Nissan Primera

Aktualizacja:
nissan-885309_1280

Nissan Primera to auto już wiekowe, ale ciągle mające swoich wiernych użytkowników. Biorąc pod uwagę średni wiek aut w Polsce, Primery pojeżdżą po naszych drogach jeszcze dobrych 5 czy 10 lat. Jaka była historia tego modelu, ile płacimy za OC dla Primery?

Nissan Primera. Zachęcające początki

Przedwojenna firma Datsun od początku specjalizowała się w produkcji samochodów. W latach 80-tych zmieniła nazwę na Nissan i stała się drugim producentem aut w Japonii. Jej motoryzacyjne osobowe i ciężarowe dzieci jeździły po całym świecie. Nieco brutalna opinia głosiła, że nie były to dzieci zbyt atrakcyjne z wyglądu, ale wybaczano im to, bo się nie psuły. Nasz bohater, czyli Nissan Primera, pojawił się na rynku w 1990 jako następca modelu Bluebird i funkcjonował pod oznaczeniem P10 do 1996 roku.

Od razu odniósł spory sukces w rankingu na Europejski Samochód Roku, stając na drugim stopniu podium. Jednocześnie do 1998 roku produkowano wersję kombi z oznaczeniem W10. Różnice dotyczyły nie tylko nadwozia, ale także samej konstrukcji, a potem kombi rozwijało się jako model Nissan Avenir. Druga generacja modelu oznaczona jako P11 zjechała z taśmy w 1996 roku. Co ciekawe, obie generacje Nissana Primery były bazą do produkcji ich bardziej luksusowej odmiany, która jeździła po drogach jako Infiniti.

Nissan Primera. Ostatnia generacja

Ostatnia generacja Japończyka została wprowadzona na rynek w Europie w 2002 roku. Tym razem nie miała swojej ekskluzywnej odmiany. Ale w sumie auto przecież samo w sobie było niezwykłe. Nissan Primera to samochód segmentu D, czyli duże, wygodne auto przeznaczone na dłuższe trasy. Ostatnia generacja Primery czyli P12 wiązała się z wieloma zmianami w polityce firmy.

Po pierwsze Nissan przeniósł swoją produkcję do Wielkiej Brytanii i związał się z marką Renault. Niestety ten romans okazał się tragiczny w skutkach dla jednego z ich wspólnych dzieci – właśnie Primery. Eksperymenty w motoryzacji mogą się zakończyć różnie. Znamy wiele przypadków, kiedy eksperyment jest początkiem wielkiego sukcesu. Tym razem jednak ciekawy i odważny projekt zakończył się porażką i odejściem od produkcji modelu w 2007 roku, a Nissan zupełnie zmienił podejście do swoich pozostałych dzieci. Miłośnicy Nissana Primery do dziś nie mogą się pogodzić, że jego historia dobiegła końca.

Nissan Primera. P12 w całej okazałości

III generacja Nissana Primery to było zupełnie inne dziecko firmy niż wszystkie pozostałe. Eksperyment polegał na tym, że Nissan, który do tej pory koncentrował się przede wszystkim na produkcji niezawodnych aut kompaktowych i terenowych, zamarzył sobie wypuścić na świat nowoczesny pojazd segmentu D aspirujący do klasy premium. Pomysł był dobry, ale wykonanie niestety się nie powiodło. Auto jest naprawdę spore i wygodne, ale gdzieś po drodze popełniono błąd.

Otóż bardzo niewielu miłośników dużych aut godzi się na jego stylistykę. Primera w ostatniej odsłonie wygląda ni mniej ni więcej tylko jak modelka, która przesadziła z botoksem i powiększaniem ust. Albo ewentualnie jak opuchnięte dziecko użądlone przez wściekłą osę. Tak czy owak chyba rodzice czegoś nie dopilnowali. Z tym autem chcą zadawać się tylko osoby z poczuciem humoru i dystansem lub takie, które rozumieją ten design przyszłości.

