Niewielka, zgrabna, bardzo ładna z wyglądu. Do tego zaskakująco sprawna, potrafi rozciągać się i zaginać w nieoczekiwanych miejscach. Czy chodzi może o niemiecką gimnastyczkę artystyczną? Nie! To Opel Meriva w akcji. Ale kto wie, czy któryś z niemieckich trenerów gimnastyki nie przebranżowił się właśnie po to, by zaprojektować taki właśnie wyjątkowy samochód.Opel Meriva - jakie wady, zalety ma ten model?
Opel Meriva. Jak się powiedziało A… trochę historii modelu
W niemieckiej drużynie Opla ewidentnie brakowało zawodniczek, które wypełniłyby lukę między przysadzistą Zafirą i drobniutką Agilą. Dlatego dowodzący ekipą postanowili stworzyć nowy model. Tak właśnie powstała Meriva A, czyli I generacja samochodu, która miała swój debiut na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2002 roku. Produkowana była do 2010 roku, kiedy to pojawiła się II generacja.
Za pomysłem wykreowania tej sexi-flexi stoi amerykański koncern motoryzacyjny General Motors. Dlatego pod niemiecką marką Opel znana jest u nas, a w Ameryce Północnej nazwano auto Chevroletem Merivą, aby nie wydało się Amerykanom zbyt egzotyczne. Niestety kariery pięknych sportsmenek nie trwają długo. W 2017 roku miejsce Merivy, która odeszła na emeryturę, zajął miejski crossover Crossland X.
Opel Meriva. Co potrafi gimnastyczka? Zalet więcej niż wad.
Opel Meriva to niewielki samochód osobowy typu minivan segmentu B. Okazuje się, że jest to jednocześnie auto miejskie i rodzinne, czyli zdecydowanie wszechstronne. Tym bardziej, że niektórzy zdecydowali się na sportową wersję OPC – małą miejską rakietę. Nasza zawodniczka skonstruowana została na płycie podłogowej Opla Corsy C i od razu zaczęła błyszczeć na tle innych aut w swojej klasie. Przede wszystkim to prawdziwa gimnastyczka artystyczna. Niby niewielka, a potrafi czynić cuda dzięki zastosowanemu systemowi Flex Space. Jej siedzenia tak się zginają i składają, że nagle robi się z Merivy półciężarówka z miejscem z przodu dla Mariusza Pudzianowskiego jadącego z Tomaszem Oświęcimskim.
W 2006 roku sportsmenka przeszła face lifting i zmieniono w jej wizerunku atrapę chłodnicy, przedni zderzak, tylne lampy oraz klapę bagażnika. Elegancji dodaje jej chromowana listwa. Dowodem na jej powodzenie w Polsce jest fakt, że nasi pomysłowi przedsiębiorcy kilkanaście lat temu sprowadzali Merivy… na wagę. Spawali jedno auto z trzech, a Polacy i tak chętnie kupowali ślicznego Opla.
Opel Meriva. …to teraz trzeba powiedzieć B
Wymagania we wszystkich współczesnych dziedzinach rosną, więc trzeba było odmłodzić naszą motoryzacyjną gimnastyczkę. Meriva B, czyli II generacja modelu zaprezentowała się publicznie na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku. Już po kilku miesiącach auto stanęło na 3 stopniu podium w plebiscycie na Samochód Roku.
Wizyta u fizjoterapeutów i chirurga plastycznego zaowocowała wieloma zmianami. Zadziorny wygląd czyli tzw. oczy orła (przednie reflektory o specyficznym kształcie), czy zalotna fala na tylnych drzwiach to tylko uzupełnienie prawdziwie rewolucyjnego pomysłu. Jest nim oczywiście system FlexDoor. Czyli że tylne drzwi otwierają się pod kątem 84 stopni, przeciwnie do kierunku jazdy.
Dlaczego więc Opel Meriva jest tak wyjątkowy? Bo tylko w nim i w ekskluzywnym modelu Rolls-Royce Phantom podczas wysiadania z tylnej kanapy nogę może nam urwać inne auto uderzające w drzwi z tyłu, podczas gdy we wszystkich pozostałych tylko to nadjeżdżające z przodu. Czy to nie ekscytujące?
Opel Meriva. Wszystko flex
Rzeczywiście, określenie „flex” jest najbardziej adekwatne do Opla Merivy B. Nie tylko drzwi są flex, ale całe jego wnętrze potrafi się zmieniać, przesuwać i dzięki temu zyskujemy w środku mnóstwo przestrzeni. Kierownica spełnia najśmielsze oczekiwania kierowcy. Przednie fotele regulują się i idealnie dostosowują do kierowcy i pasażera.
A co jeszcze oferuje nowszy model? W aucie jest mnóstwo funkcjonalnych schowków, kilka wejść USB w dostępnych miejscach, przesuwany i wygodny podłokietnik. A jeśli ktoś narzeka na niewielki bagażnik o pojemności 370 litrów, to składa fotele i robi sobie półciężarówkę. Wtedy ma 1497 litrów bagażnika. Jedynie można trochę ponarzekać na twarde plastiki w środku i słabą tapicerkę, ale pamiętajmy, że to jednak nie jest Rolls-Royce, tylko drzwi się podobnie otwierają.
OC Opel Meriva. Możliwości, silniki, osiągi
Pierwsza generacja modelu oferowała siedem silników benzynowych począwszy od pojemności 1,4 l, aż do 125 konnego silnika o pojemności 1,8 l. Do tego jeszcze trzy diesle – 1,3 CDTI (75KM) i dwie jednostki 1,7 l o różnej mocy. W drugiej generacji jest odwrotnie – tylko trzy silniki w benzynie, wszystkie zresztą o pojemności 1,4, z których najsilniejsza wersja turbo ma 140 KM oraz aż siedem diesli dla odmiany, od 1,3 l do 1,7 l. Czyli wybór jest naprawdę spory i osiągi też różne w związku z tym. Co kto lubi. A co ciekawe, obie wersje proponują nam fabryczne LPG kuszące naprawdę ekonomiczną jazdą. Jeśli chodzi o spalanie, to oczywiście w zależności od silnika, w benzynie musi on łyknąć ok. 7 l/100 km, a w dieslu tradycyjnie nieco mniej, bo w okolicach 6 l. Oczywiście na trasie, bo w mieście trzeba sobie do tego doliczyć prawie 2 l paliwa na 100 km.
Opel Meriva. Oceny jurorów
Dyscyplina uprawiana przez Merivę zależy w dużej mierze od oceny jurorów. A twierdzą oni, że siedzi się w niej wysoko, ale wygodnie. Auto zapewnia kierowcy dobrą widoczność z tyłu i z przodu, gdzie świetnie się sprawdzają boczne szybki. Między wersją A i B istnieje przepaść, bo w I generacji wszystko w środku klekotało, a po zmianie auto jest dużo lepiej wyciszone. Znacznie lepiej się też prowadzi, słucha kierowcy i trzyma się drogi. Starsze i mniej sprawne osoby bardzo sobie chwalą te dziwne drzwi, dzięki którym o wiele łatwiej wsiada się i wysiada. A rodzicom z kolei usprawnia to rozwiązanie manewry fotelikiem.
Jeśli jednak chodzi o negatywne oceny użytkowników, to narzekają oni w wersjach benzynowych na alternator, rozrusznik i pompę wody. Miejskie diesle cierpią z kolei na śmiertelną i kosztowną chorobę filtra cząstek stałych. No i do tego oczywiście dochodzi czasem wadliwa elektryka. Znawcy tematu nie polecają też automatów Easytronic. Za to układ jezdny jest mało awaryjny, a jeśli już się coś przydarzy, to można liczyć na tanie części.
Opel Meriva jest samochodem dla każdego, choć cenią go przede wszystkim rodziny i osoby starsze. Dostosowuje się do naszych potrzeb, bo może być samochodem miejskim, rodzinnym, a nawet ciężarówką. Na dodatek wygląda dobrze, jest przyjazny w eksploatacji, a jego cena nie przyprawia o palpitacje serca.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Opel Meriva?
Opel Meriva nie jest samochodem, którego cena – szczególnie kilkuletniego – wydrenuje nam kieszeń do dna. A jak jest z OC? Czy właściciel Opla Merivy może liczyć na przyjazną cenę ubezpieczenia OC? To oczywiście zależy od kilku czynników – jakie ma doświadczenie za kierownicą, gdzie mieszka, kim jest z zawodu, czy często wozi dzieci, jaka jest jego historia ubezpieczeniowa.
Ile za ubezpieczenie OC Opel Meriva zapłaci doświadczony kierowca?
Przygotowaliśmy symulację OC dla kierowcy Opla Merivy z 2011 roku, który ma prawo jazdy od kilkunastu lat, jest ojcem rodziny, przysługuje mu 60% zniżki i nie ma na koncie żadnej stłuczki. Ceny OC różnią się w zależności od miejsca zamieszkania, ponieważ tam, gdzie ruch jest większy i wypadki zdarzają się częściej, tam OC jest droższe.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Lublin | 394 zł | AXA Direct |
Olsztyn | 456 zł | AXA Direct |
Tarnów | 372 zł | AXA Direct |
Zakopane | 426 zł | Link4 |
Inne propozycje OC Opel Meriva dla doświadczonego kierowcy z Lublina:
Inne stawki OC Opel Meriva dla doświadczonego kierowcy z Olsztyna:
Ile za ubezpieczenie OC Opel Meriva zapłaci młody kierowca?
Młodzi kierowcy są sprawcami największej liczby wypadków. Tak mówią policyjne statystyki. Młodość na ogół równa się niefrasobliwość, a jeśli dodać do tego brak doświadczenia za kierownicą, to mamy wybuchową mieszankę. Dlatego młodzi kierowcy zawsze płacą za OC więcej niż starsi. Młody kierowca z dużego miasta zawsze musi być przygotowany na większy wydatek przy zakupie OC. Wyraźnie widać to w naszym zestawieniu: stawki OC Opel Meriva z 2011 roku dla młodego kierowcy są na ogół dwukrotnie wyższe niż dla kierowcy z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Lublin | 984 zł | AXA Direct |
Olsztyn | 942 zł | AXA Direct |
Tarnów | 738 zł | AXA Direct |
Zakopane | 849 zł | Link 4 |
Inne stawki OC Opel Meriva dla młodego kierowcy z Tarnowa:
Pozostałe propozycje OC Opel Meriva dla młodego kierowcy z Zakopanego:
Podsumowanie
- Opel Meriva to minivan segmentu B produkowany w latach 2002-2017.
- W samochodzie zastosowano system Flex Space, co wpłynęło na jego funkcjonalność i atrakcyjny wygląd.
- Auto świetnie sprawdza się zarówno jako samochód miejski jak i rodzinny.
- Za ubezpieczenie OC Opel Meriva z 2011 roku doświadczony kierowca zapłaci od 372 zł w Tarnowie do 456 zł w Olsztynie.
- Za ubezpieczenie OC Opel Meriva z 2011 roku młody kierowca zapłaci od 738 zł w Tarnowie do 984 zł w Lublinie.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Nie ulega wątpliwości, że Opel Insignia to jeden z samochodów, za którymi najczęściej się oglądamy. Kiedy jedzie przed albo, nie daj Boże, za nami, nie spuszczamy z niego wzroku. Dlaczego? Oczywiście to bardzo atrakcyjne auto. Ale przede wszystkim dlatego, że Insignie śmigają po naszych drogach jako... nieoznakowane radiowozy. Przyjrzyjmy się bliżej temu modelowi, przed którym większość z nas czuje respekt.
Jeżeli potrzebujesz spakować do auta siedmioosobową rodzinę, psa, zakupy na tydzień albo meble, warto zdecydować się na Opla Zafirę. To taka półciężarówka, która może nie powala urodą, ale za to nadrabia te braki solidnością i funkcjonalnością. Opel Zafira - jak wygląda historia modelu, opinie o nim oraz ile zapłacimy za polisę OC? Sprawdzamy.
Opel Corsa jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. Polacy od lat mają do tego niemieckiego modelu zaufanie i kupują Corsę ze względu na dobre opinie o samochodzie oraz nowoczesną linię. Jeśli jego zalety połączy się z atrakcyjnym ubezpieczeniem OC, Corsę można uznać za jeden z najlepszych wyborów dla rodzin lub osób poruszających się po mieście.
Co prawda ten model przeszedł już jakiś czas temu do historii, ale nadal robi mocne wrażenie na kierowcach. Opel Vectra - jak wygląda historia, silniki, opinie o pojeździe, ubezpieczenie OC? Przyjrzyjmy się dokładnie ostatniej generacji modelu, która jest nadal popularna w naszym kraju.
Rekreacja, czyli aktywny wypoczynek, kojarzy nam się raczej z pieszymi wędrówkami, uprawianiem sportu i tego typu spędzaniem czasu. Ale świat idzie do przodu i pojawiły się samochody rekreacyjne. Co to takiego? Otóż to auta, które pomagają nam aktywnie spędzić czas, czyli dowiozą nas w atrakcyjne turystycznie miejsca. Takim autem na pewno jest Opel Mokka, czyli jak twierdzą złośliwi, napompowana Corsa.
Na pytanie, gdzie znajduje się Rio, Polacy coraz częściej odpowiadają: „U mnie w garażu”. Rio kojarzy się przede wszystkim z karnawałem w gorącej Brazylii. Ale od kilku lat na stałe wkracza do naszej świadomości także jako całkiem udane miejskie auto klasy B. Kia Rio - jakie są wady, zalety, opinie o modelu. Ile kosztuje ubezpieczenie dla KIA? Czy warto? Sprawdzamy!
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.