Używany Opel Astra III (3) - cena, wady i zalety, silnik - co wybrać?

Aktualizacja:
opel-astra-3

Opel Astra III vel Astra H produkowany był w latach 2004-2013. To w miarę tani i niezbyt leciwy samochód, który docenią w trakcie użytkowania wszyscy kierowcy, bowiem koszty serwisowania nie są wysokie. Nic dziwnego, że to bardzo często spotykane auto na polskich drogach. Jakie są ceny Astry 3, wady, zalety, jaki silnik wybrać?

Opel Astra niewiele się zmienia. Przez wszystkie lata produkcji nie modyfikowano znacząco jego stylistyki. Nie porywa swoim wyglądem, ale dla równowagi nie wywołuje płaczu i zgrzytania zębów pod względem awaryjności – zupełnie przeciętne, trwałe auto dla kierowcy, który potrzebuje środka lokomocji i nic poza tym. Nie jest szczególnie duże (chyba, że w wersji kombi), ale czteroosobowa rodzina zmieści się w nim całkiem wygodnie. Produkowano go w szerokiej gamie nadwozi: kombi, hatchback, coupe i sedan. Wszystkie modele Opla Astry III cechuje klasyczna konstrukcja kompaktów. Zawieszenie stanowi prosta konstrukcja z belką skrętną z tyłu, a rozdzielone amortyzatory i sprężyny ułatwiają serwis.

Ile kosztuje używany Opel Astra III

Astrę III w zależności od rocznika można kupić od 14 do 30 tys. Można też taniej, ale z tanimi ostrożnie. Wszystko zależy od przebiegu i stanu technicznego. Uwaga na flotówki, te bywają bardzo wyeksploatowane, a spotyka się je dość często, ponieważ formy chętnie kupują te auta dla handlowców czy pracowników.

Za co kierowcy kochają Opla Astrę III – czy warto kupić? 

Opel to w Polsce ciągle synonim niemieckiej solidności. Może nie tak dobrej jak Volkswageny, ale także dużo tańsze. Astra III to auto trwałe i niedrogie w naprawie. Części są powszechnie dostępne, większość od ręki, a mechaników znających się na oplach także nie brakuje.

Usterki w Oplu Astrze III i koszty napraw

Cokolwiek zepsuje się w Astrze III, można to naprawić szybko i bez problemów. Zacznijmy od awarii silnika. Opel Astra III był produkowany z wieloma różnymi wersjami. Podstawowy silnik benzynowy 1.4 to prosta konstrukcja, z punktu widzenia kosztów eksploatacji najlepsza. Jedyne, co jej dolega, to nadmierne zużycie oleju, o czym nie można zapomnieć.

O sprawdzaniu poziomu oleju należy także pamiętać w przypadku motoru 1.6. Do awarii, które lubię powtarzać się w tym silniku, należy także zacinanie się klap sterujących długością kolektora dolotowego oraz przypadki zerwania paska rozrządu, do czego dochodzi w efekcie zaniedbań – pasek trzeba wymieniać co 90 tys. km. Posiadacze modeli z silnikiem 1.4 mogą spać spokojnie – tam jest łańcuch.

Zarówno silnik 1.4 jak i 1.6 w Oplu Astrze III świetnie współpracuje z instalacją gazową.

Silnik 1.8 już niekoniecznie. Za to jest bez wątpienia bardziej dynamiczny a także trwalszy. W tym przypadku także należy nie zaniedbać systematycznej, stosunkowo częstej wymiany oleju. Użytkownicy egzemplarzy z tym silnikiem narzekają na elektronikę – ma problemy z czujnikami, komputerem sterującym oraz kasetami zapłonowymi, zdarzają się mu awarie przepustnicy.

