Niby wszyscy zapewniają, że rozmiar nie ma znaczenia, a jak przyjdzie co do czego, to jednak okazuje się, że ma. Niby wmawiają, że to nic, że dobiegasz czterdziestki, ale i tak wybierają tę młodszą. W przypadku Toyoty Camry Europejczycy okazywali jej tak niewielkie zainteresowanie, że obrażona przeniosła się do Stanów Zjednoczonych.
Toyota Camry. Amerykańskie auto
Toyota Camry to samochód klasy średniej produkowany przez koncern Toyota od 1982 roku do dzisiaj. Ze względu na swoje liczne zalety, a zwłaszcza przystępną cenę w USA, auto stało się najpopularniejszym samochodem jeżdżącym po Stanach. Do dziś zresztą jest ulubienicą Amerykanów i Australijczyków. Japończycy stwierdzili, że na różnych kontynentach kierowcy tak różnią się od siebie, że trzeba im podsunąć zupełnie inne kandydatki. Dlatego do uwodzenia Europejczyków przygotowali modele Carina i Avensis, a na podbój Stanów wysłali Camry. Co prawda Camry próbowała oczarować użytkowników na starym kontynencie, ale Europejczycy uznali, że to nie ich wymarzony rozmiar. Od początku wydawało im się też, że Camry ma za duże wymagania i trudno ją utrzymać. Ceny samochodu i jego eksploatacja w związku z dużymi pojemnościami silników sprawiły, że wygryzła ją stąd jej własna siostra – Toyota Avensis, a po 2006 roku Camry ostatecznie porzuciła Europę.
Toyota Camry. Wielki comeback
W związku z tą sytuacją przez wiele lat jeździły po naszych drogach właśnie tylko egzemplarze sprowadzane ze Stanów. Miłośników Camry nigdy u nas nie brakowało, a obecnie z zadowoleniem zacierają ręce, bo Toyota po latach emigracji wraca na rynek europejski jako hybryda. Tymczasem wróćmy do przeszłości samochodu. Kobiety nie bardzo lubią się przyznawać, co tam kiedyś robiły, zwłaszcza w czasach, gdy nie wyglądały jeszcze idealnie. A przez kilka generacji Camry jeździła jako wielka kanciasta paczka na czterech kołach. Zaczęła przypominać siebie dopiero na początku XXI wieku. A już chwali się sobą z okresu 2006 – 2011, kiedy to nosiła nazwę XV40. Auto należy do segmentu D i jest naprawdę duże – ma 4885 mm, a wąskie światła z przodu i z tyłu jeszcze ją powiększają optycznie. Wygląda inaczej niż poprzednie wersje. Po prostu pięknieje w oczach, bo w tej generacji jest elegancka i dynamiczna. Za to nie robi niczego ekscentrycznego, aby wyróżniać się z tłumu. Amerykanie przecież są tradycjonalistami.
Toyota Camry. Wnętrze Camry
Kiedy wsiądzie się do Camry, ma się wrażenie, że siedzi się w aucie wyższego segmentu E. Czyli miejsca jest tam tyle, że można by w środku pobiegać i pojeździć na rowerze. Czy to wyjaśnia choć trochę, dlaczego Amerykanie tak lubią to auto? Samochód rozpieszcza także niezwykle wygodnymi fotelami, które zapamiętają nasze ulubione ustawienia. W zależności od wersji wnętrze może być nieco mniej lub bardziej luksusowe. W standardzie trafiamy na plastikową kierownicę i welurowe fotele. Ale odmiany SE i XLE mogą się pochwalić skórzaną tapicerką i doskonałym wykończeniem kabiny. Wyposażenie auta też zależało od rynku i wersji. Camry mogła mieć ABS z EBD, BA, ASR, ESP, do tego automatyczną dwustrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, podgrzewane lusterka i przednie fotele, czujniki parkowania, czujniki deszczu, czy ksenonowe reflektory główne. Od 2010 roku wersja XLE mogła być wyposażona w kamerę cofania. Skoro Camry wszystko ma spore, to nie możemy też narzekać na pojemność silnika, bo mamy w nim do dyspozycji ponad 500 litrów pojemności.
