Sprawdziliśmy ile w Polsce w 2018 r. zostało zarejestrowanych najdroższych samochodów. Sprawdziliśmy też, ile trzeba zapłacić za najdroższe samochody w Polsce. Kogo na to stać?
Niedawno sprawdziliśmy, jakie samochody są najdroższe na świecie. Teraz sprawdzimy, ile luksusowych samochodów rejestruje się rocznie w Polsce i jakie marki premium cieszą się największym powodzeniem wśród Polaków. Zastanowimy się też, kogo jest stać na kupno i użytkowanie takich aut.
Najdroższe samochody w Polsce – dane
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował pod koniec ubiegłego roku wstępne podsumowanie 2018 roku. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że najpopularniejszą marką w Polsce w 2018 r. była Skoda, a tuż za nią znalazły się Volkswagen i Toyota.
W podsumowaniu tym znalazły się nie tylko samochody “dla każdego”, ale też takie, na które stać tylko nielicznych. Wśród tych aut są takie, których liczbę zarejestrowanych egzemplarzy można liczyć w tysiącach sztuk i takie, których w 2018 r. zarejestrowanych zostały pojedyncze egzemplarze.
Samochody najpopularniejsze z najdroższych
Ogólna liczba aut marek premium zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. wyniosła 71 555 szt. To – jakby nie patrzeć – całkiem spora liczba. Największy udział w liczbie zarejestrowanych aut luksusowych miały:
- Mercedes-Benz (19 410 zarejestrowanych egzemplarzy),
- BMW (15 066 zarejestrowanych egzemplarzy),
- Audi (14 276 zarejestrowanych egzemplarzy),
- Volvo (10 361 zarejestrowanych egzemplarzy).
Oczywiście w ofercie tych marek są też auta “budżetowe” (biorąc pod uwagę cenę najdroższych modeli) – np. Mercedes-Benz Klasy A (od 97 600 zł), BMW serii 1 (od 121 200 zł), Audi A1 (od 87 300 zł) czy Volvo V40 (od 100 300 zł).
Kilkanaście minut z konfiguratorem na stronie np. Mercedesa wystarczy żeby podnieść cenę Klasy S (od 415 000 zł) o ponad 200 tys. Zł. Nadal będzie to jednak samochód marki, którą w miarę często widujemy na ulicach.
I te najrzadsze
Sprawdzimy teraz, ile w 2018 r. zostało zarejestrowanych samochodów najdroższych, a przy tym takich, które możemy spotkać na ulicach bardzo rzadko. Pokażemy 6 takich samochodów.
Najdroższe samochody w Polsce : Maserati
W 2018 r. w Polsce zostało zarejestrowanych 109 tych włoskich samochodów z trójzębem w logo. W Polsce oferowane są następujące modele Maserati: Levante, Quattroporte, Ghibli, Gran Cabrio Range i GranTurismo Range. Najtańsze Maserati – model Ghibli Diesel (275 KM, V6, 3.0 turbo) kosztuje od 85 632 euro (tj. co najmniej 368 200,47 zł). Chcąc kupić najdroższy model Maserati (Quattroporte S Q4) musiałbyś wyjąć z portfela co najmniej 141 452 euro, czyli 608 215,31 zł. W zamian za to dostaniesz 4-drzwiowego sedana napędzanego 3-litrowym silnikiem benzynowym bi-turbo o mocy 430 KM.
https://punkta.pl/akademia/ranking/najtansze-oc/
Najdroższe samochody w Polsce: Aston Martin
Jeśli mowa o najdroższych samochodach w Polsce, to nie może zabraknąć tej marki. Kolej na Aston Martina, samochód, którym w wielu filmach jeździł agent 007, James Bond. Polski importer nie podaje cen sprzedawanych przez siebie – zarówno nowych jak i używanych – samochodów. Ogranicza się tylko do pokazania sprzedawanych modeli (Vantage, DB11, DBS Superleggera i Rapide S). Ceny można za to znaleźć w serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Za Aston Martina musiałbyś zapłacić co najmniej 279 900 euro (tj. 839 644,02 zł). Za tyle można kupić dwuletniego DB11 z przebiegiem zaledwie 20 km. Najwięcej, bo 394 240 euro (tj. 1 182 641,15 zł) kosztuje Vanquish z 2017 r. z symbolicznym przebiegiem 21 km.
Najdroższe samochody w Polsce: Bentley
Liczba zarejestrowanych samochodów tej marki w całym 2018 r. wyniosła 62 szt. W Polsce dostępne są 4 modele tego samochodu (Mulsanne, Betayga, Flying Spur, Continental), z których każdy występuje w co najmniej 3 wersjach. Także i ceny tych aut nie są podawane. Być może importer wychodzi z założenia, że jeżeli pytasz o cenę samochodu, to cię na niego nie stać. W jednym z serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi znaleźliśmy 24 nowe Bentleye. Kosztują od 1 169 500 zł (za Bentleya Bentayaga z benzynowym silnikiem V8 mocy 550 KM) do 2 415 000 zł. Na tyle wyceniony został Bentley Mulsanne napędzany benzynowym silnikiem V8 rozwijającym 512 KM. Z pewnością jeśli znajdzie nabywcę, będzie to jedno z najdroższych aut na naszych drogach.
Najdroższe samochody w Polsce: Ferrari
Za najtańsze auto z czarnym koniem w logo (w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 37 egzemplarzy) trzeba zapłacić co najmniej 1 079 000 zł (tyle kosztuje nowy model Portofino). Najdroższym z 4 Ferrari znalezionych przeze mnie w jednym z serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi był model 488 kosztujący 2 750 000 zł. Za tę cenę dostajesz supersamochód napędzany 4-litrowym silnikiem o mocy 720 KM.
Lamborghini
Także i importer tej włoskiej marki nie informuje o tym, ile trzeba zapłacić za sprzedawane przez niego samochody. W serwisie ogłoszeniowym, w którym sprawdzałem już kilkakrotnie ceny najdroższych samochodów w Polsce, znalazłem tylko jedno nowe Lamborghini – kosztujący 1 193 758 zł model Huracan. Za tę cenę dostajesz samochód napędzany benzynowym silnikiem o pojemności 5,2 l i mocy 610 KM z napędem przekazywanym na 4 koła. Za najtańsze używane Lamborgini (model Huracan z 2004 r.) zapłacisz 249 000 zł. Najdroższe (Aventador z 2016 r.) kosztuje 2 050 000 zł.
Najdroższe samochody w Polsce: Rolls Royce
Rolls-Royce, to bez wątpienia producent najbardziej luksusowych, a co za tym idzie najdroższych aut na świecie. Samochodów tych nie trzeba przedstawiać, bo jeździły nimi koronowane głowy czy gwiazdy popkultury. Samochody tej marki dostępne są w Polsce. W warszawskim salonie Rolls-Royce’a znajdziesz 10 modeli tego samochodu – od kabrioletu Dawn, przez SUV-a Cullinan aż do Phantoma. Ceny? Nie są podawane. W serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi znalazłem 2 nowe Rolls-Royce’y Wraith. Pierwszy z nich kosztuje 1 944 000 zł, a drugi – 2 036 000 zł. Nieco większa jest oferta aut używanych (z rocznika co najmniej 2014). Najmniej – „zaledwie” 799 900 zł – trzeba zapłacić za model Ghost, pod maską którego pracuje silnik V12 o mocy 570 KM. Najdroższym używanym Rolls Roycem jest Dawn Black Badge kosztujący 2 250 000 zł.
Przyjemność jeżdżenia luksusowym samochodem kosztuje. I to niemało. Mimo tego cieszą się w Polsce popularnością (wprost proporcjonalną do ceny). Liczba modeli wymienionych powyżej marek zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. wyniosła 258 szt. Największą popularnością cieszyło się Maserati (42,25 proc. udziału). Na drugim miejscu – z udziałem 24,03 proc. – znalazł się Bentley, a na trzecim – Ferrari (14,34 proc.). Liczba zarejestrowanych przedstawicieli pozostałych 3 marek wyniosła 50 szt. Zaskoczeniem – przynajmniej dla mnie – jest liczba zarejestrowanych w ubiegłym roku Rolls Royce’ów (17 szt.).
Najdroższe samochody świata – ubezpieczenie
Niby dużo pieniędzy to nie problem, ale najdroższe samochody wcale nie jest łatwo ubezpieczyć. O ile OC nie powinno stanowić problemu, o tyle z AC może być trudno. Przekonał się o tym nasz klient, właściciel nie najmłodszego Ferrari, które w zakresie auto casco zgodził się ubezpieczyć na polskim rynku tylko jeden ubezpieczyciel.
Ile może kosztować ubezpieczenie dla takiego pojazdu? OC nie powinno być znacząco droższe, a jeśli chodzi o AC, to jeśli policzymy na zasadzie proporcji i przyjmiemy, że auto warte ok. 30 tys. można ubezpieczyć w zakresie AC za ok. 500 zł, to ubezpiecznie AC dla pojazdu wartego 1 mln złotych będzie kosztowało minimalnie ok. 17 tys. złotych. W przypadku aut jeszcze droższych, czyli wartych ponad 2 miliony złotych, kwoty mogą być zawrotne.
Zobacz także: Ranking sprzedaży samochodów
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Jakie kryteria bierzesz pod uwagę, wybierając markę samochodu? Oprócz ceny, wyglądu i komfortu, ważną kwestią jest niezawodność pojazdu. Nikt nie chce mieć auta, które co chwilę wymaga wizyty w warsztacie i generuje wysokie koszty napraw. Dlatego tak ważne jest, aby przed dokonaniem zakupu, dokładnie przeanalizować dane na temat awaryjności różnych modeli.
Większość z nas marzy o luksusie i prestiżu, ale niestety możemy pozwolić sobie tylko na sprowadzane samochody, które najlepsze swoje lata spędziły u pierwszych 2-3 właścicieli. Polscy kierowcy mają dobry gust – wybierają podobnie jak ich bogatsi odpowiednicy na Zachodzie, tyle że kupują auta używane. Sprawdź z nami najczęściej sprowadzane samochody, które podbiły serca Polaków.
Obowiązujący od ponad 10 lat trend w budowie silników samochodowych polega na „wyciskaniu” jak najlepszych osiągów z jak najmniejszej pojemności i redukowaniu liczby cylindrów. W rezultacie mamy już auta klasy średniej i SUV-y napędzane trzycylindrowymi jednostkami o pojemności 1 litra. Czy to dobrze? Czy downsizing to tylko chwilowa moda?
Volkswagen, Bentley, Porsche – co myślisz słysząc nazwy tych marek? Przed oczami stają Ci tylko modele luksusowych aut? Całkiem słusznie. Choć jak się okazuje - nie do końca. Czołowi producenci samochodów nie ograniczają się tylko do kreowania kolejnych czterech kółek. Wychodzą przed szereg zajmując się produkcją mebli, paneli słonecznych czy… kiełbasek.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.