Każdy zasługuje na to, żeby być w dobrych rękach – przekonuje Allstate, czyli jedna z trzech największych firm ubezpieczeniowych w USA. Towarzystwo wierzy, że każdy powinien być traktowany z szacunkiem, niezależnie od tego, kogo darzy uczuciem, tym samym otwarcie opowiadając się za tolerancją wobec grupy LGBT, reprezentującej lesbijki, gejów, biseksualistów i osoby transgenderyczne.
Amerykański ubezpieczyciel stworzył reklamę, która za pomocą rysunkowych postaci przekonująco buduje poczucie odrzucenia ze strony społeczeństwa, jakie odczuwa osoba homoseksualna, wieńcząc ją dosłownym i metaforycznym wyciągnięciem ręki do głównego bohatera. Każdy zasługuje na wsparcie drugiej osoby, na swobodę wyrażania emocji i koniec końców – na ochronę ze strony ubezpieczyciela, który nie kieruje się uprzedzeniami. Reklama jest grubo ciosana, a jej symbolika nieco toporna, ale całość ze swoimi ujmującymi rysowanymi obrazkami i oryginalną muzyką Eli Lieba, przekonuje a nawet wzrusza.
W ramach dopełnienia swojej kampanii, Allstate zachęca do nieskrępowanego okazywania uczuć projektem #OutHoldingHands. Pary z całego kraju wrzucają swoje fotki, na których trzymają się za ręce, tagując się na Twitterze lub Instagramie.
Polskie mainstreamowe media czeka jeszcze długa droga usłana politycznymi sporami, zanim będą mogły swobodnie, szczerze i przekonująco wyrażać wsparcie dla homoseksualizmu. Bierzmy przykład z Allstate. Przyłóżmy rękę do tolerancji. Wszyscy mogą liczyć na pomocną dłoń. Każdy zasługuje na to, żeby być w dobrych rękach.
Źródło: materiały prasowe Allstate
Foto: by Wrote, via Flickr