Dobra opinia jest bezcenna. Taką dobrą opinią od lat cieszy się marka Toyoty jako bezawaryjna, trwała i praktyczna. Dotyczy to oczywiście także Toyoty Verso. Może nie powala ona urodą, nie ekscytuje osiągami, ale doskonale służy rodzinie, dba o nią i daje poczucie bezpieczeństwa. Nie traci też na wartości. Z tymi wszystkimi zaletami i ugruntowaną reputacją Toyota Verso jest bardzo silnym graczem na rynku wtórnym.
Dlaczego na rynku wtórnym? Niestety złota era minivanów dobiegła końca. W związku z tym w 2018 roku koncern Toyota postanowił zakończyć produkcję tego bardzo udanego rodzinnego samochodu. Jednak znając solidność marki, możemy śmiało przypuszczać, że Verso jeszcze przez wiele lat będzie jeździć po naszych drogach.
Czytaj także: Toyota Celica ▷ sportowa bestia
Verso vs Verso
Verso – skąd w ogóle taka nazwa? Otóż przez kilkanaście lat Toyota nadawała różnym swoim modelom nazwę Verso np. Corolla Verso, Avensis Verso, jeśli te miały charakter vana. Można się było łatwo pogubić w takim nazewnictwie. Na szczęście z tego chaosu narodził się wreszcie w 2009 osobny model właśnie jako samochód osobowy typu minivan. W 2013 roku poprawiono mu nieco urodę. I chociaż rodzinna Toyota świetnie sobie radziła i była chętnie kupowana, to została wycofana z oferty.
Czytaj także: Toyota Camry – opinie, silniki, ubezpieczenie OC – czy warto?
Toyota Verso – stylistyka
Toyoty Verso nie kupuje się ze względu na porażającą urodę. Ale auto ma tyle innych zalet, że zachowawcza stylistyka w niczym mu nie przeszkadza. Samochodu rodzinnego nie kupujemy przecież dla lansu na parkingu pod marketem. W Verso od razu rzuca się w oczy bardzo bliskie stylistyczne pokrewieństwo z innymi modelami Toyoty. Zarówno w nadwoziu jak i w środku pojawiają się wspólne rozwiązania z Corollą czy Auris. Tym bardziej, że czasem uważa się Verso po prostu za Corollę po głębokim liftingu. Tak czy owak, ta operacja plastyczna nie zniszczyła podobieństwa. Producent w przypadku rodzinnego vana zdecydował się na solidne, jednobryłowe nadwozie. W czasie faceliftingu zmieniono w Verso zarówno przód jak i tył. Grill zyskał na środku chromowaną listwę, zmodernizowano także światła, zderzaki i wnętrze.
Czytaj także: Toyota Avensis – historia modelu, opinie, silniki
Toyota Verso – wnętrze
Zapraszamy więc do przestronnego i wygodnego wnętrza minivana. W samochodzie w zależności od potrzeb mieści się pięć lub siedem osób. I jak przystało na auto rodzinne, Toyota oferuje nam wiele przydatnych rozwiązań. Oczywiście znaleźć można w środku mnóstwo praktycznych schowków i rolety w oknach, by chronić dzieci przed palącym słońcem. Do tego jak w tego typu autach mamy do czynienia z wygodną regulacją foteli w dużym zakresie, aby dostać się do 3 rzędu lub, by wygodnie spać w czasie podróży na uchylonej tylnej kanapie. Możliwości jest dużo. Miejsca również. Oczywiście oprócz trzeciego rzędu siedzeń. Wygodzie sprzyja także całkowicie płaska podłoga z tyłu. Jak zwykle od ilości foteli zależy pojemność bagażnika – albo symboliczne 155 l, albo rozsądne 484 l. Kokpit Verso wygląda całkiem sympatycznie. Zegary są schowane pod daszkiem, a środek zajmuje panel z komputerem pokładowym. Miłośnicy miękkich plastików mają tu do dyspozycji całą górną połać deski i śmiało mogą podotykać sobie materiału dobrej jakości.
