Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 1998 roku przez Ford Motor Company, amerykański koncern motoryzacyjny. Poprzednikiem Focusa był wysłużony Escort. Ford Focus I zrobił piorunujące wrażenie, czego dowodem była wygrana w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999. Używany Ford Fokus II - jakie ma wady, zalety, ile kosztuje i czy warto kupić?
O ile Ford Focus I zrobił furorę, o tyle Focus drugiej generacji nie wyróżniał się niczym specjalnym. Za to jego sylwetka lepiej zniosła upływ czasu. Ma dobre proporcje, mniej agresywne linie i charakterystyczny kształt przodu i linii bocznej. Produkowano go w wielu wersjach, jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, kombi, sedan i kabriolet. Istnieją także usportowione modele Focusa z mocniejszymi silnikami, a spragnieni rajdowego looku swoich czterech kółek mogli zamówić sportowe dodatki. W 2007 r. Ford Focus II został zliftingowany, nieco zmieniono wygląd przodu i kształtu tylnych świateł, zderzaka i klapy bagażnika, a w kokpicie zastosowano bardziej miękkie materiały. Wtedy powstała także 110-konna wersja turbodiesla 2.0 TDCi.
Używany Ford Focus II – za co kierowcy kochają Forda ?
Na rynku samochodów używanych najpopularniejsze i szeroko dostępne są wersje najbardziej praktyczne: hatchback z pięciorgiem drzwi i kombi.
Największym atutem Forda Focusa II jest dobre prowadzenie – samochód bardzo dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty. Ma praktyczne wnętrze i produkowane było z wieloma różnymi silnikami, więc wybór jednostki napędowej jest duży. Auto nie jest specjalnie awaryjne, ale dużo zależy od silnika.
Ile kosztuje Ford Focus II
Egzemplarze Forda Focusa II z pierwszych lat produkcji są dostępne już od 6000-8000 zł, ale należy zachować ostrożność i sporą dozę nieufności wobec tak atrakcyjnych cen. Porządny egzemplarz Forda Focusa II kosztuje kilkanaście tysięcy złotych, auto po liftingu w dobrym stanie to wydatek ok. 18-20 tys. zł. W przypadku diesli koniecznie trzeba sprawdzić historię serwisową i stopień zużycia silnika. Fordy sprowadzane z zagranicy często kuszą bogatym wyposażeniem, ale nie warto skupiać się na nim, bo można przeoczyć poważne usterki techniczne.
Usterki i koszty naprawy Forda Focusa II, jaki silnik, ile pali?
W zawieszeniu Forda Focusa II z przodu są tradycyjne kolumny MacPhersona, doskonale znane mechanikom samochodowym, a świetne prowadzenie auto zawdzięcza wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu. Najlepsze do tego modelu są felgi szesnasto- lub siedemnastocalowe. Większe, a często spotykane, odbierają komfort jazdy i mogą powodować szybsze zużywanie się elementów układu jezdnego.
W przypadku silników benzynowych dobrym rozwiązaniem będzie wybór jednostki 1.6 100 KM. Silnik 1.4 jest słaby, a 1.8 i 2.0 piją paliwo jak smoki ( standardowo od 5 do 10 l na 100 km) Oczywiście coś za coś – imponują osiągami. Silnik 1.6 115 KM ma bardziej skomplikowaną budowę – zmienne fazy rozrządu, cztery sondy lambda czy dwa katalizatory – co podnosi koszty jego serwisowania. W 1.4 i 1.6 rozrząd jest napędzany paskiem, w 1.8 i 2.0 łańcuchem. Właściciele wersji 1.6 100 KM narzekają na usterki alternatora, ale nie są one przesadnie kosztowne – regeneracja kosztuje 400 zł i wystarcza na 90 tys. km.
Silniki w fordach mają aluminiowy blok, dlatego montaż instalacji gazowej to jest kiepski pomysł – co zaoszczędzimy na paliwie, to zostawimy u mechanika. W wielu egzemplarzach zasilanych LPG odnotowano m.in. przypadki wypalania się gniazd zaworowych, problemy z komputerem czy uszkodzenie głowicy.
Warto także wspomnieć o wielowahaczowym zawieszeniu z tyłu, które zapewnia dobre właściwości jezdne, ale jest także wadą tego modelu – duża ilość tulei i innych elementów gumowo-metalowych podnosi koszt serwisu (w dodatku nie są one trwałe).
