7 wynalazków, które zmienią biznes ubezpieczeniowy

Aktualizacja:
7 wynalazków, które zmienią biznes ubezpieczeniowy

Wynalazki, nowe technologie i różnego rodzaju gadżety mają cieszyć, bawić, zadziwiać, ale przede wszystkim ułatwiać życie użytkownika. Na rynku pojawia się coraz więcej usprawnień, które wychodzą naprzeciw klientom firm ubezpieczeniowych – od przyjaznych elektronicznych zgłoszeń szkód i wniosków o odszkodowanie po aplikacje na telefon pomagające w codziennych sytuacjach.

Pojawiają się także takie wynalazki, które mają za zadanie pomóc ubezpieczycielowi – w ocenie ryzyka, likwidacji szkód, wykryciu próby wyłudzenia odszkodowania itd. Podczas gdy większość rozwiązań przedstawianych na łamach Akademii Punkta to wynalazki w fazie projektu, takie jak system analizy rysów twarzy czy opaska zbierająca informacje na temat kondycji fizycznej właściciela, istnieją na rynku także takie urządzenia i aplikacje, które nie wykraczają poza granice dostępnej obecnie technologii, a mogą się okazać bardzo przydatne w pracy ubezpieczyciela. Property Casualty 360˚ zebrało 7 z nich.

1. ITEL Mobile Lab App

Kiedy dochodzi do zniszczenia nieruchomości, sufit, dach i podłogi to trzy główne elementy, które wymagają wymiany lub naprawy. Aplikacja pozwala na dopasowanie nowego fragmentu pod względem rozmiaru, koloru i materiału na podstawie dokumentacji zdjęciowej.

2. Bio-Reveal

Urządzenie, które sprawnie i szybko wykrywa pleśń, bakterie, wilgoć i inne zagrożenia dla budynku. Do użytku dla specjalisty podczas oceny stanu nieruchomości.

3. Social Intelligence

Ubezpieczyciele coraz częściej używają portali społecznościowych do promowania swoich produktów i reklamowania marki, ale także do wyszukiwania informacji o klientach podejrzanych o próbę wyłudzenia odszkodowania. Oprogramowanie sprawdza i przetwarza dane zebrane z setek portali, za pomocą których użytkownicy dzielą się wydarzeniami ze swojego życia prywatnego.

4. SPLICE

Chyba nikt nie lubi rozmawiać przez telefon z automatem, zwłaszcza jeśli potrzebuje szybkiej pomocy. Oprogramowanie SPLICE ma za zadanie takie spersonalizowanie głosu komputera, żeby klient odnosił wrażenie, że rozmawia z człowiekiem. W ten sposób mogą być przekazywane przypomnienia o upływie terminu przedłużenia ubezpieczenia, ostrzeżenia i inne przydatne komunikaty. Ubezpieczyciele chcą usprawnić telefoniczny kontakt z klientem, jednocześnie zachowując resztki aspektu ludzkiego.

5. Esporta Wash System

Technologia, która pozwala na odrestaurowanie zniszczonych sprzętów, które uległy biologicznej kontaminacji. Pozwala wyczyścić ubrania zniszczone przez dym lub wilgoć.

6. Voiance – Interpreter App

Aplikacja oferuje symultaniczne tłumaczenie podczas rozmowy z klientem, którego język angielski nie jest pierwszym językiem. Bardzo przydatne usprawnienie w krajach, które stanowią etniczny kocioł.

7. OdorKlenz

Wynalazek, który oczyszcza powietrze w pomieszczeniach, w których doszło do pożaru, zalania, zbrodni lub innego rodzaju tragedii. Działa na zasadzie kartridża, który umieszcza się w kratce wentylacyjnej. Usuwa szkodliwy zapach, zanim pomieszczenie będzie mogło zostać poddane odnowie.

Wymienione powyżej wynalazki, które mają usprawnić pracę ubezpieczyciela działają na gruncie amerykańskim. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby przeniknęły do Polski, ułatwiając życie rodzimym interesom.

Źródło: http://www.propertycasualty360.com/

Foto: DieZBW, [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], via Flickr


Redaktor Punkta
 
Ekspert ds. ubezpieczeń 
Ekspert ds. ubezpieczeń 
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments