Wielu z nas marzyło, by być jak bohaterowie filmu „Szybcy i wściekli”. Młodzi buntownicy ścigali się tam kultowym samochodem Mitsubishi Eclipse. Ale cóż, latka lecą, my się statkujemy, coraz dalej nam do niepokornych rajdowców pędzących motoryzacyjną błyskawicą. Ale nie tylko my się zmieniamy. Samo Mitsubishi Eclipse także wydoroślało, stało się stateczne i nabrało ciała.
Od niedawna występuje na rynku ze specyfikacją Cross, charakterystyczną dla crossoverów i bije rekordy sprzedaży. Auto bardzo się podoba, trudno się zresztą dziwić, bo jest zgrabne i przyciąga wzrok.
MITSUBISHI Eclipse Cross. Buntownik ustatkowany
Można było nazwać to auto na wiele sposobów, jednak komuś z Diamond-Star Motors Mitsubishi zamarzyło się sentymentalnie, by nawiązać do sportowego, czteromiejscowego coupe produkowanego w latach 1989-2011. Tymczasem pomimo nazwy XVIII–wiecznego konia wyścigowego o imieniu Zaćmienie zaczerpniętej od legendarnego już poprzednika, Eclipse Cross autem sportowym nie jest oraz zdecydowanie nie do tego zostało stworzone. A i my za jego kierownicą już też nie tacy szybcy i nie tacy wściekli, jakby się mogło wydawać…
Samochód ten prezentuje się zupełnie inaczej niż kultowy poprzednik. To tak jakby delikatną klacz arabską zastąpić znacznie potężniejszym ogierem. Auto może pochwalić się ciekawym wyglądem i sporymi wymiarami. Platforma Outlandera, 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości, a do tego rozstaw osi 2670 mm – czy to wystarcza, aby wypełnić lukę pomiędzy większym a mniejszym modelem czyli Outlanderem a na przykład Lancerem? Według Japończyków tak.
MITSUBISHI Eclipse Cross. Druga szansa
Wiecie, jak to wygląda. Eclipse w poprzedniej odsłonie szalał na drogach, rozrabiał, uwodził, nie znał zahamowań. To musiało się źle skończyć, ale przecież skruszonemu łobuzowi powinno się dać drugą szansę. Dlatego historia modelu sygnowanego nazwą Mitsubishi Eclipse Cross rozpoczyna się w roku 2013, kiedy zostały pokazane kolejne koncepty – już w 2 lata po zakończeniu produkcji poprzednika. Finalna wersja została zaprezentowana w Genewie w 2017 i model miał być dopełnieniem linii SUV-ów Mitsubishi. Producent uważa, iż model jest odpowiedzią na mniejsze SUV-y innych producentów.
MITSUBISHI Eclipse Cross. Nowy ale czy lepszy?
I jak prezentuje się Mitsubishi Eclipse w nowej odsłonie? Otóż całkiem atrakcyjnie. Przód auta wygląda świetnie, masywny zderzak z dużymi światłami oraz charakterystycznymi liniami grilla sprawia wrażenie samochodu większego niż jest w rzeczywistości. Tak samo sprawa się ma jeżeli chodzi o nadkola oraz plastikowe osłony nadkoli. Obiektywnie może się podobać również linia boczna samochodu. Widać wyraźne starania producenta, aby połączyć wygląd SUV-a z coupe. Sylwetka z boku jest zwarta, a charakteru dodają jej również chromowane listwy wokół drzwi, lusterka i zachodzące już na tylne nadkole oraz mające optycznie nadać większych wymiarów chromowane listwy na progach drzwi. Wygląda to bardzo efektownie i nadaje temu modelowi sportowego pazura. Z profilu bardzo nietuzinkowo prezentuje się także zakończenie dachu. Mamy tu mały spojler oraz ostro pociągniętą linię w dół samochodu. Jednakże najbardziej ekstrawagancki jest tył, który delikatnie mówiąc, wygląda, jakby w ten zwarty, ładny samochód stojący na światłach, z całym impetem i pewnie z maksymalną prędkością, jaką mógł osiągnąć (czyli 78km/h) wpadł PRIUS. Tak, tak – Toyota PRIUS. Projektanci Mitsubishi najpewniej stali wtedy z tyłu i stwierdzili, że całkiem im to pasuje i tak już zostawili. Okazuje się jednak, że wielu osobom, które miały okazję przyjrzeć się Eclipse, ten tył nie przypadł do gustu. Czyli jednak znajdziemy rysę na idealnym wizerunku japońskiego przystojniaka.
Czytaj także: Suzuki SX4 S-Cross
MITSUBISHI Eclipse Cross. Liczy się przede wszystkim wnętrze!