Czytaj także: Toyota Auris – zalety, wady, opinie, ubezpieczenie OC
Toyota Verso – wyposażenie
W Polsce Verso było dostępne w pięciu wersjach wyposażenia. Ale dobra wiadomość jest taka, że już w najbardziej podstawowej wersji producent „zapakował” do auta sporo przydatnych elementów, które dbają o komfort i bezpieczeństwo jazdy. Zacznijmy od kwestii oczywistych. W aucie można liczyć na centralny zamek, elektryczne szyby, multifunkcyjną kierownicę z regulacją, 6-biegową skrzynię biegów, manualną klimatyzację, radio i komputer pokładowy. Jest nieźle, ale będzie jeszcze lepiej, bo do tego dochodzą boczne i czołowe poduszki powietrzne, kolanowa poduszka gazowa dla kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa: ABS, EDB, ASR i ESP. Nic dziwnego, że Toyota Verso może się pochwalić aż pięcioma gwiazdkami, które uzyskała w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Toyota Verso – silniki
Verso to auto rodzinne, więc nie ma się co spodziewać po tym samochodzie jakichś szalonych osiągów. Stateczny rodzic, choćby miał ochotę cisnąć gaz do podłogi, to przecież nie może pourywać głów dzieciom jadącym grzecznie w fotelikach. Dlatego silniki Toyoty też są stonowane i grzeczne jak na to spore auto. Oferta silnikowa obejmuje dwie jednostki benzynowe – 1.6 l o mocy 132 KM oraz 1.8 z mocą 147 KM. Oba należą do serii Valvematic o zapłonie iskrowym. Z kolei dla tych, którzy lubią pomruk diesla, przygotowano silniki: 2.0 l o mocy 126 KM oraz 2.2 l z 150 KM lub 177 KM. I tu znawcy twierdzą, że diesle montowane w Toyocie nie dość, że są nie do zajechania, to jeszcze fenomenalnie ciche.
Toyota Verso – opinie
Po latach prób i błędów w klasie vanów udało się Japończykom wypuścić na rynek auto, które spełniało oczekiwania wielu klientów. Po pierwsze samochód ma optymalną wielkość i może być bardzo uniwersalne. Po drugie jest naprawdę wygodne, bardzo dobrze się nim jeździ, a wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że dobrze widać drogę. Przydaje się to zwłaszcza w mieście. I wreszcie trzeci atut – ogólnie znana niezawodność Toyoty. Od lat plasuje się ona w czołówce raportów niezawodności. Jednak warunkiem musi być oczywiście posiadanie egzemplarza kupionego w Polsce z salonu, właściwie serwisowanego i bez szemranej przeszłości. Bo kiedy jednak Verso się popsuje, to naprawa nie jest ani łatwa, ani tania. Szwagier z kolegą nie naprawią wieczorem w garażu i nie wstawią do auta taniego zamiennika. W tym nie sprawiającym kłopotów aucie dosyć szybko potrafią się zużywać klocki hamulcowe i amortyzatory. Zawsze tez trzeba mieć z tyłu głowy, że popsuć lubi się koło dwumasowe. Wadą Toyoty jest też relatywnie wysoka cena, ale z drugiej strony Verso nie traci szybko na wartości.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Toyota Verso?
Nikt nie dyskutuje z faktem, że co roku należy opłacić składkę OC swojego pojazdu. Jest to obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Wysokość składki zależy od wielu czynników, ale zazwyczaj jest sporym wydatkiem. Dlatego warto w tej kwestii poszukać możliwych oszczędności. Jak to zrobić? Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl. Dzięki temu łatwo znaleźć najbardziej korzystną ofertę. Dla przykładu przeprowadziliśmy porównanie ofert dla doświadczonego i młodego kierowcy mieszkających w różnych częściach kraju. Oto, ile zapłaci za OC kierowca mieszkający w Czersku Koszalińskim na Pomorzu, Brennej na Śląsku, Witoszynie w województwie lubuskim oraz Izbicy leżącej w pobliżu Zamościa.
Czytaj także: Najtańsze ubezpieczenie OC Toyota Yaris – sprawdź oferty!
Ile za OC Toyota Verso zapłaci doświadczony kierowca?
Nasz doświadczony kierowca ma 18 lat doświadczenia za kierownicą i 60% zniżki na OC za bezszkodową jazdę. To znaczy, że nie zrujnuje się na ubezpieczenie swojego samochodu. Jeszcze więcej zaoszczędzi, jeśli skorzysta z porównywarki ubezpieczeń Punkta.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Brenna | 484 zł | AXA Direct |
Czersk Koszaliński | 469 zł | AXA Direct |
Izbica | 397 zł | AXA Direct |
Witoszyn | 454 zł | AXA Direct |
Inne oferty OC Toyota Verso z 2011 roku dla świadczonego kierowcy z Izbicy:
Pozostałe propozycje OC Toyota Verso z 2011 roku dla świadczonego kierowcy z Witoszyna:
Ile za OC Toyota Verso z 2011 roku zapłaci młody kierowca?
Na pewno każdy młody kierowca dotkliwie odczuwa konieczność opłaty ubezpieczenia OC. Kwota, którą musi zapłacić przede wszystkim z powodu braku zniżek, stanowi zazwyczaj spore obciążenie dla jego budżetu. Co robić, by ten wydatek był jak najmniejszy? Na pewno młody kierowca poprawi swoją sytuację, korzystając z porównywarki Punkta.pl. Zestawienie ofert wielu towarzystw ubezpieczeniowych w jednym miejscu, ułatwi znalezienie optymalnego rozwiązania.
Nasz młody kierowca ma prawo jazdy piąty rok, wypracował sobie 20% zniżki na OC.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Brenna | 702 zł | AXA Direct |
Czersk Koszaliński | 712 zł | AXA Direct |
Izbica | 720 zł | AXA Direct |
Witoszyn | 866 zł | AXA Direct |
Inne oferty OC Toyota Verso z 2011 roku dla młodego kierowcy z Brennej:
Przykładowe propozycje OC Toyota Verso z 2011 roku dla młodego kierowcy z Czerska Koszalińskiego:
Podsumowanie
- Toyota Verso to samochód osobowy typu minivan, który stał się samodzielnym modelem w 2009 roku.
- Produkcja tego japońskiego auta została zakończona w 2018 roku.
- Verso jest samochodem rodzinnym z wszystkimi jego możliwościami i zaletami.
- Model słynie z komfortu, funkcjonalności i niezawodności.
- Doświadczony kierowca ze zniżką 60% za OC Toyota Verso z 2011 roku zapłaci od 397 zł w Izbicy (lubelskie) do 484 zł w Brennej (Śląsk).
- Młody kierowca ze zniżką 20% za OC Toyota Verso z 2011 roku zapłaci od 702 zł w Brennej (Śląsk) do 866 zł w Witoszynie (lubuskie).
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Pierwsze skojarzenie z latami 90-tymi? Oczywiście muzyka, MTV, kraciaste koszule i poczucie wolności. Wtedy także odbyła się premiera ponadczasowego przeboju Toyoty – zadebiutowała RAV4. Przyglądamy się bliżej temu samochodowi. Sprawdzamy, jaka jest jego cena i ile kosztuje ubezpieczenie OC.
Producenci tego modelu chyba czytali Trylogię i wzięli sobie do serca słynne życiowe motto naszego pułkownika Wołodyjowskiego: „Jak się nie będą ciebie bali, to się będą z ciebie śmiali”. Groźne „oblicze” najnowszej generacji Toyoty Aygo sprawia, że z drżeniem czekamy, aż usłyszymy spod maski charakterystyczny charczący oddech i słowa: „Luke, I’m your father”.
Japońscy mistrzowie sztuki Takumi nadają swoim wyobrażeniom realne kształty. Ich ręce sprawnie poruszają się, kształtując model. Pracują z poświęceniem w zgodzie z filozofią KODO czyli duszy ruchu, nadając projektom indywidualizm i charakter. Przenieśliśmy się na chwilę do japońskiego klasztoru? Nie, tak po prostu Japończycy tworzą swoje auta. Tak też powstała Mazda 5 – oryginalne rodzinne auto.
W wielu dziedzinach przemysłu współcześnie dąży się do miniaturyzacji. Kiedy tak popatrzymy na Citroena C1, to wygląda, że i on jest miniaturką. Ale była w tym głębsza myśl. Producenci mieli świadomość, że kobiety kochają małe dzieci, małe pieski, małe kotki, więc pokochają też małe auta. I to był strzał w dziesiątkę, ponieważ uroczy Citroenik wybierany jest głównie przez kobiety.
Na pytanie, gdzie znajduje się Rio, Polacy coraz częściej odpowiadają: „U mnie w garażu”. Rio kojarzy się przede wszystkim z karnawałem w gorącej Brazylii. Ale od kilku lat na stałe wkracza do naszej świadomości także jako całkiem udane miejskie auto klasy B. Kia Rio - jakie są wady, zalety, opinie o modelu. Ile kosztuje ubezpieczenie dla KIA? Czy warto? Sprawdzamy!
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.