Pokonaj pozimowy spadek formy w naturalny sposób! Oto 10 ziół, które „zabiorą cię na urlop”

Aktualizacja:
powrót-do-formy

20 proc. Polaków skarży się na odczuwalny po zimie spadek formy fizycznej i psychicznej. Brak słońca i siedzący tryb życia dają się nam we znaki. Nic więc dziwnego, że do lata jeszcze kilka miesięcy, a my już potrzebujemy urlopu. Jak sobie pomóc w tym niełatwym czasie i z uśmiechem i siłami przywitać wiosnę? Mamy dla Was 10 naturalnych ziół, które pomogą pokonać zimowy spadek formy.

 

Czujesz spadek formy? Mimo wiosny za oknem nic Ci się nie chce? Nie sięgaj po kolejną kawę ani paraleki, kiedy czujesz zmęczenie. Zapomnij o chemicznych stymulantach, kiedy twój układ nerwowy potrzebuje wsparcia, a twój organizm oczyszczenia. Skorzystaj z niezwykłej mocy roślin, które szczególnie wiosną, postawią cię na nogi, usuną toksyny i zwiększą twoją witalność. Oto 10 ziół które zabiorą Cię na urlop!

Żeby pobudzić ciało i umysł, warto skorzystać z właściwości ziół – pij gorące herbatki i orzeźwiające napary. Mają w sobie niezwykłą moc. Nie bez powodu korzysta z niej przemysł farmaceutyczny – ok. 30 proc. suplementów i produktów leczniczych oparta jest na ziołach. Odwiedź sklep zielarski, gdzie kupisz sprawdzone i ekologiczne zioła. Pamiętaj jednak  o tym, żeby nie przedawkować. Nie łącz ze sobą różnych roślinnych preparatów i nie pij więcej ziołowych naparów, niż zaleca producent.

Poziewnik

Jego cudowna moc to wzmacnianie organizmu. Jest pomocne, kiedy potrzebujemy pomocy w powrocie do formy po zimie. Zregeneruje nam układ pokarmowy, oczyści go ze złogów, a to sprawi, że od razu poczujemy przypływ świeżej energii. Ma jeszcze jedną świetną właściwość – ułatwia usuwanie śluzu z układu oddechowego! Jakby tego było mało,  ma jeszcze działanie uspokajające i chroni przed infekcjami, spowodowanymi wiosennymi zmianami temperatur i ciśnienia. Cudo!

Mniszek lekarski

To popularne zioło ma właściwości energetyzujące, pomaga poprawić koncentrację i pamięć. Usprawnia krążenie, dotlenia układ nerwowy. Wiosną wzmocni twoją odporność i pomoże uporać się ze stresem. Może nawet zastąpić ci kawę! Mniszek pospolity wspomaga pracę wątroby i nerek – narządów odpowiedzialnych za usuwanie z organizmu toksyn i ubocznych produktów przemiany materii. Mniszek korzystnie wpływa również na tempo metabolizmu i działa moczopędnie. Wszystko to sprawia, że roślina intensyfikuje oczyszczanie organizmu.

Dziurawiec

Dziurawiec ma udowodnione działanie antydepresyjne, jest więc idealny na wiosenne spadki nastroju. Dzięki niemu wzrasta nam poziom serotoniny i dopaminy, a więc polepsza nam się nastrój. Warto pić herbatkę z dziurawca zwłaszcza wtedy, kiedy słońca jak na lekarstwo. Dziurawiec zawiera czerwony barwnik, który ma działanie zwiększające wrażliwość organizmu na światło. Pomaga też szybciej zasnąć i lepiej spać.

Owies

Kiedy zmęczenie ma charakter czysto fizyczny dobrze zrobi ci ziele owsa. Herbatka uspokoi nerwy, poprawi humor i delikatnie pobudzi. Owies ma właściwości moczopędne, zapobiega kamicy nerkowej. Przeciwdziała też przeciwcukrzycowo – wyrównuje poziom insuliny i glukozy we krwi.

Szczodrak

Korzeń szczodraka (zw. też maralem) kupuje się w formie sproszkowanej i robi się z niego napar, który najlepiej pić raz dziennie. Jakie ma właściwości? Poprawia krążenie krwi w mózgu, delikatnie podkręca metabolizm. Regularnie stosowany pomoże wygrać z wiosennym wyczerpaniem.

Damiana

Ma działanie oczyszczające i tonizujące układ pokarmowy, wspomaga pracę nerek. Dodaje wigoru, poprawia humor. Działa relaksująco i antydepresyjnie. Obniża napięcie nerwowe, podnoszą nastrój, uspokajają i łagodzą stany lękowe. Pomagają w zasypianiu. Ma niezwykle intensywny aromat, przez co idealnie nadaje się na napary i herbatki. Zaleca się picie dwóch kubków naparu z liści damiany (sprzedawane w formie suszonej). Ciekawostka: napary i nalewki alkoholowe z damiany mają pozytywny wpływ na libido.

Janowiec

Janowiec to zioło o działaniu oczyszczającym (również moczopędnym), zwiększającym siły witalne i usprawniającym pracę organizmu. Doskonałe w momentach, w których czujesz spadek formy. Co ważne, działa właściwie od razu. Uspokaja i zwiększa produkcję soków żołądkowych, która pod wpływem stresu nie działa tak, jak powinna.

Werbena cytrynowa

Już nazwa wskazuje na jej orzeźwiające właściwości. Cytrynowy aromat świetnie nam zrobi o poranku, doda energii i poprawi humor. Napar ma dodatkowo przyjemny smak. Werbena cytrynowa ma udowodnione działanie odprężające i łagodzące bóle głowy. Można ją pić, jako napar, ale można też dodawać do potraw – i mięsnych, i rybnych, i wegetariańskich. Nawet do deserów. Werbena wspiera pracę wątroby. Najbardziej aktywny ze składników werbeny ma silne działanie antyoksydacyjne i przeciwnowotworowe .

 

Lawenda

W olejku lawendowym ponad 300 aktywnych związków. Cudowną mocą lawendy jest przeciwdziałanie zmęczeniu. Badania wykazały, że napar z lawendy pomaga usprawnić pracę mózgu, oczyścić umysł i poprawić koncentrację. Łagodzi też skutki stresu. Ususzone kwiaty i liście lawendy można włożyć do płóciennego woreczka i trzymać przy poduszce – pomogą spokojnie przespać noc.  Lawenda ma właściwości zwiększające produkcję żółci oraz jej wydzielanie do dwunastnicy, a to jest bezcenne w przypadku niestrawności czy wzdęć.  Dodatkowo związki lawendy działają rozkurczowo i pomagają złagodzić bóle pojawiające się w okolicach brzucha.

Ostrożeń (czarcie żebro)

Tutaj lista właściwości prozdrowotnych jest bardzo długa. Zaczyna się pozytywnym wpływem na wątrobę, chroni jej komórki i przyspiesza regenerację. Wspomaga pracę woreczka żółciowego. Dalej mamy właściwości detoksy kujące, ostrożeń pomaga usunąć zbędne produkty przemiany materii. Świetnie działa również na skórę – można go używać do płukania jamy ustnej i gardła, ale również na otarcia, oparzenia czy trądzik. Ma też działanie relaksacyjne i łagodzące bóle kości i stawów. Po miesiącu stosowania poczujesz pozytywne efekty – przesilenie wiosenne nie będzie ci straszne.

 

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments