
Przyjęło się uważać, że odnowienia ubezpieczenia to wygoda: nie trzeba o nich pamiętać, wszystko dzieje się samo, minimum formalności. Niestety, ubezpieczyciele zdają sobie sprawę z tego, że jesteśmy wygodni i leniwi. Efekt? Oferty dla nowych klientów są często znacznie lepsze niż te, które dostajemy w odnowieniu. Ile można przepłacić? Nawet kilkaset złotych!

Rysy po wycieraczkach samochodowych, zarysowania powstałe po odszranianiu szyby skrobaczką, czy chociażby odciśnięta pamiątka po spacerze kota po samochodzie – przyczyn rys na szybie samochodowej może być wiele. Niezależnie jednak od ich źródła, każde zarysowanie na szybie sprawia, że widoczność spada. Co zrobić, kiedy na szkle pojawią się zarysowania? Jak usunąć rysy z szyby samochodowej?

Sektor ubezpieczeń komunikacyjnych jest najbardziej narażony na oszustwa ubezpieczeniowe. Wyłudzanie odszkodowań to praktycznie codzienność, do której zakłady ubezpieczeniowe przyznają się niechętnie. Do tej pory, winy takiego stanu rzeczy mogliśmy upatrywać przede wszystkim w lukach w systemach, które właśnie zostały zapełnione. UFG uruchomiło platformę do identyfikowania przestępczości ubezpieczeniowej.

Rocznik samochodu, jego cena i… przebieg – to podstawowe kryteria, jakimi kierujemy się podczas kupna używanego auta. W powszechnym wyobrażeniu ideałem będzie samochód najmłodszy rocznikiem, w najniższej cenie, o najmniejszym przebiegu. Czy oby na pewno? Czy samochód z małym przebiegiem to najlepszy samochód? Niekoniecznie.

Jesteś właścicielem auta z silnikiem zasilanym benzyną, a chwila nieuwagi wystarczyła, żebyś zatankował auto olejem napędowym? Jeśli myślisz, że stanowisz odosobniony przypadek, to wiedz, że jesteś w błędzie. Zatankowanie złego paliwa to dość powszechne zjawisko, które przytrafić może się każdemu. Warto wiedzieć, co zrobić, by zminimalizować skutki takiej pomyłki!

Układ chłodniczy jest bardzo istotny dla silnika naszego samochodu – chroni go bowiem zarówno przed przegrzaniem, jak i przed zamarznięciem. Płyn chłodniczy, choć może się wydawać mało istotny, gwarantuje poprawne funkcjonowanie całego układu, zapewniając nam bezpieczne i spokojne podróżowanie. Jak wymienić płyn chłodniczy w samochodzie?

Płyn hamulcowy – jak każdy element eksploatacyjny w naszym samochodzie – należy regularnie wymieniać. Przyjęło się, że warto to robić mniej więcej co dwa lata lub po przejechaniu ok. 40 tys. km. Warto o to zadbać, ponieważ do układu hamulcowego wraz z użytkowaniem pojazdu dostaje się woda, która może obniżyć skuteczność hamowania. Jak wymienić płyn hamulcowy?

Kupując samochód, niewielu kierowców zastanawia się, ile będzie wart po kilku latach użytkowania. Tymczasem wartość rezydualna, czyli przewidywana cena pojazdu po określonym czasie, ma ogromne znaczenie – zwłaszcza jeśli planujesz jego późniejszą odsprzedaż lub leasing. Niektóre modele trzymają swoją wartość wyjątkowo dobrze, inne tracą nawet połowę ceny w zaledwie kilka lat!

Nie masz prawa jazdy? Straciłeś je za jazdę po alkoholu? Myślisz o kupnie „prawka” na Ukrainie? Sprawdziliśmy dlaczego jest to nieopłacalne i w jakie kłopoty możesz wpakować się jeżeli takie prawo jazdy kupisz i będziesz z nim jeździł.

Korozja samochodu dla wielu z nas zaburza jedynie estetykę auta. Dopóki samochód bez większych problemów przechodzi badania techniczne, kwestia rdzy jest przez nas bagatelizowana. Tymczasem okazuje się, że mocno skorodowane nadwozie zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń lub śmierci w wypadku nawet o 20 procent!