Nissan Primera. Wnętrze Primery

Wnętrze samochodu jest niezwykle przestronne, a fotele gwarantują wygodną jazdę. Jakość użytych w środku materiałów nie budzi żadnych kontrowersji. Ale Primera jest autem niezwykłym przede wszystkim za sprawą nowoczesnego, wręcz futurystycznego kokpitu. Całość skomponowana jest w dość stromy łuk, pod którym na samym środku deski rozdzielczej ulokowane zostały zegary. Wygląda to jak wnętrze statku kosmicznego, ale czy wygodnie jeździ się bez zegarów za kierownicą, to już każdy musi ocenić sam. Poniżej znajduje się panel sterowania. A jest w Primerze czym sterować, bo jak na tamte czasy Nissan oferował swojemu właścicielowi naprawdę wiele. Warto wymienić choćby laserowy system pomiaru odległości, kamerę cofania, nawigację satelitarną, DVD, 7-calowy wyświetlacz, ESP i to wszystko kilkanaście lat temu. Do tego dochodzi w miarę pojemny bagażnik, czyli 450 – 465 litrów pojemności w zależności od wersji nadwozia.

Nissan Primera. Co zawiodło, wady?

Wydawać by się mogło, że taki projekt musiał się udać. Tymczasem przyczyną życiowej klęski Primery będzie związek Nissana z francuskim Renaultem. Otóż III generacja oferowała pod maską trzy silniki benzynowe – 1,6 (109 KM), 1,8 (116 KM) oraz 2,0 (140 KM) oraz jeden diesel – 2.0 Di (126 KM). W 2003 roku gamę silników wzbogacono o diesla produkcji Nissana czyli 2,2 dCi (138 KM).

Niestety wtedy to Renault uszczęśliwił Primerę silnikiem wysokoprężnym 1,9 dCi (120 KM), który okazał się gwoździem do trumny modelu. Jednostka była na tyle awaryjna, że kompletnie zniszczyła Primerze reputację, a wiadomo, jak trudno odzyskać raz zszargane dobre imię. Wycofanie silnika nie uratowało już sytuacji. W ogóle silniki diesla w modelu okazały się bardzo wrażliwe na jakość paliwa i trzeba było się z nimi ostrożnie obchodzić, by Primera szybko nie odmówiła posłuszeństwa.

Nissan Primera – opinie

Co z tego, że romans z Renaultem poprawił urodę Nissana, skoro przy okazji okrył go złą sławą. Samochód wyglądał co prawda ultranowocześnie, ale niestety był bardzo awaryjny. A wysiąść w nim mogło prawie wszystko. Więc rozczarowani kierowcy też z niego wysiadali, trzaskając drzwiami i przerzucali się na inne modele. Wygląd to nie wszystko, a od japońskiego auta wymagali trwałości i funkcjonalności. Tymczasem padały silniki, zwłaszcza diesel 1,9, elektryka, co sprawiało, że w aucie pełnym bajerów niewiele działało, psuło się zawieszenie, rozrząd. Koszty eksploatacji były przy okazji wysokie. Dlatego nic dziwnego, że Nissan nie odniósł sukcesu sprzedażowego, wypuszczając na świat to bardzo odważne i jednocześnie awaryjne auto. Rynek motoryzacyjny tak brutalnie potraktował Primerę, że można to wielkie, luksusowe auto kupić dziś właściwie za grosze. To dobra wiadomość dla kogoś, kto chciałby się pokazać w mega oryginalnym aucie.

Do zakończenia produkcji Primery przyczyniły się fatalne z perspektywy czasu decyzje firmy, a użytkownicy chyba nie byli gotowi w poprzedniej dekadzie na tak nowoczesny design. Wielka szkoda, że auto okazało się kapryśne i kłopotliwe, bo Nissan Primera naprawdę rzuca się w oczy i do dziś wyraźnie wyróżnia się z tłumu jednakowych stylistycznie modeli.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Nissan Primera?

Na wysokość składki OC, którą każdy kierowca musi opłacać regularnie co roku, składa się wiele czynników. Należą do nich m.in. wiek i doświadczenie kierowcy oraz jego historia ubezpieczeniowa, a także moc silnika samochodu, który chce ubezpieczyć. Oczywistym jest, że mniej skłonny do ryzykownych zachowań będzie kierowca małego samochodu z silnikiem 1.1 niż właściciel krążownika szos. Ten drugi od razu jest traktowany jako kierowca podwyższonego ryzyka i zawsze płaci wyższe OC.

Ile za OC Nissan Primera z 2008 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Jak to będzie wyglądało w przypadku naszego kierowcy, ojca rodziny, wzorowego kierowcy (żadnych szkód w ciągu ostatnich siedmiu lat), który OC opłaca nieprzerwanie już ponad 10 lat? Sprawdziliśmy, ile nasz kierowca zapłaciłby za OC Nissan Primera z 2008 roku w poszczególnych miastach.

