Akademia mfind w ciągu pierwszego roku istnienia stała się najpopularniejszym serwisem o ubezpieczeniach. Porady naszych ekspertów pomogły już ponad 500 tys. czytelników!
Pół miliona rozwiązanych problemów
Od momentu powstania Akademii Punkta w lutym 2014 roku, nasze poradnikowe artykuły, raporty, analizy i ciekawostki ubezpieczeniowe przeczytało ponad 500 tys. osób. Każdego dnia kilka tysięcy nowych czytelników szuka pomocy ubezpieczeniowej na naszych stronach.
– Współcześnie pomocy szuka się przede wszystkim w internecie. Zależy nam na tym, aby nasi czytelnicy trafiali na jak najbardziej profesjonalne i wyczerpujące, a jednocześnie zrozumiałe porady. Jak widać, w polskiej sieci brakowało miejsca, w którym można bezpłatnie uzyskać pomoc, zarówno przy zakupie ubezpieczenia, jak i podczas walki o odszkodowanie – zauważa Bartłomiej Roszkowski, jeden z założycieli Punkta.
Eksperci Punkta pomagają czytelnikom nie tylko poprzez poradnikowe artykuły, ale także w komentarzach, telefonicznie, mailowo, przez Facebooka, a także za pośrednictwem strony kontaktowej. Najlepszym dowodem na to, jak potrzebne są profesjonalne porady ubezpieczeniowe, jest artykuł o uzyskiwaniu odszkodowania z OC sprawcy wypadku, pod którym nieustannie pojawiają się nowe pytania.
Opiniotwórcze raporty Punkta, które zmieniają rynek
Oprócz artykułów poradnikowych, w ciągu ostatniego roku Akademia Punkta publikowała szeroko komentowane raporty i analizy. Zbadaliśmy m.in. ceny OC w polskich miastach u poszczególnych ubezpieczycieli, przetestowaliśmy serwisy internetowe towarzystw oraz aplikacje ubezpieczeniowe na telefon, przeanalizowaliśmy liczbę wypadków drogowych, a także sprawdziliśmy, czy rzeczywiście mężczyźni za kierownicą radzą sobie lepiej niż kobiety.
Jakość naszych publikacji docenił m.in. Rzecznik Ubezpieczonych, który objął patronatem tegoroczny raport o infoliniach polskich ubezpieczycieli.
Nasze raporty nie tylko są chętnie czytane przez internautów, ale również wpływają na polski rynek. Świadczy o tym odzew ze strony towarzystw ubezpieczeniowych, które śledzą wyniki analiz Punkta i starają się naprawiać niedociągnięcia wyłapane przez naszych ekspertów.
Doceniają nas najlepsi
Oprócz wymienionego wcześniej Rzecznika Ubezpieczonych, naszą pracę doceniają również inne instytucje i media. Partnerem raportu Punkta o cenach OC w Polsce w 2015 roku była Gazeta.pl Pieniądze, a gościnne teksty naszych ekspertów regularnie ukazują się na stronach Gazety Prawnej oraz Bankier.pl.
Nasze teksty i raporty cytowały również m.in. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska, Wprost, Wirtualne Media, Money.pl i Gazeta Ubezpieczeniowa. O Punkta można było przeczytać również w papierowym wydaniu “Rzeczpospolitej”.
To nie wszystko…
Akademia Punkta pomaga czytelnikom na wielu płaszczyznach. Oprócz poradnikowych artykułów, raportów i analiz, czytelnik znajdzie tutaj również praktyczne ebooki oraz infografiki. Z naszego serwisu kierowcy mogą także pobrać wszystkie niezbędne dokumenty, takie jak wypowiedzenie umowy OC czy umowa sprzedaży samochodu. W ramach projektu Punkta funkcjonuje również porównywarka ubezpieczeń OC i AC.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Powiązane artykuły
O ubezpieczeniach, które są ubezpieczeniami tylko z nazwy, o listach czytelników i grzechach pośredników ubezpieczeniowych rozmawiamy z Maciejem Samcikiem, dziennikarzem ekonomicznym „Gazety Wyborczej” i autorem popularnego blogu „Subiektywnie o finansach”.
Direct to sprzedaż ubezpieczeń przez internet lub telefon, bez pośrednictwa agenta. Czy kupno ubezpieczenia przez internet w każdej firmie jest jednakowo łatwe i przyjemne? Które towarzystwo ma najbardziej przyjazny dla użytkowników serwis internetowy? Zapoznaj się z najnowszym raportem mfind, w którym przedstawiamy ranking serwisów ubezpieczycieli direct działających na polskim rynku.
Otrzymałeś za małe odszkodowanie? Ubezpieczyciel nie wywiązał się ze zobowiązań? Nie powinieneś się poddawać. Rzecznik Ubezpieczonych (obecnie Rzecznik Finansowy) może Ci pomóc w nierównej walce z ubezpieczycielem.
Statystyki pokazują jasno - Polacy stają się coraz mądrzejszymi klientami. Kupują bardziej świadomie niż kilka lat wcześniej, porównują oferty i znajdują te bardziej opłacalne. Ten trend jest bardzo wyraźny także na rynku ubezpieczeń i produktów finansowych - chętnie korzystamy z internetowych porównywarek, lepiej rozumiemy treść polis i potrafimy dopasować je do naszych potrzeb. Dzięki temu sporo oszczędzamy!
Dotychczasowy Rzecznik Ubezpieczonych zmienił swoje oblicze z łagodnego obrońcy na groźnego prokuratora egzekwującego prawa klientów różnych instytucji finansowych. Rzecznik Finansowy w nowej odsłonie oprócz dodatkowych obowiązków otrzymał także nowe narzędzia karania opieszałych instytucji.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.