Bonaparte miał swoje Waterloo, Apple – Ping, Microsoft – system operacyjny Vista, a teraz Google ma swoją porównywarkę ubezpieczeń Google Compare. Internetowa porównywarka polis komunikacyjnych ogłosiła koniec działalności. Przedsięwzięcie nie odniosło oczekiwanego przez twórców sukcesu i zostanie zamknięte w marcu 2016 r.
Rok temu opisywaliśmy początki porównywarki Google na rynku amerykańskim, zwracając uwagę na atmosferę zagrożenia, jaka ogarnęła konkurencję oraz niezależnych agentów ubezpieczeniowych. Okazuje się, że istniejące dotychczas w USA agregatory nie miały się czego obawiać. Google Compare Auto Insurance Services zakończyło swoją karierę z głośnym hukiem sromotnej porażki. Na początku zeszłego tygodnia Insurance Journal jako pierwszy ogłosił światu klęskę porównywarki, która znika nie tylko z rynku amerykańskiego, ale również brytyjskiego, gdzie funkcjonowała już od pięciu lat.
Czytaj także: Wielka Brytania, Węgry, Estonia – tam porównywarki ubezpieczeń są najpopularniejsze. Przyczyny sukcesu agregatorów
W odpowiedz na wieści o zamknięciu Google Compare pojawiło się wiele głosów na temat przyczyny fiaska porównywarki. Najczęściej pojawiająca się krytyka dotyczy niewiedzy Google o branży ubezpieczeniowej. Internetowy gigant zapewne wie, jakie mechanizmy rządzą światem online, ale to nie wystarczy, żeby zbudować efektywną porównywarkę. Niezbędna jest także wiedza o branży ubezpieczeń komunikacyjnych, której najwyraźniej zabrakło przy tworzeniu Google Compare – przedsięwzięcie usunęło się bowiem w cień bardziej doświadczonej konkurencji. Kariera porównywarki zaczęła chylić się ku końcowi już dwa miesiące temu, kiedy ze współpracy z Google Compare wycofał się jej największy partner – Compare.com.
„Inne porównywarki ubezpieczeniowe w Wielkiej Brytanii czy USA radzą sobie bardzo dobrze, ale są już na rynku od dawna i porównywanie ubezpieczeń oraz innych produktów finansowych to podstawa ich działalności. Przykład Google pokazuje, że nie wystarczy wiedzieć wszystko o wszystkich, aby skutecznie sprzedawać ubezpieczenia w internecie. Właśnie ta wszechwiedza firmy Google mogła się przyczynić do tego, że użytkownicy nie mieli do niej zaufania. W Polsce też mieliśmy już kilka porównywarek, które nie utrzymały się na rynku. Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie potrzeb klienta, stworzenie dokładnie odpowiadającej tym potrzebom porównywarki i fachowe doradztwo na najwyższym poziomie, przede wszystkich w nowoczesnych kanałach komunikacji” – komentuje Bartłomiej Roszkowski, członek zarządu kalkulatora OC AC Punkta.pl.
Uważa się, że Google wkroczyło z buciorami w mocno już zakorzeniony model sprzedaży ubezpieczeń, jednocześnie nie wnosząc weń nic nowego. Specjaliści podkreślają, że misja porównywarki ubezpieczeń nie opiera się jedynie na stworzeniu odpowiedniego komfortu zakupów online, ale na zaproponowaniu najlepszego produktu i najwyższym poszanowaniu klienta, który chce chronić, to co dla niego ważne. Tak o klęsce Google Compare wypowiada się Bill Wilson z organizacji zrzeszającej agentów i brokerów w USA (Independent Insurance Agents and Brokers of America), zauważając, że często za tego typu przedsięwzięcia biorą się ci, którzy nie mają zielonego pojęcia o ubezpieczeniach: „Naoglądali się reklam w telewizji i uważają, że wszystko czego im potrzeba, to strona internetowa i pistolet do cenówek”.
Porażka Google Compare, szczególnie na rynku amerykańskim, otwiera pole do dyskusji nie tylko na temat tego, jakie błędy popełnił internetowy gigant, ale także na temat skłonności konsumenta do zakupu ubezpieczeń online. Czy klęska porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Google zniechęci potencjalnych klientów i doprowadzi do umocnienia się pozycji agentów i brokerów na rynku? Jedno jest pewne – ci ostatni na pewno nie powinni przyglądać się z zadowoleniem, wierząc w siłę swojej pracy w wersji offline. Cyfryzacja ubezpieczeń posuwa się naprzód każdego dnia, niezależnie od casusu upadku Google Compare.
Czytaj także: Porównywarka ubezpieczeń – co to jest i jak działa?
Źródło: Insurance Journal
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Najnowsze artykuły
Jeśli oferujesz usługi związane z motoryzacją i Twoimi klientami są kierowcy, program SKP jest właśnie dla Ciebie. Zostań partnerem Punkty. Przekazuj swoim klientom Kod Rabatowy na 100 zł przy zakupie OC/AC i zgarniaj prowizję.
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Uwaga kierowcy! Od 1 stycznia 2024 roku drastycznie wzrosły kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. 1 lipca nastąpi wzrost płacy minimalnej, co wiąże się z kolejną podwyżką kar, które uzależnione są od naszych zarobków. Sprawdź, ile możesz zapłacić, jeśli nie masz ważnej polisy i nie ryzykuj. Ubezpieczenie OC to nie tylko obowiązek, ale też ochrona dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Ponieważ liczba pojazdów na polskich drogach stale rośnie, problem nieprawidłowego parkowania staje się coraz bardziej palący. W związku z tym, władze wprowadzają nowe przepisy oraz zmieniają istniejące regulacje dotyczące zatrzymywania i postoju. W artykule tym omówimy, co oznacza zakaz zatrzymywania i postoju, jakie są najnowsze przepisy oraz jakie kary grożą kierowcom łamiącym te zasady.
Ubezpieczenie stomatologiczne to temat, który zyskuje na znaczeniu w obliczu rosnących kosztów leczenia zębów oraz długich kolejek do dentystów w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Coraz więcej osób zastanawia się nad wykupieniem prywatnej polisy stomatologicznej. W artykule tym omówimy, na czym polega ubezpieczenie stomatologiczne, jakie korzyści niesie, a także jakie są potencjalne ograniczenia.
Indywidualne tablice rejestracyjne to coraz popularniejszy sposób wyróżnienie swojego auta. Właściciele samochodów i motocykli decydują się na tę formę personalizacji, aby zaistnieć na drodze, a także podkreślić swoją osobowość lub markę. W tym artykule omówimy istotne aspekty związane z uzyskaniem indywidualnych tablic rejestracyjnych, ich koszt oraz przepisy, z którymi trzeba się liczyć.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.