Marka Audi kojarzy nam się z całą rodziną dużych, dobrze wyglądających, podobnych do siebie samochodów o stonowanym designie. Ale i w tej rodzinie trafił się wyjątek. Chodzi o drobną, nieco agresywną z wyglądu, zupełnie niepodobną do krewnych sportową Audi TT. To tak, jakby córka najbardziej szanowanej rodziny w mieście, weszła do domu z niebiesko-różowymi włosami i kolczykiem w nosie.
Dzisiaj nieco informacji na temat tego właśnie modelu.
Audi TT – modele, generacje, historia
Audi TT, którego nazwa pochodzi od wyścigu „Tourist Trophy”, należy do tych samochodów, wobec których nie można pozostać obojętnym. Mimo że Audi ma już 21 lat, jego wygląd jest nadal zadziwiająco świeży. A wszystko zaczęło się w roku 1998, kiedy z taśmy zjechały pierwsze egzemplarze TT. Auto od początku było tak zrywne i dynamiczne, że trzeba było nieco utemperować jego osobowość, a właściwie nadsterowność. Od początku też wprowadzono w tetetce wiele rozwiązań sprzyjających sportowej jeździe, w tym napęd quattro.
Druga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku i jej produkcja trwała do roku 2014. Audi TT 8J w porównaniu z początkiem coupe urosło o kilka centymetrów i zrobiło się nieco bardziej przestronne. Kupując tetetkę, można było się zdecydować na manualną skrzynię biegów, a jeśli ktoś woli, żeby auto samo sobie radziło, to dostępny jest S-tronic. W 2007 pojawiła się wersja Roadster z płóciennym dachem. W 2010 model przeszedł lifting, który polegał na poszerzeniu skromnej gamy silników. Auto przyciągało wyglądem, więc w drugiej generacji naprawiono tylko niedociągnięcia techniczne debiutanta.
Wnętrze tetetki wykonane jest precyzyjnie i solidnie, jak przystało na wszystkie samochody marki Audi. Natomiast jeśli chodzi o miejsce w aucie, to cóż, nie ma się co czarować – jest ciasno. Z kolei bagażnik jest płytki, ale jak na coupe, całkiem spory, czyli 290 litrów. Po złożeniu siedzeń robi się z tego 700 litrów.
Jeśli chodzi o silniki w Audi TT, to każdy z nich jest bardziej dynamiczny w tym sportowym aucie, niż w innych modelach marki. Wśród jednostek benzynowych można wybrać 1,8 TFSI (160 KM), dwa 2,0 TFSI o różnej mocy 200–211 KM lub 272 KM w wersji S oraz 2,5 TFSI (340–360 KM) w wersjach RS i RS Plus. Przez jakiś czas wyposażano też tetetkę w duży silnik 3,2 (250 KM). Audi jeździło także z dieslem 2,0 TDI CR (170 KM). Silniki psują się rzadko i błyskawicznie przyspieszają. Może i nie są najbardziej oszczędne, ale przecież jeśli kogoś stać na sportowe auto, to i na paliwo.
Audi TT – opinie, wady i zalety
Oczywiście nie ma aut idealnych, więc nawet to sportowe auto może borykać się z kilkoma problemami. Audi z reguły nie jest awaryjne, ale zdarzają mu się awarie układu rozrządu, odmówić współpracy może też dwumasowe koło zamachowe czy turbosprężarka. Czasami szwankuje też elektronika lub mechatronika np. centralny zamek czy dach. Części zamienne też nie należą do tanich. Ale jeśli dba się o to auto, można się nim cieszyć przez lata. Tym bardziej, że Audi TT kojarzy się właśnie z radością. Z przyjemnością się na nie patrzy, a jazda tym autem naprawdę wywołuje uśmiech na twarzy. Wystarczy sobie wyobrazić, jaką się czuje frajdę, gdy po przekroczeniu 120 km na godzinę z tylnej klapy automatycznie wysuwa się spojler.
Auto fantastycznie się prowadzi, ma świetny, oryginalny design, bogate wyposażenie, sporą dynamikę pod maską i daje radość. Nic dziwnego, że jest marzeniem wielu kierowców.
Audi TT – cena
Cena Audi TT I generacji (8N, 1998-2006) wynosi od 10 000 zł do 25 500 zł. Modele 8J pochodzące z lat 2006 – 2013 to już wydatek od 31 500 zł do 44 000 zł. Za najświeższy używany model z 2015 roku (III generacja 8S) zapłacić z kolei trzeba ok. 120 000 zł.
Audi TT – ubezpieczenie
Czy właściciel Audi TT może liczyć na dobrą cenę ubezpieczenia OC? Oczywiście. Stawka, którą przyjdzie mu zapłacić, zależy od kilku czynników. Istotne jest doświadczenie za kierownicą, gdzie mieszka, kim jest z zawodu, czy często wozi dzieci, jak przedstawia się jego historia ubezpieczeniowa. Na pewno warto, by skorzystał z porównywarki OC, bo dzięki niej znajdzie najkorzystniejszą ofertę OC.
Ile za ubezpieczenie OC Audi TT z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Przy pomocy porównywarki Punkta.pl wyliczyliśmy OC dla kierowcy Audi TT z 2012 roku roku. Ma prawo jazdy od kilkunastu lat, przysługuje mu 60% zniżki i nie ma na koncie żadnej stłuczki w ciągu ostatnich siedmiu lat. Codziennie wozi dziecko do szkoły.
Zobaczmy, że ceny OC dla tego samego kierowcy różnią się w zależności od miejsca zamieszkania. Tam, gdzie ruch jest większy i wypadki zdarzają się częściej, OC jest droższe.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gdańsk | 645 zł | AXA Direct |
Opole | 492 zł | AXA Direct |
Radomsko | 475 zł | AXA Direct |
Kętrzyn | 506 zł | mtu24.pl |
Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Kętrzyna:
Inne propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Opola:
Ile za ubezpieczenie OC Audi TT z 2012 roku zapłaci młody kierowca?
Policyjne statystyki są jednoznaczne: młodzi kierowcy są sprawcami największej liczby wypadków. Młodość na ogół równa się niefrasobliwość. A jeśli dodać do tego brak doświadczenia za kierownicą, mamy wybuchową mieszankę. Dlatego OC dla młodych kierowców jest droższe, niż dla starszych.
Widać to w naszym zestawieniu: stawki OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy (tutaj kierowcy z dwuletnim doświadczeniem) są wyższe niż dla kierowcy z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gdańsk | 1648 zł | AXA Direct |
Opole | 1282 zł | AXA Direct |
Radomsko | 1072 zł | AXA Direct |
Kętrzyn | 1051 zł | AXA Direct |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy z Radomska:
Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy z Gdańska:
Podsumowanie
- Audi TT to sportowy model produkowany przez niemiecki koncern Audi AG.
- Samochód ma dynamiczny, sportowy design, doskonałe własności jezdne i nowoczesne wyposażenie.
- Doświadczony kierowca za OC Audi TT z 2012 roku zapłaci od 475 zł w Radomsku do 645 zł w Gdańsku.
- Młody kierowca za OC Audi TT z 2012 roku zapłaci od 1051 zł w Kętrzynie do 1648 zł w Gdańsku.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Żadna szanująca się marka nie mogła zlekceważyć mody na SUV-y, która zaczęła się w pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku. Również koncern Audi musiał jakoś zareagować. W związku z tym po kolei pojawiały się na rynku samochody serii Q. Wszystko zaczęło się od Q7 – ogromnego czołgu, potem zjechał z taśm drobniejszy Q5, a na końcu najmniejszy brat – Q3. Przyjrzymy się dziś tej środkowej propozycji od Audi.
Polacy oprócz BMW oraz nieśmiertelnego VW Golfa uwielbiają AUDI. Dziś zatem rozejrzymy się nieco w modelach poszczególnych generacji Audi A4 i sprawdzimy, ile kosztuje ubezpieczenie OC dla tego samochodu.
Audi A5 to model, na który decydują się najczęściej osoby w młodym wieku lub młode duchem i lubiące mocne doznania na drodze. Nic dziwnego – Audi A5 to samochód sportowy klasy Grand Tourer. Jaką opinię mają poszczególne generacje A5, ile kosztuje samochód oraz jego ubezpieczenie? Sprawdzamy w dzisiejszym artykule.
Audi A3 to jeden z motorów napędowych sprzedaży producenta z Ingolstadt. Kompaktowe rozmiary, sprawdzone silniki oraz prestiż marki premium zadecydowały o dużej popularności tego modelu w Europie. Jednak czy stosunkowo wysoka cena idzie w parze z kosztami ubezpieczenia OC? Ile musi zapłacić za polisę posiadacz Audi A3?
Stateczni Polacy, którzy wyrośli już z przerobionych i pospawanych pseudosportowych fur, bardzo sobie cenią niemiecką motoryzację w wersji oferowanej przez Audi A6 C7. I co najważniejsze, ona sama także bardzo siebie ceni. Ceny używanych A6 zaczynają się 60 tysięcy złotych, a nowe Audi można sobie śmiało sprawić nawet za ponad 500 tys. zł. Jest to model uznawany za jeden z najbardziej prestiżowych w naszym kraju.
W czasach motoryzacyjnego wyścigu są też tacy producenci, którzy spokojnie robią swoje, nie poddają się trendom, a nawet są miłośnikami tradycji w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Takim samochodowym buntownikiem z wyboru jest właśnie japońska Honda Accord. Jaką opinią cieszy się auto wśród użytkowników? Jaka jest jego cena i stawka ubezpieczenia OC? Sprawdzamy.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.