Pod maską znajdziemy 1.5 litrowy turbodoładowany benzynowy silnik o mocy 163 km i 250 Nm. Dostępne są wersje z manualną skrzynią lub ze skrzynią CVT, ale nie w najtańszej wersji wyposażenia. Do pierwszej setki rozpędza się delikatnie poniżej 10 sekund, a średnie spalanie według producenta to około 7 litrów. Jednakże według użytkowników jest to wynik zaniżony i trzeba raczej przyjąć około 8,5 – 9,5 litra w zależności od preferowanego stylu jazdy. Przy większych prędkościach (powyżej 140 km/h auto pali nawet powyżej 10 litrów).
Środek samochodu jest elegancko i prosto wykończony, bez zbędnego wydziwiania. Elementy są dobrze dopasowane stylistycznie, a centralny ekran wysuwający się z deski rozdzielczej jest czytelny. Do sterowania systemem multimedialnym możemy użyć dedykowanego panelu zainstalowanego przy dźwigni zmiany biegów. Podobne rozwiązania możemy znaleźć również w innych japońskich autach, natomiast dla tych, którzy tego zbytnio nie trawią, pozostawiono opcję sterowania systemem poprzez ekran dotykowy.
Czytaj także: Ubezpieczenie OC Skoda Rapid – gdzie znajdziesz najlepszą polisę?
MITSUBISHI Eclipse Cross. Każdy ma wady i zalety!
Gdy oceniamy po wyglądzie, możemy przeżyć bolesny zawód. Jeżeli ktoś uważa, że Eclipse z racji swoich gabarytów ma duży bagażnik, to się rozczaruje. Po przesunięciu tylnych siedzeń bagażnik osiąga pojemność 448 l, a standardowo mamy do dyspozycji tylko 341 l. To o wiele mniej niż u konkurentów w tej klasie. Może się okazać, że więcej zapakujemy do Seicento.
Plusem na pewno będzie komfort jazdy, fotele w Mitsubishi sprzyjają nawet długim wyprawom, a wyższe osoby nie będą narzekać na brak miejsca z tyłu. Eclipse dobrze się prowadzi, sztywne zawieszenie w połączeniu z napędem na cztery koła daje nam pewność w pokonywaniu zakrętów, a układ kierowniczy zapewnia precyzję sterowania nawet przy dynamiczniejszej jeździe. Jednak trzeba pamiętać, że nowy Mitsubishi Eclipse, mimo swojej obiecującej nazwy, nie jest bolidem Formuły I.
Reasumując, trzeba podkreślić, że Mitsubishi może się podobać ze względu na sylwetkę, chociaż do tyłu auta trzeba się przyzwyczaić. Na plus jest zarówno komfort jazdy jak i zawieszenie oraz żwawy silnik. Minusem będzie na pewno cena oraz spore zużycie paliwa.
Czytaj także: Przedłużenie OC i AC w Aviva
MITSUBISHI Eclipse Cross. Najtańsze ubezpieczenie OC
Gdzie szukać najtańszego ubezpieczenia OC? Z całym przekonaniem polecamy Punkta.pl. W ciągu kilku minut znajdziemy najtańsze ubezpieczenie OC MITSUBISHI Eclipse Cross. Kalkulator podsunie nam kilka propozycji do wyboru. Pamiętajmy, że kupując samo OC warto kierować się przede wszystkim ceną, bo ubezpieczyciele mają ustawowy obowiązek oferować ten sam zakres ochrony.
Ile za ubezpieczenie OC MITSUBISHI Eclipse Cross zapłaci doświadczony kierowca?
Nietrudno sobie wyobrazić, że ustatkowany ojciec rodziny spełnia swoje młodzieńcze marzenie i kupuje MITSUBISHI Eclipse Cross. Jego samochód to wersja z silnikiem benzynowym 1.5, rocznik 2017. Zdał na prawo jazdy w 2001 roku, od tamtej pory jeździ bezszkodowo i zyskał 60% zniżki.
Czytaj także: Fiat Seicento
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 618 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Kielce | 570 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Lublin | 610 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Tarnów | 568 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC MITSUBISHI Eclipse Cross dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:
Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC MITSUBISHI Eclipse Cross dla doświadczonego kierowcy z Kielc:
Ile za ubezpieczenie OC MITSUBISHI Eclipse Cross zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca nie jest faworytem ubezpieczycieli. Podejrzewają go o wszystko, co najgorsze na drodze: skłonność do brawury i brak wyobraźni. Policyjne statystyki potwierdzają, że słusznie – wiele wypadków na polskich drogach powodują kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata. W 2017 roku byli oni sprawcami 5 550 wypadków (19,6% wypadków powstałych z winy kierujących), zginęło w nich 468 osób, a 7 272 zostały ranne. Stąd młody kierowca zawsze zapłaci wyższe ubezpieczenie OC. Nie inaczej jest w przypadku naszego młodego kierowcy, który prawo jazdy ma od czterech lat i wypracował sobie 20% zniżki.