Toyota Camry. Silniki
Toyota Camry od lat jest na diecie. Toleruje tylko benzynę, a w ostatnich latach coraz częściej decyduje się na dietę hybrydową. Dlatego oferuje pod maską wybór jednostek benzynowych oraz silniki hybrydowe. Podstawowe silniki to pojemności 2,4 (157 KM) oraz 2,5 (171 KM). Jak widać od razu zaczyna się z poziomu, który drenuje portfel przy polskich cenach paliwa. Ale trudno, żeby to duże i ciężkie auto napędzało się siłą woli. Po prostu musi sporo wypić. A co w takim razie powiedzieć o pojemności 3,5 litra i mocy 272 KM? No cóż. To już jest zdecydowanie amerykański rozmiar silnika na amerykańskie ceny paliwa. Na szczęście w kwestii eksploatacji sytuację ratuje hybryda 2,4 litra o mocy 149 KM. Z nią można się bez większego stresu zaprzyjaźnić. Jednak trzeba pamiętać, że przy okazji auto ma znacznie mniejszy bagażnik, bo akumulatory wspomagające silnik benzynowy schowano za tylną kanapą.
Toyota Camry. Opinie o Camry
Gdy Camry jeździ po Polsce, to zazwyczaj robi kilkanaście km dziennie do pracy, 2 km w niedzielę do kościoła i może czasem jeszcze gdzieś się wybierze dalej od domu. Tymczasem w Stanach do pracy jeździ się po kilkaset km dziennie. Dlatego auto przeznaczone na rynek amerykański zostało skonstruowana tak, żeby bez marudzenia i awarii przejechać ponad 300 tys. km. I to oczywiście jej się udaje. Jeździ, jeździ i jeździ, zwłaszcza jeśli się o nią dba i regularnie pozwala jej uzupełniać płyny, tzn. olej. Rzadko kiedy zdarzają się awarie. Do tych zgłaszanych należą wycieki z pompy płynu chłodzącego, za duży apetyt na olej w silniku 2,4 czy słaby lakier. Za to w przypadku aut sprowadzanych ze Stanów warto się zainteresować, na co zachorowały w USA. W większości przypadków mają one za sobą jakąś drogową traumę, bo tam nawet po małej stłuczce auto jest przeznaczane do złomowania. Taniej kupić nowe niż naprawiać. Ale przecież w Polsce jeszcze pojeździ… Camry chwalono też za miękkie zawieszenie i bardzo dobre wyciszenie wnętrza.
Jak widać zerwanie przez Camry związku z Europą nie było ostateczne. W 2019 roku samochód wraca na nasze drogi. Na pewno będzie kusić potencjalnych nabywców nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądem. Wielu kierowców już się cieszy na myśl, że może jeździć tym niezniszczalnym, bezawaryjnym, dużym i wygodnym autem w najnowszej odsłonie.
Ile za OC Toyota Camry z 2004 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Wysokość stawki OC zależy od wielu czynników. Część z nich związana jest z samochodem (marka, moc silnika, przebieg), a część z kierowcą. Duży wpływ na to, ile finalnie płacimy za OC, ma jego doświadczenie i dotychczasowy przebieg „kariery” za kółkiem – czyli historia ubezpieczeniowa. Jeśli w ciągu ostatnich siedmiu lat kierowca nie spowodował żadnej szkody, towarzystwa ubezpieczeniowe traktują go z dużą estymą. Jej przejawem jest spora zniżka na OC, na którą może liczyć. Taka zniżka w wysokości 60% przysługuje kierowcy z naszego wyliczenia OC. Ma on prawo jazdy od osiemnastu lat, przeszło 10 lat systematycznie opłaca składki OC, jeździ ostrożnie, bo codziennie odwozi dziecko do przedszkola. Jego samochód to Toyota Camry z 2004 roku. Ile zapłaci za OC tego samochodu?
