Indyjski ubezpieczyciel pokrywa koszty drugiej opinii lekarskiej

Aktualizacja:
Indyjski ubezpieczyciel

Zawód lekarza nie bez przyczyny jest zawodem zaufania publicznego. W obliczu choroby człowiek wierzy, że decyzje lekarzy są podejmowane w interesie pacjenta. Niestety często zdarza się, że medyk popełnia błąd lub nieświadomy lepszych, nowoczesnych rozwiązań wybiera dla chorego trudniejszą drogę. Dlatego ubezpieczyciele w Indiach postanowili dać swoim klientom możliwość zasięgnięcia drugiej opinii lekarskiej.

Do szpitala przybywa 24-letnia pacjentka ze zdiagnozowanym rakiem tarczycy i trafia na taśmowy ciąg chorych z podobnymi dolegliwościami. Lekarz po szybkim rzucie oka na wyniki  zarządza usunięcie guza razem z chorym narządem. Po zabiegu okazuje się, że choroba rozprzestrzeniła się na węzły chłonne i trzeba ciąć jeszcze raz, a raka, który wykroczył poza  torebki węzłów, wykończyć radioterapią. Tym razem stawka była stosunkowo niewielka – trochę większa blizna, trochę więcej strachu, ale co jeśli przerzuty można było wykryć wcześniej, a na szali leżałoby życie pacjenta?

Druga opinia może okazać się nieocenioną pomocą w trudnej sytuacji, ale często pacjenci nie mają możliwości uzyskania alternatywnej konsultacji, zwłaszcza jeśli ciężka choroba wymaga szybkiej reakcji. United India Insurance zapewnia swoim klientom możliwość zasięgnięcia drugiej opinii za darmo, dzięki przygotowanej specjalnie na tę okazję puli specjalistów z różnych dziedzin medycyny. Takie rozwiązanie przynosi korzyści nie tylko pacjentom, ale także ubezpieczycielowi, który zmniejsza ryzyko odpowiedzialności za błędy popełnione przez pracowników szpitala. The Times of India przytacza przy okazji wyniki badań, które pokazują, że 85% pacjentów, którzy poddali się inwazyjnej operacji, żałuje, że nie miało okazji poznać opinii innego lekarza.

Foto: by Army Medicine [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)], via Flickr

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments