Nie ulega wątpliwości, że Opel Insignia to jeden z samochodów, za którymi najczęściej się oglądamy. Kiedy jedzie przed albo, nie daj Boże, za nami, nie spuszczamy z niego wzroku. Dlaczego? Oczywiście to bardzo atrakcyjne auto. Ale przede wszystkim dlatego, że Insignie śmigają po naszych drogach jako... nieoznakowane radiowozy. Przyjrzyjmy się bliżej temu modelowi, przed którym większość z nas czuje respekt.
Opel Insignia – krótka historia modelu
Faktycznie krótka. Opel Insignia to samochód osobowy produkowany od 2008 roku przez amerykański koncern General Motors pod niemiecką marką Opel. Model pojawił się, gdy producent postanowił skończyć z Vectrą, która nie miała najlepszej opinii.
I tak oto rozpoczął się nowy rozdział. Opel Insignia A zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Londynie. Zbudowany został na wspólnej płycie z Saabem 9-5 II i Chevroletem Malibu. Auto nawiązuje do modelu koncepcyjnego Opel GTC i występuje w wersjach: kombi, sedan i liftback.
Debiutant tak się spodobał, że od razu rok po premierze zdobył tytuł Car of the Year. Odmładzające zabiegi w postaci faceliftingu zafundowano modelowi w nagrodę za sukces na rynku w latach 2011, 2013 oraz 2015. W międzyczasie pojawił się na rynku brat bliźniak Insigni czyli terenowa odmiana modelu – Insignia Country Tourer. Ma ona m.in. o 20 cm zwiększony prześwit oraz napęd 4×4. Natomiast od 2017 roku produkowana jest II generacja pojazdu.
Opel Insignia – stylistyka nadwozia
Następca Vectry od razu się udał producentom. Mimo że dopiero wchodzi w wiek dojrzewania, nie ma w przypadku Insigni problemów z pryszczami albo nieproporcjonalną budową. Auto stało się gwiazdą, rewolucjonizując klasę średnią aut od Opla, który wcześniej nie miał tam za wiele ciekawego do zaoferowania.
Co sprawia tak dobre wrażenie w przypadku Insigni? To przede wszystkim zupełnie nowa jakość. Sylwetka modelu jest bardzo elegancka. Na środku maski są ciekawe przetłoczenia, a poniżej znajduje się spory, efektowny grill. Atrakcyjnie wyglądają też duże, obłe lampy.
Bardzo atrakcyjnym wizualnie rozwiązaniem jest opadający z tyłu dach, a do tego wysoka klapa bagażnika i na niej wystający spojler. Podczas pierwszego faceliftingu zmieniły się właściwie tylko kolory tapicerki i felgi. Gruntownych zmian dokonano dwa lata później. Wtedy pojawił się chromowany pas na klapie bagażnika, duże zmiany wewnątrz auta i nowy pas przedni.
Czytaj także: Opel Mokka – historia, stylistyka, wyposażenie
Opel Insignia – wyposażenie
Opel Insignia jest nie tylko bardzo atrakcyjny, ale także bogato wyposażony w standardzie. Kupując wersję podstawową, dostajemy manualną klimatyzację, automatyczną kontrolę oświetlenia, elektryczne sterowanie fotela kierowcy, lusterek i szyb oraz komputer pokładowy. Za bezpieczeństwo odpowiada komplet poduszek, ABS i ESP, a przewożenie dziecka w aucie ułatwia ISOFIX.
Jeśli idziemy w bogatsze wyposażenie, możemy liczyć na dużo więcej m.in. Bluetooth, tempomat, adaptacyjne zawieszenie FlexRide czy elektroniczny hamulec postojowy i wiele innych przydatnych funkcji. Z ciekawszych rzeczy warto wymienić inteligentne reflektory AFL, które oferują aż 9 opcji świecenia, w tym doświetlanie zakrętów czy dostosowanie świecenia do warunków pogodowych i drogowych. Auto może nas też opcjonalnie „wyręczyć” w czytaniu znaków drogowych, które wyświetlają się na ekranie.
Czytaj także: Opel Meriva – wady, zalety, historia
Opel Insignia – wnętrze
Z zewnątrz auto robi bardzo dobre wrażenie. Nie rozczarowuje także w środku, bo całość jest przemyślana i elegancka. Producent użył do jego konstrukcji trwałych materiałów wysokiej jakości.
Na środku kokpitu znajduje się panel sterowania z wyświetlaczem. Bardzo miłe ze strony Opla jest to, że ma polskie menu i można się z nim wyjątkowo łatwo dogadać. Przyciski i pokrętła obsługuje się intuicyjnie. Pod ręką kierowca ma do dyspozycji wygodny podłokietnik i regulowane schowki. Zegary stawiają na tradycję, a ich urodę podkreślają tunele, w których są umieszczone. Między nimi znajduje się komputer pokładowy sterowany z manetki kierunkowskazów.
Z przodu w aucie jest bardzo dużo miejsca. Jednak tył pozostawia wiele do życzenia. Ścięty dach świetnie wygląda, ale sprawia, że ktoś wyższy ociera na tylnej kanapie głową o podsufitkę. Za to bagażnik oferuje aż 500 litrów pojemności.
Czytaj także: Opel Zafira
Opel Insignia – silniki
Gama silnikowa Opla Insignii jest szeroka i w kilku następnych lat od debiutu jeszcze się wzbogacała o nowe propozycje. W związku z tym w Insignii z 2011 roku można znaleźć aż siedem silników benzynowych. Wybór zaczyna się od jednostki 1.4 (140 KM), potem następują dwa silniki o pojemności 1.6 o mocy 115 KM lub 180 KM (wersja Turbo).
Najlepszą opinią cieszy się 140-konny silnik 1.8, bo łączy on oszczędność z dynamicznymi osiągami. Potem następują dwa silniki 2.0 Turbo o mocy 220 lub 250 KM. I wreszcie pozostaje największa jednostka 2.8, która ma moc 260 KM. Wielbiciele diesla mają cztery turbodiesle 2.0 CDTi o mocy od 110 do 195 KM. Wszystkie silniki modelu są mało awaryjne i trwałe.
Opel Insignia – wady i zalety
Opel Insignia A to nie tylko gwiazda nieoznakowanych radiowozów, ale po prostu bardzo popularne w Polsce auto. Na pewno ze względu na swój atrakcyjny wygląd, ale także dlatego, że to nowoczesne i bogato wyposażone. Na dodatek nie można narzekać, żeby się psuło.
Może początki produkcji modelu były nieco trudne dla elektroniki, która odmawiała posłuszeństwa, ale te problemy zostały szybko wyeliminowane. Czasami szalały kontrolki, wycieraczki i klimatyzacja w ogóle nie słuchały poleceń. Ale jeśli właściciel dba o aktualizowanie oprogramowania, to nie powinno być kłopotów. Poza tym samochód raczej nie zawodzi. A do jego urody dochodzi wiele zalet. Przede wszystkim Insignia jest bardzo komfortowa i doskonale się ją prowadzi. Siedząc w wygodnym fotelu i jadąc w stronę zachodzącego słońca, możemy poczuć prawdziwą radość z życia.
Czytaj także: Opel Corsa – historia, opinie, wady i zalety
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Opel Insignia?
Obowiązkowe ubezpieczenie OC opłacamy standardowo co roku. Stawka, jaką zapłacimy, zależy od wielu czynników. Na liście jest i miejsce zamieszkania i doświadczenie za kierownicą, stan cywilny i nasza historia ubezpieczeniowa, czyli ilość szkód komunikacyjnych popełnionych w ciągu ostatnich siedmiu lat. Czyste konto daje nam zniżki na OC, ale jeśli spowodowaliśmy stłuczkę, czekają nas zwyżki.
Istotne jest także jakim samochodem jeździmy. Młody człowiek w sportowym wozie zawsze zapłaci więcej, niż stateczna głowa rodziny w pojeździe z silnikiem 1.2.
Ubezpieczenie OC Opel Insignia kosztuje mniej, jeśli skorzystamy z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl. Zawsze znajdziemy tutaj najtańszą ofertę OC. Poniżej przedstawiamy kalkulacje przygotowane właśnie z jej pomcoą dla dwóch kierowców, doświadczonego i młodego. Oto jakie oferty przygotowali ubezpieczyciele dla mieszkańców Jarocina (mazowieckie), Kolbuszowej (podkarpackie), Rabki-Zdroju (małopolskie) i Suchowoli (podlaskie).