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ciechocinek | 532 zł | Link4 |
Lublin | 589 zł | Link4 |
Opole | 563 zł | AXA Direct |
Tarnów | 494 zł | AXA Direct |
Inne propozycje OC Toyota Camry z 2004 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:
Ile za OC Toyota Camry z 2004 roku zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca za OC zawsze zapłaci co najmniej dwa razy tyle, co doświadczony. Jest to związane z podwyższonym ryzykiem, które zakładają ubezpieczyciele. Według statystyk Policji to właśnie młodzi kierowcy powodują najwięcej wypadków. Zobaczmy, ile za OC Toyoty Camry z 2004 roku zapłaci młody kierowca, posiadacz prawa jazdy od czterech lat, który dotychczasową bezszkodową jazdą wypracował sobie 20% zniżki.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ciechocinek | 1142 zł | Link4 |
Lublin | 1251 zł | Link4 |
Opole | 1275 zł | Link4 |
Tarnów | 1188 zł | AXA Direct |
Inne propozycje OC Toyota Camry z 2004 roku dla młodego kierowcy z Lublina:
Inne propozycje OC Toyota Camry z 2004 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa:
Podsumowanie
- Toyota Camry jest produkowana przez koncern Toyota od 1982 roku.
- Większość generacji przeznaczona była na rynek japoński i amerykański.
- Auto należy do segmentu D, jest wygodne i bezawaryjne.
- Doświadczony kierowca za OC Toyota Camry z 2004 roku zapłaci od 494 zł w Tarnowie do 589 zł w Lublinie.
- Młody kierowca za OC Toyota Camry z 2004 roku zapłaci od 1142 zł w Ciechocinku do 1275 zł w Opolu.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Od dawna zastanawia mnie, dlaczego Toyota nie chce wprowadzić dla swoich modeli nazw z własnego języka. Przecież poza "kamikaze" czy seppuku nawet laik wskazałby kilka ciekawych japońskich słów. A Toyota idzie w coraz ambitniejszą nomenklaturę zaczerpniętą z innych języków. Dla przykładu Avensis pochodzi z francuskiego , że niby awansować, że niby krok do przodu. O ile oryginalniej brzmiałoby to w języku producenta.
Pierwsze skojarzenie z latami 90-tymi? Oczywiście muzyka, MTV, kraciaste koszule i poczucie wolności. Wtedy także odbyła się premiera ponadczasowego przeboju Toyoty – zadebiutowała RAV4. Przyglądamy się bliżej temu samochodowi. Sprawdzamy, jaka jest jego cena i ile kosztuje ubezpieczenie OC.
Japońscy magicy z koncernu Toyota Motor Corporation długo pracowali nad efektem i wreszcie uzyskali czyste złoto rynku motoryzacyjnego. Chodzi oczywiście o Toyotę Auris, bo przecież aurum z języka łacińskiego oznacza złoto. To właśnie od niego Toyota zaczerpnęła nazwę dla modelu, który miał zostać następcą Corolli przynajmniej w wersji hatchback, ponieważ zarówno sedan jak i kombi nadal sygnowano nazwą Corolla.
Jeśli oczekujesz od auta funkcjonalności i uniwersalnego charakteru, Toyota Celica nie będzie dobrym wyborem, ponieważ ten model to wyłącznie czysta adrenalina. Japoński samochód sportowy był niegdyś obecny na wielu torach wyścigowych i wygrywał wszystko. Został wycofany z produkcji w 2005 roku, ale nadal budzi silne emocje. Młodzi ludzie, którzy chcą błysnąć w sportowym coupe, mogą to zrobić za niewielkie pieniądze.
Tętno przyspiesza, krew krąży szybciej i od pierwszego wejrzenia można się zakochać. Tak działa, zwłaszcza na kobiety, pewien samochód - Toyota Yaris. Obiegowa opinia głosi, ze rozmiar nie ma znaczenia, ale w tym przypadku jak najbardziej ma. To niewielkie, zwrotne auto o ujmujących kształtach jest marzeniem wielu osób szukających pojazdu do sprawnego poruszania się po mieście.
Producenci tego modelu chyba czytali Trylogię i wzięli sobie do serca słynne życiowe motto naszego pułkownika Wołodyjowskiego: „Jak się nie będą ciebie bali, to się będą z ciebie śmiali”. Groźne „oblicze” najnowszej generacji Toyoty Aygo sprawia, że z drżeniem czekamy, aż usłyszymy spod maski charakterystyczny charczący oddech i słowa: „Luke, I’m your father”.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.