Czytaj także: Renault Captur – wyposażenie, silniki, opinie
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 1333 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Kielce | 1211 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Lublin | 1315 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Tarnów | 1039 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC MITSUBISHI Eclipse Cross dla młodego kierowcy z Lublina:
Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC MITSUBISHI Eclipse Cross dla młodego kierowcy z Tarnowa:
Czytaj również:
Średnie ceny OC po trzecim kwartale 2018 roku – jest DUŻO taniej!
Aviva i Allianz razem od 2 lipca! Ubezpieczalnie łączą się w Polsce pod jedną marką! |
Masz ubezpieczenie w Aviva? Od 2 lipca 2022 r. Aviva i Allianz łączą się pod wspólną nazwą – Allianz. Grupa Allianz to jeden z wiodących ubezpieczycieli na świecie, obsługujący 126 mln klientów w ponad 70 krajach. Co to oznacza dla klientów? Twoje ubezpieczenie jest nadal ważne, a wszystkie podpisane umowy obowiązują jak dotychczas! |
Podsumowanie
- MITSUBISHI Eclipse Cross to produkowany od 2017 roku samochód z linii SUV-ów.
- Samochód jest elegancki i stylowo wykończony, a komfort jazdy może zadowolić nawet najbardziej wybrednych.
- Doświadczony kierowca za ubezpieczenie OC MITSUBISHI Eclipse Cross zapłaci od 570 zł w Kielcach (najniższą stawkę oferuje Aviva) do 618 zł w Gorzowie Wielkopolskim (również Aviva).
- Młody kierowca za ubezpieczenie OC MITSUBISHI Eclipse Cross zapłaci od 1039 zł w Tarnowie do 1333 zł w Gorzowie Wielkopolskim (obie stawki to propozycje Avivy).
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Rodzina, własne mieszkanie (albo dom z ogródkiem), wyjazdy na wakacje i na narty. W sumie fajne życie, na które ciężko pracujesz. Chcesz, aby nic nie zaburzyło pomyślności Twojej rodziny. Nadszedł więc czas, żeby zatroszczyć się o spokojną przyszłość Twoją i Twoich bliskich. Aviva pomaga Ci spojrzeć na ubezpieczenie na życie z nowej, szerszej perspektywy. Sprawdzamy ofertę!
Mercedes to synonim jakości i klasy, a także niemieckiej solidności. Najstarsza i najbardziej prestiżowa marka samochodów na świecie. Przedmiot pożądania licznych motoentuzjastów. Kiedy właściciel mercedesa zmienia samochód, to prawie na pewno kupuje kolejnego mercedesa. Ile kosztuje ubezpieczenie OC dla popularnych modeli klasy E ?
Eleganckie, o sportowym charakterze BMW Serii 3 E36 w latach 90. zachwycało i budziło zazdrość. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Produkowane od roku 1990 do 2000 modele do dziś mają swoich amatorów, którzy uważają je za najbardziej udane w rodzinie Serii 3 i cenią za dobre osiągi. Ile kosztuje ubezpieczenie OC BMW E36?
Startując z nowatorskim programem rekrutacyjnym Aviva zadała sobie pytanie: czego pragnie młody człowiek? Główne założenia projektu Generation Next gromko odpowiadają obietnicą dobrych zarobków, dużej przestrzeni biurowej i... dobrej zabawy wieczorem.
Bywa, że nie możemy się zdecydować, czym się zająć w życiu i próbujemy wszystkiego po trochę.Tak było przez lata z jedną z koreańskich firm. Jeszcze pod koniec XX wieku i na początku XXI Hyundai był kojarzony z producentem wszystkiego - począwszy od mikrofalówek poprzez koparki, ładowarki, a na telewizorach kończąc. Dziś Hyundai i30 to jeden z popularniejszych modeli na naszych drogach.
Ubezpieczenie mieszkania to nie tylko zwrot kosztów poważnych zniszczeń - zalania, włamania czy pożaru. Dodatkowa usługa Assistance zapewni Ci pomoc hydraulika lub ślusarza, gdy będziesz potrzebował drobnej domowej naprawy. Zyskasz też pomoc np. w znalezieniu mieszkania zastępczego, gdy będzie taka potrzeba. Wiedziałeś o tym? Co jeszcze daje assistance w polisie mieszkaniowej?
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.