Zainteresowanym kupnem Forda Focusa II w dieslu podpowiadamy, by wybrali najmniej skomplikowaną jednostkę 1.8 TDCi. Nie jest ona pozbawiona wad: jej piętą achillesową są wtryskiwacze i dwumasowe koło zamachowe. To i tak dobrze, bo nowocześniejsze silniki w fordach (1.6 TDCi) trapią dodatkowo usterki turbin i intercoolera. Koszt wymiany popularnego dwumasu to ok. 1500 zł, ale jeśli zainwestujemy w wyższej jakości zamiennik i przy okazji zamontujemy także nowe sprzęgło, za całość wraz z robocizną zapłacimy 2800-3000 zł.
W autach z silnikami na diesla awarii ulegała także pompa elektrohydraulicznego wspomagania, koszt nowej to ponad 1000 zł.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Forda Focusa II
Nasz kierowca mieszka w Zakopanem, ma dwoje małych dzieci, które odwozi do przedszkola, z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Samochodem kieruje od 17 lat, przysługuje mu 60% zniżki, przejeżdża około 5000 km rocznie. Jeśli wybierze Forda Focusa II z 2005 roku z silnikiem benzynowym 1.6, za ubezpieczenie OC zapłaci 482 zł, jeśli wybierze ofertę TU Link 4. To najkorzystniejsza oferta wskazana przez porównywarkę ubezpieczeń, dzięki której szybko i wygodnie znajdziemy najtańsze OC.
Inne propozycje dla doświadczonego kierowcy z Zakopanego:
Czytaj także:
Podsumowanie
1. Ford Focus II w wersji sedan i kombi to wygodne auto rodzinne, które doskonale się prowadzi.
2. Do wyboru jest wiele rodzajów silnika, ale najlepiej zdecydować się na najprostszą wersję: w benzynie 1.6 100 KM, w dieslu 1.8 TDCi.
3. Porządny egzemplarz Forda Focusa II kosztuje kilkanaście tysięcy złotych, auto po liftingu w dobrym stanie to wydatek ok. 18-20 tys. zł. Jeśli trafia się nam dużo tańszy egzemplarz, należy dobrze prześwietlić jego historię.
4. Ubezpieczenie OC Forda Focusa II z 2005 roku z silnikiem benzynowym 1.6 dla doświadczonego kierowcy z Zakopanego to wydatek 482 zł w Link 4.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Większość z nas marzy o luksusie i prestiżu, ale niestety możemy pozwolić sobie tylko na sprowadzane samochody, które najlepsze swoje lata spędziły u pierwszych 2-3 właścicieli. Polscy kierowcy mają dobry gust – wybierają podobnie jak ich bogatsi odpowiednicy na Zachodzie, tyle że kupują auta używane. Sprawdź z nami najczęściej sprowadzane samochody, które podbiły serca Polaków.
Na pytanie o najdłużej emitowany serial bez wahania odpowiadamy: „Moda na sukces”. Czy on się kiedyś zakończy i w jakich okolicznościach? Czy jeśli wszyscy będą mieli ze wszystkimi dzieci?... Tymczasem serial pt. „Ford Fiesta”, mimo że ma tylko 7 sezonów, jest znacznie dłuższy, ponieważ jego emisja trwa już przeszło 40 lat. To dopiero można nazwać sukcesem. I absolutnie nie życzymy sobie zakończenia.
Po uwielbianej przez Polaków pierwszej wersji Octavii w 2004 roku na rynek weszła II (2) generacja tego samochodu, która produkowana była do 2013 roku. Ona również zyskała aprobatę klientów jako doskonały samochód do codziennej eksploatacji, z dużym bagażnikiem i - ze względu na swoje rozmiary - zdecydowanie rodzinne auto. Czy warto kupić Skodę Octavię 2, jaki silnik, model wybrać?
Samochody typu kombi są niezwykle praktyczne i uniwersalne. Czy to w codziennych obowiązkach, czy podczas dłuższych podróży, auta oferują przestronne wnętrza i sporych rozmiarów bagażniki. W tym rankingu sprawdzamy, jakie modele są najchętniej wybierane w tym segmencie. Oto dziesięć najwyżej ocenianych samochodów kombi, które wyznaczają nowe standardy w tej popularnej klasie aut.
Obowiązujący od ponad 10 lat trend w budowie silników samochodowych polega na „wyciskaniu” jak najlepszych osiągów z jak najmniejszej pojemności i redukowaniu liczby cylindrów. W rezultacie mamy już auta klasy średniej i SUV-y napędzane trzycylindrowymi jednostkami o pojemności 1 litra. Czy to dobrze? Czy downsizing to tylko chwilowa moda?
Dobre silniki benzynowe muszą stanowić połączenie kilku cech: od dynamiki przez oszczędność po trwałość i wytrzymałość. Przegląd najciekawszych jednostek pokazuje, że tego rodzaju napędy znaleźć można nie tylko wśród nowych aut, ale również tych z przeszłości - doskonale docenianych do dziś ze względu na właściwości silnika.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.