjnych (newsletter), informacji handlowych Administratora danych oraz jeśli Użytkownik wyrazi dodatkową zgodę także informacji handlowej od Partnerów Administratora Danych.

Podstawą przetwarzania jest wyrażona przez Użytkownika dobrowolna zgoda, którą może on wycofać w dowolnym momencie przy pomocy specjalnego odnośnika znajdującego się na dole każdej otrzymanej od Administratora danych wiadomości.

Dane użyte do komunikacji z Użytkownikiem będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody na otrzymywanie wiadomości. Przepisy prawa mogą jednak – w określonych sytuacjach – nakazywać dłuższe przetwarzanie danych przez Administratora danych.

 

  1. Porównywarki ubezpieczeń

 

Dane, które Administrator danych gromadzi przy pomocy porównywarek ubezpieczeń, zbiera w celu świadczenia usługi polegającej na zaprezentowaniu zestawienia ofert ubezpieczeniowych. Uprawnia go do tego wyrażona przez Użytkownika dobrowolna zgoda, którą można cofnąć w każdym momencie. Po wypełnieniu formularza dane mogą zostać przekazane współpracującym z Administratorem danych zakładom ubezpieczeń, a te dodatkowo w celu oceny ryzyka ubezpieczeniowego mogą przekazać je np. Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu oraz innym podmiotom np. świadczącym usługi medyczne – bez tego nie byłoby możliwe wyliczenie składki. W ramach usługi przysługują Użytkownikowi prawa wymienione powyżej, jak również prawo do przenoszenia danych.

W ramach tej usługi na podstawie danych podanych w porównywarce ubezpieczeń Administrator danych może przypomnieć Użytkownikowi o zbliżającym się terminie końca ubezpieczenia zarówno w roku bieżącym jak i w latach kolejnych i zachęcić do ponownego skorzystania z porównywarki, która – dla wygody Użytkowników – będzie wstępnie wypełniona danymi wprowadzonymi podczas poprzedniej wizyty na Stronie oraz Administrator danych może udzielić Użytkownikowi wskazówek dotyczących ubezpieczenia. Jeżeli Użytkownik nie chce korzystać z tej usługi, w każdej chwili może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania. W celu znalezienia dla Użytkownika najkorzystniejszej oferty ubezpieczenia i po wyrażeniu przez niego zgody, dane mogą zostać przekazane także do współpracujących z Administratorem danych multiagencji ubezpieczeniowych, które mogą zaoferować Użytkownikowi dodatkowe oferty ubezpieczenia.

Dane zebrane przy pomocy porównywarek ubezpieczeń będą przetwarzane do momentu wycofania zgody przez Użytkownika, wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w akapicie wyżej lub do czasu, w którym nie będzie już możliwe kierowanie przez Administratora danych lub wobec Administratora danych roszczeń związanych ze świadczoną usługą. Przepisy prawa mogą jednak – w określonych sytuacjach – nakazywać nam dłuższe przetwarzanie danych.

 

  1. Zamówienie bezpłatnej rozmowy telefonicznej

 

W niektórych miejscach na Stronie znajdują się pola zachęcające do zamówienia bezpłatnej rozmowy telefonicznej. Gromadzone przy ich pomocy numery telefonów będą przetwarzane w celu nawiązania z Użytkownikiem kontaktu na podstawie wyrażonej przez Użytkownika dobrowolnej zgody, którą może cofnąć w dowolnym momencie. W sytuacji, gdy Administratorowi danych nie uda nam się nawiązać rozmowy telefonicznej z Użytkownikiem zostanie on o tym poinformowany za pomocą innych form kontaktu, np. SMS.

Niekiedy dane zebrane w toku rozmowy będą przekazywane innym podmiotom – np. zakładom ubezpieczeń, jeżeli celem rozmowy będzie porównanie ofert ubezpieczeniowych. O każdym takim przekazaniu Użytkownik zostanie poinformowany przez konsultanta.

Wszystkie rozmowy odbywające się za pośrednictwem infolinii zarówno Administratora danych, jak i podmiotów realizujących dla niego usługi telefoniczne obsługi klienta, są nagrywane. Dokonywane jest to na podstawie uzasadnionego interesu Administratora danych, a konkretniej w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami i oszustwami oraz poprawy jakości świadczonych przez usług i sposobu, w jaki obsługiwani są Klienci. Takie nagrania będą przechowywanie do czasu, w którym nie będzie już możliwe kierowanie przez Administratora danych lub wobec niego roszczeń związanych z usługami świadczonymi w ramach rozmowy. Przepisy prawa mogą jednak – w określonych sytuacjach – nakazywać Administratorowi danych dłuższe przetwarzanie danych.

  1. Formularz kontaktu oraz chat

Na Stronie znajdują się również formularze kontaktu oraz chat (np. LiveChat). Gromadzone przy ich pomocy adresy e-mail i inne podane przez Użytkownika informacje będą przetwarzane w celu nawiązania z kontaktu Użytkownikiem i odpowiedzi na ew. pytania. Podstawą przetwarzania jest wyrażona przez Użytkownika dobrowolna zgoda, którą można wycofać w dowolnym momencie.

Zapisy rozmowy będą przechowywane do czasu, w którym nie będzie już możliwe kierowanie przez Administratora danych lub wobec niego roszczeń związanych ze świadczoną usługą. Przepisy prawa mogą jednak – w określonych sytuacjach – nakazywać dłuższe przetwarzanie danych.

 

  1. Administrator danych realizuje obowiązek informacyjny zgodnie z postanowieniami regulaminów poszczególnych usług lub przez umieszczenie informacji przy formularzu kontaktowym.

 

  1. Użytkownik pozostaje anonimowy do momentu skorzystania z usług wskazanych w niniejszym Regulaminie lub wypełnienia formularza kontaktowego na Stronie.

 

§ 9. Pliki cookies

 

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług oraz dostosowania Strony do potrzeb Użytkowników, Administrator danych stosuje pliki cookies.

 

Pliki cookies (nazywane również ciasteczkami) to niewielkie porcje informacji mające postać krótkiego ciągu znaków, które przechowywane są w pamięci urządzenia Użytkownika. Dostęp do tych plików pozwala Administratorowi danych na późniejsze zidentyfikowanie urządzenia Użytkownika i dostosowanie do niego ustawień witryny. Przechowywane informacje nie wprowadzają zmian konfiguracyjnych w urządzeniu i oprogramowaniu Użytkownika. Można je usunąć w dowolnej chwili przy wykorzystaniu odpowiedniej funkcji przeglądarki internetowej.

 

Istnieją różne rodzaje cookies. Strona korzysta z cookies „sesyjnych” oraz „trwałych”. Cookies „sesyjne” są usuwane z komputera Użytkownika zaraz po zamknięciu przeglądarki internetowej. Z kolei cookies „trwałe” będą przechowywane na komputerze Użytkonika również po zamknięciu przeglądarki – maksymalny okres takiego przechowywania jest oddzielnie określony dla każdego cookie.

 

Używane przez Administratora danych cookies działają w następujących celach:

  1. umożliwiają personalizację wyglądu i treści strony dla każdego Użytkownika,
  2. pozwalają na wymianę danych pomiędzy platformami działającymi w ramach witryny,
  3. są wykorzystywane w procesie uwierzytelniania Użytkownika oraz zapobiegają nadużyciom w tym zakresie,
  4. zapamiętują działania Użytkownika – dzięki temu po opuszczeniu strony nie musi on np. ponownie wypełniać formularzy,
  5. umożliwiają personalizację reklam i komunikacji marketingowej w ramach witryny oraz w komunikacji do użytkowników,
  6. umożliwiają kierowanie reklam Administratora danych poza Stroną, np. do osób, które już odwiedziły Stronę i/lub mogą być potencjalnie zainteresowane usługami Administratora danych,
  7. umożliwiają pomiar skuteczności i rozliczenie efektów działań marketingowych,
  8. gromadzą informacje statystyczne o ruchu na Stronie.

 

W oparciu o powyższe reguły i w wymienionych celach działają również inne mechanizmy wykorzystywane przez Stronę takie jak np. localStorage, który działa na zasadach analogicznych do trwałych plików cookies, lecz jest w stanie pomieścić więcej informacji.

 

Na Stronie zamieszczone są też skrypty Partnerów zewnętrznych, które również mogą przechowywać dane na urządzeniu Użytkownika. Stosowane mechanizmy i zasady przechowywania mogą różnić się od tych, które są przewidziane w niniejszej Polityce prywatności i Polityce cookies. Więcej informacji na ten temat Użytkownik znajdzie na stronach poszczególnych Partnerów. Należą do nich między innymi:

 Google (np. reklama i analiza; ustawienia reklam Google)

 Facebook (np. reklama i analiza)

 LiveChat

 Optimizely

 Expert Sender

 PushPushGo

 Onet

 Tradedoubler

 Ceneo

 InspectLet

 NetSales

 Tradetracker

 Ve-interactive

Użytkownik może decydować o tym, czy i jakie pliki cookies chce przechowywać na swoim urządzeniu. Szczegóły na ten temat znajdują się na stronie internetowej dostawcy przeglądarki internetowej. Poniżej zamieszczamy odnośniki do instrukcji użytkowania najpopularniejszych przeglądarek:

 Chrome

 Firefox

 Edge

 Internet Explorer

 Opera

Jednocześnie informujemy, że wyłączenie lub ograniczenie stosowania cookies może utrudnić, a nawet uniemożliwić korzystanie z naszej strony i świadczonych na niej usług.

 

§ 10. Logi Serwera

 

  1. Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Stroną oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać: czas nadejścia zapytania, czas wysłania odpowiedzi, nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku, gdy przejście do Strony nastąpiło przez odnośnik, informacje o przeglądarce użytkownika, Informacje o adresie IP.
  3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

§ 11. Postanowienia końcowe

 

  1. Właściciel Strony dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Strony, jednakże nie zapewnia gwarancji, że strona działać będzie bez awarii i przerw.
  2. W razie jakichkolwiek zastrzeżeń co do działalności strony, użytkownik może zgłaszać je Właścicielowi Strony poprzez wysłanie e-maila na adres: kontakt@punkta.pl
  3. Właściciel zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia ważnych przyczyn, o każdej zmianie powiadomi Użytkowników na 14 dni przed wprowadzeniem zmian.
  4. Regulamin wszedł w życie w dniu 29.08.2019 roku.

Privacy Preference Center