Ten samochód jest niczym ciepły powiew wiatru, najlepsze włoskie espresso przed południem i najlepsze wino wieczorem. W oceanie szarości i stylistycznej monotonii Alfa Romeo Giulietta jest zjawiskowa, przyciąga wzrok, ponętnie i delikatnie kusi, a jeżeli choć raz popatrzysz jej w oczy, a właściwie w reflektory, docenisz doskonałość linii i poczujesz dreszcze na całym ciele. Już będziesz jej, tylko i wyłącznie jej.
Zadasz sobie pytanie, dlaczego coś tak zjawiskowego, to uosobienie piękna stworzono dopiero teraz?… Tak w bardzo dużym skrócie można przedstawić Alfę Romeo Giuliettę, która już nie jest samochodem – jest sztuką.
Alfa Romeo Giulietta. Z miłości do sztuki
Ale tak naprawdę, czego innego można byłoby się spodziewać po stylistyce Alfy? Chyba czegoś więcej niż po smutnych samochodach innych producentów. Nie mam zamiaru żadnego samochodu obrażać – wystarczy zrobić prosty test. Popatrzcie najpierw przez chwilę na Giuliettę, przyjrzyjcie się jej powabnym kształtom, potem popatrzcie na jakikolwiek inny samochód, np. jakiś niemiecki, japoński – jakikolwiek, a później z powrotem na naszą gwiazdę. Już nic nie będzie takie samo. Nagle wszystkie „poprawne” i „eleganckie” modele staną się niczym zwykle ordynarne puszki po napoju. Ale tak naprawdę nie powinno to dziwić, bo przecież Giuliettę zaprojektował Włoch Lorenzo Ramaciotti, facet, który jest odpowiedzialny za wygląd Ferrari F430, 360 Modene, czy 612 Scaglietti. Nie mogło więc wyjść inaczej niż pięknie.
Alfa Romeo Giulietta. Debiut na salonach
Giulietta to osobowy samochód klasy kompaktowej produkowany przez włosko-amerykański koncern motoryzacyjny FCA pod marką Alfa Romeo. Oficjalnie została zaprezentowana w 2010 roku jako następca także kultowego już modelu 147. Na całe szczęście zrezygnowano z nadania jej nazwy „149” czy „Milano”. Postawiono na bardziej wyrazistą nazwę Giulietta nawiązującą do modelu z lat 50 i 60 ubiegłego wieku – nawiązującą także klasą i urodą. Nasza debiutantka od razu zakończyła klątwę awaryjności, z jaką borykał się model 147. Ileż to było prześmiewczych obrazków w Internecie na temat częstych awarii Alfy! Fani marki zawsze mieli jedną ripostę: „Wolę pchać Alfę, niż jeździć golfem”. Wdzięki Giulietty doceniono także słusznie w plebiscycie Car of The Year w 2011 roku, w którym to wyprzedził ją tylko Nissan Leaf.
Alfa Romeo Giulietta. Uroda i moc
Włoska gwiazdka powstała na nowej płycie podłogowej Fiata „C-Evo”, ale tak naprawdę nie to jest istotne. Istotnymi elementami konstrukcji są silniki. Model bazuje na 4 jednostkach napędowych – dwóch silnikach benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych. Podstawowa wersja benzynowa ma pojemność 1.4 i 105 koni mocy i niestety jest to trochę za mało. Lepszym wyborem jest wersja 1.4 TB Multi Air o mocy 170 KM, dzięki temu samochód zamiast rozpędzać się do setki w niecałe 11 sekund, osiąga ją już w około 7,7, co jest naprawdę zacnym wynikiem. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż silniki te, aby dać kierowcy prawdziwą przyjemność z jazdy, potrzebują późniejszej zmiany biegów.
Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne, to mamy do wyboru dwie, pierwsza o pojemności 1.6 JTDM o mocy jak w benzynie, jednak z większym momentem obrotowym lub wersję 2.0 o mocy 170 km w najmocniejszej wersji i osiągach porównywalnych z mocniejszą jednostką benzynową. Tutaj musimy standardowo, jak przy innych dieslach, uważać na filtry DPF, dlatego podczas użytkowania samochodu w mieście trzeba co jakiś czas przejechać dłuższą trasę, aby drogi oddechowe samochodu mogły się oczyścić. Uważać należy również na modele z początku produkcji, ponieważ zawierają usterkowy moduł Multi Air. Na szczęście problem z nim został później rozwiązany. Do minusów użytkowania auta można również dołączyć słabą widoczność z tyłu.
Alfa Romeo Giulietta. Uroda i bogate wnętrze
Uroda Giulietty przyciąga wzrok, ale przecież liczy się także wnętrze. W środku pojazdu spotykamy się z ciekawym designem – od razu wiemy, że to Alfa. Świadczą o tym masywna deska rozdzielcza wraz z dobrze leżącą w dłoniach kierownicą oraz łatwo dostępne, poręczne przyciski. Fotele możemy ustawić w wielu poziomach, a wraz podłokietnikiem tworzą one siedzisko niemalże doskonałe i aż nie chce się z samochodu wysiadać. Miejsca na nogi pozostaje sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Można jedynie się przyczepić do jakości niektórych plastików, które w aucie aspirującym do klasy średniej powinny być lepiej dobrane.
Jeżeli chodzi o właściwości jezdne to zarówno na krętych drogach jak i na autostradzie będziemy czerpać przyjemność z jazdy, a zawieszenie auta jest dobrze zestrojone. Zapewnia ono zarówno komfort jak i dobre czucie trzymania na drodze. Średnie spalanie oscyluje w granicach między 6 – 12,5 l benzyny /100km (nie czarujmy się, bardziej dynamiczna jazda wymaga wyrzeczeń) lub znacznie mniej w przypadku diesli – pomiędzy 5,-7,5 litra / 100km.
Chyba najlepszym wyborem będzie wersja 1.4 TB Multi Air 170 KM w wersji Progression. Umiarkowane zużycie paliwa wraz z wyposażeniem 6 poduszek powietrznych, systemami: ABS, ASR, BAS, elektrycznie sterowanymi lusterkami oraz szybami, manualną klimatyzacją oraz paroma innymi smaczkami sprawiają, że to dla kierowcy partnerka doskonała.
Giulietta nie będzie nigdy superpopularnym i masowo widocznym na drogach samochodem. I dobrze, ponieważ dzięki temu jest jeszcze bardziej zjawiskowa. Nabywają ją przede wszystkim osoby, które wiedzą, że utracony duch motoryzacji powrócił właśnie w postaci pięknej Giulietty.
Alfa Romeo Giulietta. Najtańsze ubezpieczenie OC
Czas wrócić na ziemię. Nasza piękna i zachwycająca Giulietta podlega temu samemu obowiązkowi ubezpieczenia OC, co trywialny golf. Nawet najbardziej zakochany w swojej Alfie kierowca nie ma ochoty przepłacać za to, co i tak regulowane jest ustawą, zatem chętnie skorzysta z naszej porównywarki ubezpieczeń. Dzięki niej znajdzie najtańsze ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta.
Ile doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta?
Wyobraźmy sobie kogoś, kto zawsze pragnął prowadzić Giuliettę i wreszcie stać go na spełnienie tego marzenia po 17 latach spędzonych za kierownicą różnych golfów, fiatów i seatów. Ma rodzinę, dzieci, które odwozi codziennie do przedszkola i fantazjuje o chwili, w której koledzy jego syna zaliczą totalny opad szczęki, gdy Giulietta zamruczy o świcie pod szkołą. Jeździ ostrożnie, jest przewidujący na drodze, a myśl, że mógłby zadrasnąć ukochaną, przyspiesza mu puls. Zasłużył na 60% zniżek.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 534 zł | Link4 |
Kielce | 441 zł | Link4 |
Lublin | 484 zł | Link4 |
Tarnów | 454 zł | mtu24.pl |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:
Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta?
Młody kierowca, który szczęśliwie wszedł w posiadanie Alfy Romeo Giulietta, prawdopodobnie pozostanie jest wierny do końca swej kariery za kółkiem. Giulietta oczaruje go bez reszty. Nasz młody kierowca jeździ od 2014 roku, ma 20% zniżek za bezszkodową jazdę. Alfą będzie zadawał szyku na dzielni, jeździł nią do pracy i wyjeżdżał na weekendy za miasto. Nietrudno zgadnąć, że w towarzystwie – jeśli nie przyciągnie swoją osobowością, załatwi to za niego Giulietta.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 936 zł | AXA Direct |
Kielce | 938 zł | AXA Direct |
Lublin | 1024 zł | AXA Direct |
Tarnów | 879 zł | AXA Direct |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla młodego kierowcy z Lublina:
Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla młodego kierowcy z Tarnowa:
Średnie ceny OC po trzecim kwartale 2018 roku – jest DUŻO taniej!
Podsumowanie
- Alfa Romeo Giulietta to produkowany od 2010 roku osobowy samochód klasy kompaktowej.
- Auto ma piękną sylwetkę i ciekawe rozwiązania designerskie wnętrza, ma dobre osiągi i jest bezawaryjne.
- Doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta od 441 zł w Kielcach do 534 zł w Gorzowie Wielkopolskim.
- Młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta od 879 zł w Tarnowie do 1024 zł w Lublinie.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Szwed jest podobno zachowawczy, chłodny i zdystansowany. Jednak ten stereotyp zdecydowanie nie pasuje do szwedzkiej marki samochodów Volvo. Od samego początku bowiem auta te były przyjazne, troskliwe i stawiały bardzo mocno na bezpieczeństwo pasażerów. To one mogą się pochwalić prowadzeniem polityki „Sweden Yes!”, ponieważ chętnie integrują się z kierowcami z całego świata. Jak na tym tle wypada Volvo V60?
Niektórzy wiedzą, jak zrobić wrażenie. Wystarczy raz spojrzeć i zapamiętamy go na zawsze. Taką właśnie strategię przyjął wobec klientów Nissan, projektując swojego Crossovera klasy B. Nissan Juke jest niby typowym SUV-em z szerokimi oponami, wysokim zawieszeniem i masywną sylwetką. Jednak w pierwszej chwili można przetrzeć oczy ze zdumienia i zadać pytanie - „Nissan Juke czy joke?” – a potem zakochać się bez pamięci.
Mercedes to marka, której kierowcom nie trzeba przedstawiać. Model klasy C to elegancki samochód, nawet dla naprawdę wymagających, o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności - jest nazywany królem klasy średniej premium. Czy ceny OC dla tego modelu także są premium, czy można znaleźć tanią ofertę? Sprawdzamy propozycje ubezpieczycieli oraz przyglądamy się nieco bliżej samemu Mercedesowi klasy C.
Bywa, że nie możemy się zdecydować, czym się zająć w życiu i próbujemy wszystkiego po trochę.Tak było przez lata z jedną z koreańskich firm. Jeszcze pod koniec XX wieku i na początku XXI Hyundai był kojarzony z producentem wszystkiego - począwszy od mikrofalówek poprzez koparki, ładowarki, a na telewizorach kończąc. Dziś Hyundai i30 to jeden z popularniejszych modeli na naszych drogach.
Wszystkim, którym wydaje się, że odwieczna rywalizacja japońskich wojowników odeszła w przeszłość, trzeba uświadomić, że ona trwa, przeniosła się jedynie w inny wymiar. Teraz najlepsze jednostki ścigają się, walczą na pojemności, spalanie, wyposażenie i stylizację. Suzuki do tej zawziętej konkurencji z Nissanem, Toyotą czy Mitsubishi wystawiło swój model SX4 S-Cross, który całkiem nieźle radzi sobie z rywalami.
Samochód, który absolutnie się nie starzeje, ani nie nudzi? Zdecydowanie chodzi o mały, bardzo włoski, modny samochód, jakim jest Fiat 500. Poznajmy jego historię, sprawdźmy opinie na jego temat, a na koniec wyliczmy, ile trzeba zapłacić za jego ubezpieczenie OC.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.