Dzisiaj nikt nie ma złudzeń - skutki pandemii COVID-19 dotkną wszystkich. Gospodarka już zwolniła, a negatywne konsekwencje sytuacji odczuwają zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby indywidualne. Jednak poszczególne branże wychodzą naprzeciw swoim klientom, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej w wyniku pandemii. Tak właśnie jest w przypadku klientów branży ubezpieczeniowej.
Analizując sytuację polskiej gospodarki na przestrzeni ostatnich miesięcy, możemy śmiało powiedzieć, że mieliśmy (i wciąż mamy) do czynienia z niemałym paradoksem – rosną ceny żywności, w związku z czym Polacy wydają coraz więcej na życie codzienne, ale spadają ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC – a to te były zazwyczaj powodem do największych utyskiwań.
Najwięcej za OC płacą studenci, sportowcy i programiści. Po drugiej stronie barykady – z najniższymi cenami – stanęli pracownicy służb mundurowych, emeryci i renciści, rolnicy oraz nauczyciele. Jak wynika z danych mfind.pl, o ile pracownik IT na OC zapracuje już w 2,5 dnia, tak przykładowo nauczyciel będzie musiał pracować prawie 9 dni, aby opłacić polisę.
Ubezpieczenie OC to temat rzeka. Najpierw narzekamy na obowiązek jego posiadania, później żalimy się na sposób realizacji świadczeń przysługujących z tego tytułu. Likwidacja szkód to temat, który sprawia wielu z nas ciągle problemy. Sprawdź, co musisz wiedzieć i jakie najczęściej problemy sprawia cały proces.
Marzec to czas podsumowań minionego roku w segmencie komunikacyjnym. Rynek ubezpieczeń ma powody do świętowania – jest lepiej niż kiedykolwiek. Towarzystwa zarobiły miliardy na kierowcach! Co to oznacza dla przeciętnego Kowalskiego? Czy znakomita sytuacja na rynku komunikacyjnym może być dla nas szansą na tańsze OC?
Colonnade Ubezpieczenia to firma należąca do kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, obecnej w 30 krajach na całym świecie. Jest świeżynką na polskim rynku ubezpieczeniowym. Swoją działalność rozpoczęła 1 lipca 2017 roku, zastępując działającą dotychczas markę AIG. Czym wyróżnia się Colonnade i co ma do zaoferowania polskim klientom? Jakie są opinie o firmie i oferta? Sprawdzamy to!
Z początkiem 2019 roku LINK4 wprowadziło nowy dodatek do polis komunikacyjnych. Produkt „Pomoc po kradzieży” zagwarantuje wsparcie pieniężne i informacyjne w przypadku kradzieży auta. Oferta skierowana jest do klientów ubezpieczyciela posiadających ubezpieczenie OC lub pakiet OC/AC. Co warto wiedzieć o ubezpieczeniu „Pomoc po kradzieży”? Prześwietlamy nowość w ofercie LINK4.
O ubezpieczeniu OC i AC zdecydowana większość z nas myśli zazwyczaj tylko raz w roku, kiedy musimy opłacić polisę za nasze auto na następne 12 miesięcy. Zastanawiamy się wtedy, za ile, dlaczego tak drogo i gdzie będzie taniej, po czym zapominamy o sprawie. Tymczasem krajowy rynek ubezpieczeń komunikacyjnych w 2018 wygenerował zysk w wysokości ponad miliarda złotych. To argument za tym, aby ceny OC nie rosły.
Klasyczne ubezpieczenie OC zawierane jest na rok. W szczególnych okolicznościach istnieje możliwość podpisania umowy ubezpieczenia OC na miesiąc. Tymczasem UFG ostrzega przed ubezpieczeniem krótkoterminowym, które było oferowane przez niektórych ubezpieczycieli niezgodnie z prawem. W efekcie, kierowca decydując się na OC krótkoterminowe naraża się na windykację całorocznej składki, a nawet karę od UFG za brak OC.
Konkurencja na polskim rynku ubezpieczeniowym nie maleje. Teraz dołącza do niej kolejna grupa ubezpieczeniowa – Unum. Po przejęciu spółki Pramerica Życie TUiR pod tą właśnie nazwą będzie próbowała pozyskać klientów na polskim rynku.