W przypadku silników zasilanych ON warto zainteresować się jednostką 1.9 CDTI, która jest jednym z tańszych w naprawach silników tej klasy, zwłaszcza jego odmiana 120-konna. 150-konna zapewnia lepsze osiągi, ale częściej miewa problemy z klapami sterującymi dolotem, ale też nie pociąga to za sobą szokujących kosztów. W zasadzie wszystkie silniki Opla Astry III, tak benzynowe jak i ropniaki, mają mniejsze lub większe problemy z zaworem EGR, a po przejechaniu 100 tys. km warto wymienić pasek rozrządu. Za to układ wtryskowy wytrzymuje bardzo duże przebiegi.

Opel Astra ceny części zamiennych

Jakie są ceny części zamiennych do astry? Przyzwoite. Jeśli bierzemy pod uwagę zamienniki oryginalnych części, napęd rozrządu kosztuje w granicach 500 zł, sprzęgło z kołem dwumasowym poniżej 2 tys., komplet tarczy i klocków hamulcowych (przód i tył) jakieś 700 zł, komplet amortyzatorów ponad 600 zł.

Astra III jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Ślady korozji można wypatrzeć w trudno dostępnych miejscach, szczególnie na układzie wydechowym i pod podłogą. Ogniska korozji powstają także pod ozdobną listwą na klapie bagażnika. Ogólnie auto nie powinno rdzewieć, chyba że jest egzemplarzem powypadkowym, naprawianym na sprzedaż.

Inne usterki? Wnętrze jest wykończone przyzwoitymi materiałami, ale w niektórych egzemplarzach odpadają np. pokrętła klimatyzacji. Jest problem ze światłami – w tylnych zbiera się woda, a przednie matowieją.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Opla Astry III

Zakładamy, że kierowca z Zakopanego, który ma żonę i dwoje dzieci, kupuje Opla Astrę III z 2005 roku z silnikiem benzynowym 1.4. Nie chce się z nikim ścigać, potrzebuje w miarę wygodnego i solidnego auta na codziennie dojazdy do pracy i odwożenie dzieci do przedszkola, a także na rodzinne wyjazdy weekendowe i wakacyjne. Ma prawo jazdy od 17 lat, 60% zniżki, przejeżdża około 5000 km rocznie. Za ubezpieczenie OC zapłaci 471 zł w Link4 do 564 zł w AXA Direct. Nie warto przepłacać, bo zakres obowiązkowego ubezpieczenia OC regulowany jest ustawą i każdy ubezpieczyciel oferuje to samo.

Opel Astra, wady i zalety – podsumowanie

Zalety Opla Astry III Wady Opla Astry III
solidny i trwały słaba jakość wykonania świateł
oryginalna blacha nie rdzewieje duże zużycie oleju
szeroka gama nadwozi problemy z zaworem EGR
proste w naprawie silnik benzynowy 1.6 –  zacinanie się klap sterujących długością kolektora dolotowego oraz przypadki zerwania paska rozrządu
tanie i łatwo dostępne części silnik benzynowy 1.8 – problemy z elektroniką
silnik 1.9 CDT – jeden z tańszych w naprawie w tej klasie

Czytaj także: 

Masz pytania o ubezpieczenie?
Nasi eksperci chętnie
Ci pomogą!

Zamów rozmowę
+48 22 490 9000

Kalkulator OC i AC

1
Porównaj w 5 minut
2
Kup ubezpieczenie
3
Zaoszczędź nawet 50%
Oblicz składkę

Podsumowanie

  1. Opel Astra III to samochód, który nie zachwyca, ale warto go kupić dla trwałości, solidności i niewysokich kosztów serwisowania.
  2. Opla Astrę III w zależności od rocznika można kupić od 14 do 30 tys, wszystko zależy od przebiegu i stanu technicznego.
  3. Części do Opla Astry III są powszechnie dostępne, większość od ręki, a mechanicy dobrze znają się na tym modelu. Przykładowe ceny części zamiennych: napęd rozrządu ok. 500 zł, sprzęgło z kołem dwumasowym ok. 2 tys., komplet tarczy i klocków hamulcowych (przód i tył) ok. 700 zł, komplet amortyzatorów ponad 600 zł.
  4. Doświadczony kierowca z Zakopanego za ubezpieczenie OC Opla Astry III zapłaci od 471 zł w Link4 do 564 zł w AXA Direct.

Katarzyna Łada
Ekspert ds. ubezpieczeń

Główny Specjalista ds. Ubezpieczeń. Wytrawna znawczyni rynku ubezpieczeniowego, ponad 10 lat doświadczeń w branży, większość tego czasu na pokładzie grupy Punkta. Lubi podróże, raczej woli psy niż koty i nie trudno nam się z nią w tej kwestii nie zgodzić.

Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.

Jak możemy się z Tobą skontaktować?

Telefon
E-mail
guest
0 Komentarze
Inline Feedbacks
Wyświetl wszystkie komentarze

Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Podobne artykuły

Ranking najczęściej sprowadzanych samochodów
2015.02.25
Najczęściej sprowadzane samochody. Które auto wybrać? Subiektywny ranking Punkta

Większość z nas marzy o luksusie i prestiżu, ale niestety możemy pozwolić sobie tylko na sprowadzane samochody, które najlepsze swoje lata spędziły u pierwszych 2-3 właścicieli. Polscy kierowcy mają dobry gust – wybierają podobnie jak ich bogatsi odpowiednicy na Zachodzie, tyle że kupują auta używane. Sprawdź z nami najczęściej sprowadzane samochody, które podbiły serca Polaków.

Czytaj więcej
opel meriva oc
2019.01.25  •  Samochód
Opel Meriva – wady, zalety, historia

Niewielka, zgrabna, bardzo ładna z wyglądu. Do tego zaskakująco sprawna, potrafi rozciągać się i zaginać w nieoczekiwanych miejscach. Czy chodzi może o niemiecką gimnastyczkę artystyczną? Nie! To Opel Meriva w akcji. Ale kto wie, czy któryś z niemieckich trenerów gimnastyki nie przebranżowił się właśnie po to, by zaprojektować taki właśnie wyjątkowy samochód.Opel Meriva - jakie wady, zalety ma ten model?

Czytaj więcej
2019.06.11  •  Samochód
Opel Insignia – historia, wady i zalety

Nie ulega wątpliwości, że Opel Insignia to jeden z samochodów, za którymi najczęściej się oglądamy. Kiedy jedzie przed albo, nie daj Boże, za nami, nie spuszczamy z niego wzroku. Dlaczego? Oczywiście to bardzo atrakcyjne auto. Ale przede wszystkim dlatego, że Insignie śmigają po naszych drogach jako... nieoznakowane radiowozy. Przyjrzyjmy się bliżej temu modelowi, przed którym większość z nas czuje respekt.

Czytaj więcej
2023.10.27  •  Samochód
Najbardziej ekonomiczne samochody – oto auta, które pomogą zaoszczędzić

Ekonomiczne samochody muszą łączyć kilka cech: od utrzymywania wartości przez lata przez tanie części zamienne po - co kluczowe - niski koszt eksploatacji oraz tankowania. Jakie auto w tym kontekście jest najbardziej ekonomiczne, a które pojazdy będą w użytkowaniu po prostu bardziej opłacalne od innych?

Czytaj więcej

Najchętniej czytane

2024.11.07  •  Samochód
Najtańsze OC w listopadzie 2024 – ranking. Sprawdź prognozy i porównaj oferty ubezpieczycieli

Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.

Czytaj więcej
2023.10.27
Wszystko, co musisz wiedzieć o ubezpieczeniu anglika w Polsce

Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.

Czytaj więcej
2023.12.27  •  Samochód
Wysokie kary odstraszają przed rozmowami przez telefon w czasie jazdy

Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.

Czytaj więcej