Animacja o ubezpieczeniu zdrowotnym, czyli Obamacare dla opornych

Aktualizacja:
obamacare-animacja

Choć mogłoby się wydawać, że kreskówka to zabawa dla najmłodszego widza, dobrze skrojona animacja może posłużyć jako narzędzie edukacyjne także dla dorosłych. Fundacja Kaiser Family tłumaczy mieszkańcom Stanów Zjednoczonych zawiłości ubezpieczenia zdrowotnego za pomocą rysunkowego filmu krótkometrażowego.

Obowiązujący w USA plan opieki zdrowotnej (tzw. Obamacare), który ma na celu zapewnienie przystępnej ochrony medycznej jak największej liczbie mieszkańców, wciąż budzi kontrowersje i zamieszanie zarówno wśród ubezpieczonych, jak i tych, którzy dopiero wybierają plan dostosowany do swoich potrzeb. Z przeprowadzonej przez Kaiser Family Foundation ankiety wynika, że zaledwie 4% respondentów rozumie słownictwo związane z zasadami ubezpieczenia w ramach Affordable Care Act. W kwestionariuszu znalazło się dziesięć pytań sprawdzających znajomość terminów, takich jak „provider network” czy „out-of-pocket limit” ściśle związanych z kosztami opieki zdrowotnej w ramach Obamacare.

Dobrze przemyślana animowana kampania może zostawić ślad w świadomości widza. Kilka miesięcy temu nasze Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wypuściło chwytający za serce spot „Smutny autobus”, który sugestywnie nakłania do zadbania o bezpieczeństwo dziecka poprzez usługę „Bezpieczny autobus”.

Amerykańska fundacja Kaiser Family również uwierzyła w siłę oddziaływania dobrze narysowanej kampanii społecznej i z pomocą animowanych postaci YouToons zamienia skomplikowane terminy ubezpieczeniowe na przystępny język, a zawiłe transakcje na symboliczne gesty.

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments