Firmy, które chcą ubezpieczyć podróże służbowe do Afryki Zachodniej lub szukają pokrycia kosztów przeprowadzenia kwarantanny, mogą mieć trudności w uzyskaniu odpowiedniej usługi. Ubezpieczyciele z USA i Wielkiej Brytanii przepisują swoje polisy od nowa na dwa sposoby – tworząc klauzule wyłączające szkody związane z wirusem lub znacząco podnosząc cenę składek za ubezpieczenia do krajów wysokiego ryzyka.
Klienci korporacyjni, których pracownicy są zagrożeni kontaktem z chorobą, mogą liczyć na polisę chroniącą przed potencjalnymi stratami wynikającymi m.in. z utrudnień w podróży. Rozszerzenie ubezpieczenia BI (business interruption – przerwanie działalności) pozwoli pokryć koszty związane z utratą pracownika w związku z chorobą lub kwarantanną przeprowadzaną na statku lub w samolocie.
Międzynarodowy kanał informacyjny RT zwraca uwagę na różne usługi, które zostały wprowadzone na okoliczność epidemii wirusa Ebola, który zabił już około 5000 mieszkańców krajów Afryki Zachodniej. Niektórzy ubezpieczyciele umywają ręce, podczas kiedy inni, tacy jak londyński AON, pracują nad stworzeniem pierwszego ubezpieczenia dla szpitali epidemicznych oraz specjalnych oddziałów monitorujących rozwój sytuacji i ostrzegających przed ryzykiem zachorowań.
W rzeczywistości opanowanej przez goniące za sensacją media i hipochondryków ze smartfonami strach przed epidemią może przybrać irracjonalny charakter i doprowadzić do paniki na dużą skalę. Decyzje amerykańskich i brytyjskich ubezpieczycieli o przystosowaniu swojej oferty do warunków, w których zarażenie wirusem Ebola staje się realnym zagrożeniem, są natomiast jak najbardziej zasadne i oparte na logicznych przesłankach.
Foto: CDC European Commission DG ECHO Global [CC BY-ND 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/)], Flickr
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Powiązane artykuły
Największym wyzwaniem zawodowym dla Ala Darta jest stworzenie ekscytującej usługi ubezpieczeniowej, która obali stereotyp nudnego pośrednika ubezpieczeniowego, wygłaszającego szablonowe formułki, straszącego wykrochmaloną koszulą i niemodnym krawatem.
Supermarket zdecydowanie nie jest miejscem, w którym rozkwita przyjaźń, a za każdym regałem czeka uśmiechnięty klient. Matki wyrywają sobie z rąk przecenione płatki śniadaniowe, emeryci uderzają wózkami o pośladki stojących przed nimi w kolejce, kasjerki łypią złym okiem na banknoty o wysokich nominałach. Skutki tej atmosfery odczuła pracownica supermarketu Lidl, która została oskarżona o przywłaszczenie pieniędzy.
Pokolenie, które dorastało na początku trzeciego tysiąclecia to grupa, która najrzadziej ze wszystkich dorosłych decyduje się na zakup ubezpieczeń. Nie jest to znowu takie zaskakujące w świetle bezrobocia, bezlitosnego rynku nieruchomości i późnego wieku inicjacji życia rodzinnego wśród współczesnych. Młodzi dorośli najczęściej nie posiadają dobytku, który chcieliby chronić ani bliskich, których powinni objąć opieką.
Startując z nowatorskim programem rekrutacyjnym Aviva zadała sobie pytanie: czego pragnie młody człowiek? Główne założenia projektu Generation Next gromko odpowiadają obietnicą dobrych zarobków, dużej przestrzeni biurowej i... dobrej zabawy wieczorem.
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym w Polsce większość lotów została wstrzymana. Zostały także zamknięte granice wielu państw na świecie. Jednak, gdy tylko sytuacja się unormuje, znów będziemy ruszać w podróże - czy to zawodowe, czy rodzinne.
Najchętniej czytane
Ubezpieczenie autocasco (AC) – w przeciwieństwie do ubezpieczenia OC – jest ubezpieczeniem dobrowolnym. Umowę podpisujesz na 12 miesięcy, a składkę najczęściej opłacasz jednorazowo. Co w przypadku, gdy udało Ci się znaleźć lepszą ofertę lub zdecydowałeś się sprzedać samochód w trakcie trwania umowy? Sprawdź, w jakich sytuacjach ubezpieczenie AC wygasa samo, a kiedy można odstąpić od umowy.
Średnia cena za OC w sierpniu 2025 r. wyniosła 669 zł – wynika z wewnętrznych danych Punkty. Choć w ostatnich miesiącach ceny polis ustabilizowały się, różnice pomiędzy stawkami za ubezpieczenie są ogromne. Jedni płacą zaledwie 447 zł, inni – ponad 1500 zł. Gdzie znaleźć najtańsze OC w Polsce i jak realnie obniżyć koszty ubezpieczenia samochodu? Odpowiadamy na podstawie najnowszych danych z rynku.
Sprzedałem auto, co dalej? Wiele osób z nas staje przed trudnym dylematem, jakim jest wypełnienie wszystkich formalności już po dokonaniu transakcji. Kupujący już cieszy się z nowego nabytku, a my zastanawiamy się, do jakiego urzędu udać się w pierwszej kolejności. Punkta spieszy z pomocą i odpowiedzią, na to, co zrobić po sprzedaży auta!