Wynalazki, nowe technologie i różnego rodzaju gadżety mają cieszyć, bawić, zadziwiać, ale przede wszystkim ułatwiać życie użytkownika. Na rynku pojawia się coraz więcej usprawnień, które wychodzą naprzeciw klientom firm ubezpieczeniowych – od przyjaznych elektronicznych zgłoszeń szkód i wniosków o odszkodowanie po aplikacje na telefon pomagające w codziennych sytuacjach.
Pojawiają się także takie wynalazki, które mają za zadanie pomóc ubezpieczycielowi – w ocenie ryzyka, likwidacji szkód, wykryciu próby wyłudzenia odszkodowania itd. Podczas gdy większość rozwiązań przedstawianych na łamach Akademii Punkta to wynalazki w fazie projektu, takie jak system analizy rysów twarzy czy opaska zbierająca informacje na temat kondycji fizycznej właściciela, istnieją na rynku także takie urządzenia i aplikacje, które nie wykraczają poza granice dostępnej obecnie technologii, a mogą się okazać bardzo przydatne w pracy ubezpieczyciela. Property Casualty 360˚ zebrało 7 z nich.
1. ITEL Mobile Lab App
Kiedy dochodzi do zniszczenia nieruchomości, sufit, dach i podłogi to trzy główne elementy, które wymagają wymiany lub naprawy. Aplikacja pozwala na dopasowanie nowego fragmentu pod względem rozmiaru, koloru i materiału na podstawie dokumentacji zdjęciowej.
2. Bio-Reveal
Urządzenie, które sprawnie i szybko wykrywa pleśń, bakterie, wilgoć i inne zagrożenia dla budynku. Do użytku dla specjalisty podczas oceny stanu nieruchomości.
3. Social Intelligence
Ubezpieczyciele coraz częściej używają portali społecznościowych do promowania swoich produktów i reklamowania marki, ale także do wyszukiwania informacji o klientach podejrzanych o próbę wyłudzenia odszkodowania. Oprogramowanie sprawdza i przetwarza dane zebrane z setek portali, za pomocą których użytkownicy dzielą się wydarzeniami ze swojego życia prywatnego.
4. SPLICE
Chyba nikt nie lubi rozmawiać przez telefon z automatem, zwłaszcza jeśli potrzebuje szybkiej pomocy. Oprogramowanie SPLICE ma za zadanie takie spersonalizowanie głosu komputera, żeby klient odnosił wrażenie, że rozmawia z człowiekiem. W ten sposób mogą być przekazywane przypomnienia o upływie terminu przedłużenia ubezpieczenia, ostrzeżenia i inne przydatne komunikaty. Ubezpieczyciele chcą usprawnić telefoniczny kontakt z klientem, jednocześnie zachowując resztki aspektu ludzkiego.
5. Esporta Wash System
Technologia, która pozwala na odrestaurowanie zniszczonych sprzętów, które uległy biologicznej kontaminacji. Pozwala wyczyścić ubrania zniszczone przez dym lub wilgoć.
6. Voiance – Interpreter App
Aplikacja oferuje symultaniczne tłumaczenie podczas rozmowy z klientem, którego język angielski nie jest pierwszym językiem. Bardzo przydatne usprawnienie w krajach, które stanowią etniczny kocioł.
7. OdorKlenz
Wynalazek, który oczyszcza powietrze w pomieszczeniach, w których doszło do pożaru, zalania, zbrodni lub innego rodzaju tragedii. Działa na zasadzie kartridża, który umieszcza się w kratce wentylacyjnej. Usuwa szkodliwy zapach, zanim pomieszczenie będzie mogło zostać poddane odnowie.
Wymienione powyżej wynalazki, które mają usprawnić pracę ubezpieczyciela działają na gruncie amerykańskim. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby przeniknęły do Polski, ułatwiając życie rodzimym interesom.
Źródło: http://www.propertycasualty360.com/
Foto: DieZBW, [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], via Flickr

Redaktor Punkta
Artykuł, który czytasz został napisany przez jednego z ekspertów multiagencji Punkta. Staramy się przekazać całą naszą wiedzę na temat polis oraz towarzystw ubezpieczeniowych, aby świat ubezpieczeń stał się dla Ciebie jasny i zrozumiały.