Renault Scenic - francuski samochód osobowy o nadwoziu typu mini van nie od razu był osobnym modelem. Zrobił jednak sporą karierę i dziś często spotykamy go na polskich drogach. Jakie są opinie o tym aucie? Ile kosztuje ubezpieczenie i czy warto Scenic- kupić?!
Renault Scenic. Szukanie własnej tożsamości
Renault Scenic – francuski samochód osobowy o nadwoziu typu mini van nie od razu był osobnym modelem. Francuzi na początku produkcji nie mogli się zdecydować, o co im chodzi. Dlatego pierwsze trzy lata, czyli okres od 1996 do 1999 roku, Scenic był tylko odmianą nadwoziową modelu Megane. Dopiero kiedy razem z całą swoją rodziną przeszedł gruntowny facelifting, zyskał osobną tożsamość.
Pierwsza generacja pojazdu produkowana była do 2003 roku. Wtedy to w Genewie zadebiutowała druga odsłona modelu. Postawiono go na płycie Renault Megane, żeby pamiętał o swoich korzeniach.
Auto urosło w porównaniu z poprzednikiem, zmieniło się też jego wnętrze. Kokpit dostał na sam środek nowe elektroniczne zegary, rzecz gustu i zdecydowanie nie dla konserwatystów. Nerwowi kierowcy cierpieli, odpowiadając na nieustanne pytania dociekliwych dzieci: „A jak szybko jedziemy”? I nie mogli rzucić na odczepne, żeby sobie popatrzyły na licznik. II generacja odniosła ogromny sukces na rynku, idealnie wpasowując się w modę na minivany.
Renault Scenic III
III generacja Scenica pojawiła się w 2009 roku. Podobnie jak w poprzedniej wersji produkowana była ona w dwóch odmianach nadwozia jako krótki 5-osobowy Scenic oraz dłuższy 5- lub 7-osobowy Grand Scenic. Ten pierwszy z wersji Grand przeznaczony jest dla mniejszej rodziny z wózkiem, na który miejsce zostawiono za siedzeniami w płaskim bagażniku. Drugi z kolei ma trzy rzędy siedzeń.
Projektanci wypracowali dla modelu tak charakterystyczny styl, że nie sposób go pomylić z autami konkurencji. Wyszukany francuski design rzuca się w oczy przede wszystkim w dynamice sylwetki. Jednak nowoczesne nadwozie wcale nie robi wrażenia agresywnego. Raczej artystycznego, co podkreślają detale, np. klamki w nierównej linii. Dach auta opada ku dołowi, a tylne światła wznoszą się wzdłuż klapy bagażnika.
W 2013 roku model przeszedł facelifting, po którym zmieniono przedni i tylny pas pojazdu. Wprowadzono też na rynek pseudoterenową wersję XMOD.
Renault Scenic III – wnętrze, zalety i wady
Renault Scenic III to sprawne połączenie auta i komputera. Obsługa dostępnych urządzeń okazuje się bardzo łatwa i intuicyjna. Deska rozdzielcza zmieniła się w porównaniu z dwójką. Przede wszystkim zegary przesunęły się w stronę kierowcy, dzięki czemu są znacznie bardziej przyjazne.
Kabina wygląda elegancko, ale może drażnić fakt, że z czasem ściera się w środku ekologiczna skóra. Oczywiście nie robi to dobrego wrażenia. Za to miejsca w aucie jest bardzo dużo.
A do tego Renault w szczególny sposób zadbał o ilość i pojemność schowków. Cała rodzina może upchać w nie mnóstwo skarbów. Funkcjonalność i komfort podróżowania zwiększa jeszcze spora pojemność bagażowa. Grand Scenic dla 7 osób ma 475-litrowy bagażnik po złożeniu ostatniego rzędu foteli.
Wyposażenie Renault Scenic III
W zależności od wersji wyposażenia francuski minivan potrafi wiele oferować. Warto wśród najciekawszych elementów wymienić m.in. skórzaną tapicerkę, reflektory bi-ksenonowe, czy światła w technologii LED. W samochodach, które posiadają nagłośnienie marki Bose, kabina w jednaj chwili może przeobrazić się w salę koncertową.
