Niskie ceny to dopiero początek – tym sloganem przez dobre 25 lat reklamowała się sieć amerykańskich hipermarketów budowlanych Home Depot. Po ćwierci wieku padła ofiarą cyberataku. A że do dziś nie udało się ustalić, czy dane klientów ponad dwóch tysięcy sklepów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie mogą być wykorzystane w złym celu, można zapytać ze złośliwością: czy włamanie do bazy danych to dopiero początek?
Incydent z udziałem amerykańskiej sieci hipermarketów to kolejny w szeregu głośnych cyberataków, które stały się plagą nowoczesności i źródłem rosnącego popytu na ubezpieczenie przed atakami hakerów. Home Depot zapobiegawczo wykupiło taką polisę na sumę 105 mln dolarów. Ochrona finansowa, która ma zapewnić pomoc w naprawianiu szkód i przeprowadzeniu dochodzenia to nie jedyny sposób na pozbycie się problemu. W myśl zasady „lepiej późno niż wcale” słynna sieć sklepów budowlanych postanowiła ulepszyć zabezpieczenia i upewnić się, że żadne potencjalnie zagrożone dane klientów nie zostaną wykorzystane przez sprawców ataku.
Polisa na wypadek cyberataku to produkt, który stosunkowo niedawno pojawił się na światowym rynku ubezpieczeń, zyskując popularność głównie wśród dużych klientów korporacyjnych. Myślenie o tego rodzaju ochronie powinno być priorytetem dla firm przechowujących cenne dane w sieci nie tylko dlatego, że z roku na rok rośnie ryzyko cyberataków, ale także dlatego, że internetowa przestępczość zrodziła nowy rodzaj inteligentnego, trudnego do złapania złodzieja, którego umiejętności zdają się wyprzedzać o krok dostępne systemy bezpieczeństwa.
Amerykanie mówią: „Fool me once – shame on you; fool me twice – shame on me” (Oszukałeś mnie – wstydź się, oszukałeś mnie drugi raz – ja powinienem się wstydzić). Wydaje się jakby małe i duże firmy padały ofiarami cyberataków jedna po drugiej, mimo że dziś każdy – od pojedynczego użytkownika po sieci i korporacje – powinien czuć oddech hakera na karku. Niech się wstydzi ten, kto nie zapobiega i nie troszczy się o koszty powstałe w wyniku ataków na cenne bazy danych.
Źródło: https://www.liveinsurancenews.com/
Foto: by Ivan David Gomez Arce, [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)], via Flickr
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Powiązane artykuły
Ataki hakerskie, bezprawne użycie danych czy zjawisko ich wycieku stają się powoli codziennością. W związku z tym rosną też nasze obawy o bezpieczeństwo wrażliwych danych. W obliczu zagrożeń cybernetycznych, jeszcze bardziej drżą firmy przetwarzające poufne informacje. Z myślą o nich stworzono produkt zajmujący się ich bezpieczeństwem, czyli ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych.
Już teraz, żeby bezpiecznie i zgodnie z przepisami wsiąść za kółko, kierowca potrzebuje naręcza dokumentów – od prawa jazdy po ubezpieczenie. W niedalekiej przyszłości może okazać się, że do pliku papierów trzymanych w schowku dołączy jeszcze zapis polityki prywatności.
Według danych ONZ islamskie organizacje przestępcze wyłudziły w zeszłym roku łącznie 28 milionów funtów. Na mocy nowych przepisów ustawy antyterrorystycznej brytyjskie firmy ubezpieczeniowe nie będą mogły wypłacać pieniędzy na okup w ramach polisy K&R.
Jak skutecznie zmotywować agenta ubezpieczeniowego do sięgania po coraz wyższe cele sprzedażowe? Portal Property Casualty 360° podpowiada – wystarczy znaleźć aktywność, której pracownik oddaje się z przyjemnością w wolnym czasie i wykorzystać ją jako zachętę do rywalizacji.
Smażenie indyka w głębokim oleju na Święto Dziękczynienia staje się coraz bardziej popularne wśród mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Niestety wraz z liczbą rodzin, które decydują się na mniej tradycyjne przyrządzenie świątecznej kolacji rośnie częstotliwość pożarów i roszczeń z tytułu ubezpieczenia nieruchomości.
Najchętniej czytane
Przegląd techniczny to obowiązkowy punkt w kalendarzu każdego kierowcy. Większość samochodów powinna przechodzić badania co roku. Wyjątek stanowią pojazdy nowe – tu przegląd odbywa się po trzech latach od pierwszej rejestracji, a następnie po dwóch latach. Po tym czasie samochód musi przechodzić przegląd techniczny każdego roku. Co jednak w przypadku, gdy zapomnimy o badaniu? Jakie konsekwencje grożą kierowcom za prz
Sprzedałem auto, co dalej? Wiele osób z nas staje przed trudnym dylematem, jakim jest wypełnienie wszystkich formalności już po dokonaniu transakcji. Kupujący już cieszy się z nowego nabytku, a my zastanawiamy się, do jakiego urzędu udać się w pierwszej kolejności. Punkta spieszy z pomocą i odpowiedzią, na to, co zrobić po sprzedaży auta!
Średnia cena za OC w sierpniu 2025 r. wyniosła 669 zł – wynika z wewnętrznych danych Punkty. Choć w ostatnich miesiącach ceny polis ustabilizowały się, różnice pomiędzy stawkami za ubezpieczenie są ogromne. Jedni płacą zaledwie 447 zł, inni – ponad 1500 zł. Gdzie znaleźć najtańsze OC w Polsce i jak realnie obniżyć koszty ubezpieczenia samochodu? Odpowiadamy na podstawie najnowszych danych z rynku.