Czy wózek inwalidzki lub skuter elektryczny dla starszych lub niepełnosprawnych musi mieć ubezpieczenie OC? Dwa towarzystwa ubezpieczeniowe z Michigan odmówiły swoim klientom poszkodowanym odszkodowania, ponieważ uważają, że osoby poruszające się tym środkiem transportu powinny mieć wykupione ubezpieczenie komunikacyjne. Szkoda tylko, że ani jeden, ani drugi ubezpieczyciel nie mają takiej polisy w swojej ofercie.
Poszkodowany, sparaliżowany mężczyzna, został potrącony przez SUV-a, kiedy przejeżdżał na drugą stronę ulicy w drodze do sklepu z pączkami. Po wniesieniu roszczenia dowiedział się, że jeśli doszło do wypadku drogowego, a on nie posiada ubezpieczenia pojazdu, nie może mu zostać wypłacone odszkodowanie. Skuter elektryczny dla starszych i niepełnosprawnych to środek transportu, który posiada więcej niż dwa koła i jest napędzany siłą inną niż siła mięśni. To znaczy, że kwalifikuje się do tej samej kategorii co auto. Nie byłoby w tym argumencie może nic dziwnego, gdyby nie to, że został stworzony na potrzebę odmowy wypłaty świadczenia i ma działać na korzyść ubezpieczyciela. Steven Gursten – prawnik reprezentujący interesy poszkodowanych w zdarzeniach komunikacyjnych – obawia się, że taka decyzja może odbić się na 300 000 starszych i niepełnosprawnych w kraju poruszających się na skuterach i wózkach inwalidzkich. Jeśli towarzystwu uda się podtrzymać argument i dojdzie do stworzenia precedensu, można spodziewać się coraz więcej sytuacji, w których wniosek o odszkodowanie będzie odrzucony na podobnej, absurdalnej podstawie.
Wiadomo nie od dziś, że Wujek Sam i mieszkańcy Nowego Świata to czołowi drapieżcy w świecie pieniądza, ale szukanie oszczędności na tym, co sami nazywają czule „granny scooter” (skuter babci) wydaje się nawet bardziej absurdalne niż pozywanie do sądu za to, że kawa była gorąca.
Źródło: http://www.businessweek.com/
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Sezon na jednoślady trwa w najlepsze. Jeśli i Ty zamierzasz przesiąść się na skuter, motorower, musisz wiedzieć, że według polskiego prawa jest to pojazd mechaniczny podlegający obowiązkowemu ubezpieczeniu OC. O czym warto pamiętać wybierając ubezpieczenie skutera? Ile kosztuje OC dla motoroweru i co grozi za jego brak? Wyjaśniamy!
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oferuje kompleksowe wsparcie w postaci dofinansowania zakupu samochodów. W 2024 roku program wszedł w kolejną, czwartą już turę, zapewniając osobom z niepełnosprawnością środki na dostosowanie auta lub zakup już przystosowanego pojazdu. 1 sierpnia 2024 roku ruszył nabór wniosków o dopłatę do zakupu samochodu dla osób niepełnosprawnych.
Od razu uprzedzam: kupno quada dla dziecka na Pierwszą Komunię to nie jest dobry pomysł. Ale już nastolatek może samodzielnie prowadzić pojazd silnikowy, pod warunkiem że ma do tego uprawnienia. Akademia mfind przygotowała dla Ciebie zestawienie praktycznych informacji o tym, jakimi pojazdami mogą jeździć młodzi ludzie, którzy nie ukończyli 18. roku życia i jakie uprawnienia muszą mieć.
Znamy dmuchane zamki z nadmorskich miasteczek i sezonowych lunaparków. W Stanach Zjednoczonych są one także hitem przyjęć dla dzieci organizowanych przez troskliwe mamy w ogródkach podmiejskich domków jednorodzinnych.
Dla właścicieli lub współwłaścicieli samochodów, którzy są osobami niepełnosprawnymi lub mają na utrzymaniu osobę niepełnosprawną, przewidziana została ulga rehabilitacyjna. Ile wynosi ulga rehabilitacyjna za 2020 r.? Sprawdź, jaka kwota może zostać przez Ciebie odliczona w PIT za 2020 rok.
Jakie kryteria musi spełnić urządzenie, którym można poruszać się inaczej niż za pomocą siły mięśni, żeby zostało objęte obowiązkiem ubezpieczenia komunikacyjnego? Sprawa wydaje się prosta – podstawowym wyznacznikiem powinno być to, czy pojazd uczestniczy w ruchu drogowym i stanowi zagrożenie dla innych. Jak w tę logikę wpisuje się kosiarka - traktorek, która być może już niedługo będzie musiała zostać ubezpieczona?
Najchętniej czytane
Średnia cena za OC w listopadzie 2025 r. wyniosła 671 zł – wynika z wewnętrznych danych Punkty. Choć w ostatnich miesiącach ceny polis ustabilizowały się, różnice pomiędzy stawkami za ubezpieczenie są ogromne. Jedni płacą zaledwie nieco ponad 400 zł, inni – więcej niż 1500 zł. Gdzie znaleźć najtańsze OC w Polsce i jak realnie obniżyć koszty ubezpieczenia samochodu? Odpowiadamy na podstawie najnowszych danych z rynku.
Chociaż zasady dotyczące tego manewru są jasne, nie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji oraz konsekwencji, jakie mogą wynikać z jego złamania. W artykule przyjrzymy się szczegółowo, jakie kary i punkty karne grożą za wyprzedzanie na podwójnej ciągłej, czy są sytuacje, w których wyprzedzanie na podwójnej ciągłej jest dozwolone oraz czy takie wykroczenie może wpłynąć na składki ubezpieczeniowe.
Indywidualne tablice rejestracyjne to coraz popularniejszy sposób wyróżnienie swojego auta. Właściciele samochodów i motocykli decydują się na tę formę personalizacji, aby zaistnieć na drodze, a także podkreślić swoją osobowość lub markę. W tym artykule omówimy istotne aspekty związane z uzyskaniem indywidualnych tablic rejestracyjnych, ich koszt oraz przepisy, z którymi trzeba się liczyć.