To w kwestii przyjemności, ale do tego dochodzi wiele pożytecznych opcji. Należą do nich komputer pokładowy, system głośnomówiący, podgrzewane fotele, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja czy elektrycznie otwierany panoramiczny dach.
Z kolei w prowadzeniu wspomagają kierowcę tempomat, czujniki parkowania oraz systemy bezpieczeństwa. Renault bardzo dba o bezpieczeństwo, więc w standardzie oferuje układy ABS, ESP, ASR, poduszki i kurtyny powietrzne, a strefy zgniotu są dokładnie przemyślane. I na koniec robiący wrażenie gadżet – karta umożliwiająca bezkluczykowy dostęp do auta. Jeśli ktoś jednak bardzo lubi bawić się kluczykiem, wystarczy otworzyć kartę. Tam schowany jest taki zwykły, tradycyjny. Na wszelki wypadek…
Silniki Renault Scenic
Renault ma w swojej ofercie szeroką gamę silników. Tylko na niektóre rynki produkowano silnik benzynowy 1.4 z turbo doładowaniem o mocy 130 KM. Znacznie popularniejsze są jednostki o mocy 1.6 (110 KM) oraz 2.0 o mocy 140 KM. Właśnie ten ostatni silnik z łańcuchem rozrządu produkowany we współpracy z Nissanem uznawany jest za najlepszy i najtrwalszy.
Jeszcze większy wybór dotyczy jednostek wysokoprężnych. Tu mamy do dyspozycji 1.5 o mocy 110 KM, 1.6 oraz 1.9 o mocy 130 KM i wreszcie największy silnik –
2.0 l, który charakteryzuje się mocą 160 KM. Akurat w przypadku diesli od Renaulta trochę za mocno słychać klekotanie na wolnych obrotach. Średnie spalanie w przypadku Scenica to ok. 6,6 litra paliwa.
Renault Scenic – opinie
Scenic, jeśli nie przyłożył w tył innego auta lub nie był ofiarą powodzi, a do tego jest odpowiednio serwisowany, generalnie raczej się nie psuje. Jednak gdy auto miało za sobą przygody, to wtedy będzie odmawiało posłuszeństwa i generowało koszty. Samochód bardzo źle reaguje na wilgoć, a kiedy ją poczuje, choruje elektronika pokładowa. Psuć lubi się też elektryczny hamulec ręczny.
Zdecydowaną zaletą tego rodzinnego auta jest fakt, że w dobrej cenie można kupić naprawdę bogato wyposażoną wersję. Za egzemplarz z 2011 roku zapłacimy jedynie około 30 tysięcy zł. Warto, bo do tego trzeba jeszcze doliczyć wysoką jakość wykonania, bezpieczeństwo i funkcjonalność.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Renault Scenic?
Stawka, którą płacimy za OC, jest zależna od wielu czynników. Duży wpływ ma na nią doświadczenie kierowcy i jego historia ubezpieczeniowa, a także miejsce zamieszkania. Za OC takiego samego pojazdu inną stawkę zapłaci doświadczony kierowca z dużego miasta, a inną młody z małej miejscowości. Jak znaleźć najlepsze, czyli najtańsze, ubezpieczenie OC? Szalenie pomocna jest dostępna przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu porównywarka ubezpieczeń Punkta.pl. To za jej pomocą przygotowaliśmy dla Was poniższe symulacje.
Ile za ubezpieczenie OC Renault Scenic z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Nasz doświadczony kierowca, ojciec rodziny, ma prawo jazdy od 18 lat. Od ponad dekady regularnie opłaca OC, jeździ bezszkodowo, czyli przysługuje mu 60% zniżki na ubezpieczenie. Ma dwoje dzieci, które codziennie dowozi do szkoły.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ełk | 431 zł | AXA Direct |
Jasło | 403 zł | AXA Direct |
Ozorków | 493 zł | AXA Direct |
Połczyn-Zdrój | 416 zł | AXA Direct |
Inne propozycje ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Ełku:
Pozostałe oferty ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Jasła:
Ile za ubezpieczenie OC Renault Scenic z 2011 roku zapłaci młody kierowca?