Ile za OC Opel Insignia z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Doświadczony kierowca, ojciec rodziny, który regularnie opłaca OC od ponad dekady, a prawo jazdy ma od osiemnastu lat, zasłużył bezszkodową jazdą na 60% zniżki. Jego samochód to Opel Insignia z 2011 roku, z silnikiem 1.4. Najmniej zapłaci za OC, jeśli mieszka w Kolbuszowej na Podkarpaciu – 398 zł.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Jarocin | 414 zł | Link4 |
Kolbuszowa | 398 zł | AXA Direct |
Rabka-Zdrój | 508 zł | Benefia |
Suchowola | 469 zł | AXA Direct |
Inne propozycje OC Opel Insignia z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Jarocina:
Pozostałe oferty OC Opel Insignia z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Kolbuszowej:
Ile za OC Opel Insignia z 2011 roku zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca zawsze zapłaci więcej za OC niż doświadczony. Decydują o tym statystyki: młodzi kierowcy są sprawcami największej liczny wypadków na polskich drogach.
Jednak OC nie musi zrujnować młodego posiadacza pojazdu, jeśli skorzysta z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl. Tutaj szybko i sprawnie każdy znajdzie najtańsze ubezpieczenie OC, nawet jeśli jest nieopierzonym kierowcą.
Z naszych kalkulacji wynika, że najmniej za OC Opel Insignia z 2011 roku zapłaci młody kierowca-mieszkaniec podlaskiej Suchowoli – 725 zł.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Jarocin | 768 zł | AXA Direct |
Kolbuszowa | 727 zł | AXA Direct |
Rabka-Zdrój | 734 zł | AXA Direct |
Suchowola | 725 zł | AXA Direct |
Propozycje OC Opel Insignia z 2011 roku dla młodego kierowcy z Rabki-Zdroju:
Przykładowe oferty OC Opel Insignia z 2011 roku dla młodego kierowcy z Suchowoli:
Podsumowanie
- Opel Insignia to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez koncern General Motors od 2008 roku.
- Model jest następcą Opla Vectry.
- Samochód ma bardzo nowoczesny, atrakcyjny i elegancki wygląd.
- Insignia oferuje użytkownikom komfort i trwałość.
- Doświadczony kierowca za OC Opel Insignia z 2011 roku z silnikiem 1.4 zapłaci od 398 zł w Kolbuszowej na Podkarpaciu do 508 zł w Rabce-Zdroju.
- Młody kierowca za OC Opel Insignia z 2011 roku z silnikiem 1.4 zapłaci od 725 zł w podlaskiej Suchowoli do 769 zł w festiwalowym Jarocinie.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Opel Astra III vel Astra H produkowany był w latach 2004-2013. To w miarę tani i niezbyt leciwy samochód, który docenią w trakcie użytkowania wszyscy kierowcy, bowiem koszty serwisowania nie są wysokie. Nic dziwnego, że to bardzo często spotykane auto na polskich drogach. Jakie są ceny Astry 3, wady, zalety, jaki silnik wybrać?
W czasach motoryzacyjnego wyścigu są też tacy producenci, którzy spokojnie robią swoje, nie poddają się trendom, a nawet są miłośnikami tradycji w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Takim samochodowym buntownikiem z wyboru jest właśnie japońska Honda Accord. Jaką opinią cieszy się auto wśród użytkowników? Jaka jest jego cena i stawka ubezpieczenia OC? Sprawdzamy.
Japońscy mistrzowie sztuki Takumi nadają swoim wyobrażeniom realne kształty. Ich ręce sprawnie poruszają się, kształtując model. Pracują z poświęceniem w zgodzie z filozofią KODO czyli duszy ruchu, nadając projektom indywidualizm i charakter. Przenieśliśmy się na chwilę do japońskiego klasztoru? Nie, tak po prostu Japończycy tworzą swoje auta. Tak też powstała Mazda 5 – oryginalne rodzinne auto.
Jeśli idziesz spokojnie chodnikiem i czujesz na plecach złowieszcze spojrzenie, rozejrzyj się, czy gdzieś za tobą na parkingu nie stoi Mazda 3. Najnowszy model ze zmrużonymi reflektorami wygląda jak przyczajony do skoku tygrys. To wszystko efekt kilkunastu lat rozwoju modelu w japońskiej filozofii KODO, czyli dusza ruchu. Przyjrzyjmy się więc, jak zmieniała się przez te lata Mazda 3.
Na pytanie, gdzie znajduje się Rio, Polacy coraz częściej odpowiadają: „U mnie w garażu”. Rio kojarzy się przede wszystkim z karnawałem w gorącej Brazylii. Ale od kilku lat na stałe wkracza do naszej świadomości także jako całkiem udane miejskie auto klasy B. Kia Rio - jakie są wady, zalety, opinie o modelu. Ile kosztuje ubezpieczenie dla KIA? Czy warto? Sprawdzamy!
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.