Odpowiadając krótko na to pytanie, należałoby napisać: sporo. Młody kierowca zawsze jest na cenzurowanym, ponieważ to młodzi kierowcy powodują najwięcej wypadków na polskich drogach. Ubezpieczyciele wiedzą to na podstawie raportów policji. Zanim młody kierowca nabierze wprawy, doświadczenia i pokory na drodze, musi upłynąć kilka lat. Dobrze, by były to lata bezszkodowe, bo każdy rok bez stłuczki to dodatkowe procenty zniżki na OC.
Nasz młody kierowca to singielka, która ma prawo jazdy piąty rok. Przysługuje jej 20% zniżki. Oto jakie propozycje wyszukała dla niej nasza porównywarka ubezpieczeń Punkta.pl:
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ełk | 716 zł | AXA Direct |
Jasło | 632 zł | AXA Direct |
Ozorków | 954 zł | mtu24.pl |
Połczyn-Zdrój | 734 zł | AXA Direct |
Inne propozycje OC Renault Scenic z 2011 roku dla młodego kierowcy z Ozorkowa:
Młody kierowca Renault Scenic z 2011 roku, mieszkaniec Połczyna-Zdroju, może wybierać spośród ofert OC:
Podsumowanie
1. Renault Scenic początkowo odmiana nadwoziowa Megane stał się samodzielnym modelem w 1999 roku. 2. Produkcja tego samochodu osobowego typu minivan rozpoczęła się w 1996 roku. 3. III generacja modelu ma ciekawą stylistykę i jest niezwykle funkcjonalna. 4. Auto oferuje trwałe silniki i bogate wyposażenie. 5. Doświadczony kierowca ze zniżką 60% za OC Renault Scenic z 2011 roku zapłaci od 403 zł w Jaśle do 493 zł w Ozorkowie. 6. Młody kierowca ze zniżką 20% za OC Renault Scenic z 2011 roku zapłaci od 632 zł w Jaśle do 954 zł w Ozorkowie.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Jaki jest najbardziej męski samochód świata? Na pewno pojawiłyby się głosy, że któryś z modeli sportowych aut. Być może Porsche? Ktoś powie, że jakiś SUV, a najlepiej Jeep. Tymczasem nie ma bardziej męskiego widoku niż kierowca w stroju roboczym wysiadający z dostawczaka. Przyjrzyjmy się więc jednemu z najbardziej popularnych samochodów tego typu – Renault Trafic.
Renault Megane to popularny samochód na polskich drogach. Jest wygodny, dobrze się prowadzi, ma przyjemną dla oka linię nadwozia. Francuska elegancja widoczna jest także w środku, w detalach wykończenia wnętrza. Pakowny bagażnik i przestronne wnętrze czynią z niego atrakcyjne auto rodzinne. Ile kosztuje ubezpieczenie OC Renault Megane ?
Ile kosztuje tanie ubezpieczenie OC Renault Clio? Gdzie tanio ubezpieczyć Renault Clio? Jak oszczędzić na polisie OC?
W motoryzacji jak w życiu – kiedy do kogoś przylgnie zła opinia, bardzo trudno odzyskać dobre imię. Taką traumatyczną historię ma za sobą jeden z modeli Renault. Laguna, bo o niej mowa, w pewnym momencie swojej kariery nazwana została „królową lawet”. Czy to ja złamało? Absolutnie nie. Odmieniona i poprawiona zyskała aprobatę nawet bardzo wymagających kierowców.
Nie ma chyba takiej dziedziny, w której uciekniemy przed modą. Buty, torebka, wystrój domu to kwestie oczywiste. Ale samochód? Ależ oczywiście, że auta też podlegają trendom. Najlepszym tego dowodem jest francuski Renault Captur, który pojawił się na rynku na fali ogromnej popularności crossoverów. Przyjrzyjmy się więc bliżej temu ciekawemu połączeniu miejskiego auta ze stylistyką SUV-a.
Wszystkie auta od Volkswagena wyglądają jak Golf. Mniejszy, większy, ale nie było takiego, który mógłby konkurować ze Renault Scenic, Citroenem Picasso czy Oplem Zafirą. Uzupełniono więc gamę pojazdów od VW o Golfa - minivana czyli Volkswagena Tourana. Nowy, wyrośnięty członek rodziny sprawnie stoczył walkę z konkurentami na rynku i wyszedł z niej obronną ręką. Oto, czym przekonał do siebie nabywców.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.