Miasto Stawka OC U kogo najtaniej
Inowrocław 476 zł AXA Direct
Lublin 513 zł AXA Direct
Opole 532 zł Link4
Tarnów 414 zł AXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Nissan Primera dla doświadczonego kierowcy z Inowrocławia:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Nissan Primera dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

Ile za OC Nissan Primera z 2008 roku zapłaci młody kierowca?

Nasz młody kierowca, singielka z prawem jazdy uzyskanym 4 lata tamu i 20% zniżką na OC, zapłaci niemało za OC – jak każdy młody kierowca. Według policyjnych statystyk to właśnie młodzi sieją na drogach największe zniszczenie, ich młodzieńcza brawura i beztroska jest przyczyną wielu poważnych w skutkach wypadków. Skłonność do powyższych wzrasta wraz z mocą silnika samochodu, za którego kierownicą siadają. Dlatego młodym kierowcom opłaca się wybrać nieduże auto do jazdy po mieście, bo za OC większego zapłacą jak za zboże.

Miasto Stawka OC U kogo najtaniej
Inowrocław 1154 zł AXA Direct
Lublin 1192 zł Link4
Opole 1173 zł Link4
Tarnów 888 zł AXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Nissan Primera z 2008 roku dla młodego kierowcy z Opola:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Nissan Primera z 2008 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa:

 

Masz pytania o ubezpieczenie?
Nasi eksperci chętnie
Ci pomogą!

Zamów rozmowę
+48 22 490 9000

Kalkulator OC i AC

1
Porównaj w 5 minut
2
Kup ubezpieczenie
3
Zaoszczędź nawet 50%
Oblicz składkę

Podsumowanie

  1. Nissan Primera jest atrakcyjnym stylistycznie pojazdem segmentu D.
  2. Doświadczony kierowca z 60% zniżką za OC Nissan Primera z 2007 roku zapłaci od 414 zł w Tarnowie do 532 zł w Opolu.
  3. Młody kierowca z 20% zniżką za OC Nissan Primera z 2007 roku zapłaci od 888 zł w Tarnowie do 1192 zł w Lublinie.

Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.

Jak możemy się z Tobą skontaktować?

Telefon
E-mail
guest
0 Komentarze
Inline Feedbacks
Wyświetl wszystkie komentarze

Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Podobne artykuły

nissan juke
2018.11.06  •  Samochód
Nissan Juke – opinie, wady, zalety, ubezpieczenie. Co warto wiedzieć?

Niektórzy wiedzą, jak zrobić wrażenie. Wystarczy raz spojrzeć i zapamiętamy go na zawsze. Taką właśnie strategię przyjął wobec klientów Nissan, projektując swojego Crossovera klasy B. Nissan Juke jest niby typowym SUV-em z szerokimi oponami, wysokim zawieszeniem i masywną sylwetką. Jednak w pierwszej chwili można przetrzeć oczy ze zdumienia i zadać pytanie - „Nissan Juke czy joke?” – a potem zakochać się bez pamięci.

Czytaj więcej
nissan micra oc
2019.05.23  •  Samochód
Nissan Micra – ubezpieczenie, opinie, silniki, czy warto kupić?

Nissan March, Verita? Co to za modele? Tymczasem to po prostu Micra – małe japońskie auto, które ma wiele imion. Jedno trzeba mu przyznać – nikt nie przejdzie obojętnie obok tego wyjątkowo zadziornie wyglądającego maleństwa. Silny sentyment mogą do niego czuć także osoby, które miały przyjemność jeździć tym autem przy okazji robienia prawa jazdy. Poznajmy więc historię i atuty uroczego Japończyka.

Czytaj więcej
oc vovlo v40
2019.02.19  •  Samochód
Volvo V40 – historia, silniki, wnętrze, ubezpieczenie OC

Wbrew powszechnej opinii, mężczyźni chętnie ulegają modzie. Czasem wyglądają jak wikingowie, kiedy indziej stylizują się na metroseksualnych elegantów. Z samochodami jest podobnie. Potrafią się zmieniać w zależności od panujących trendów. Przykładem takiego samochodu może być Volvo V40. W pierwszej wersji wyglądało trochę jak brodaty drwal z siekierą w koszuli w kratkę, a teraz nabrało amerykańskiej gładkości.

Czytaj więcej
2019.02.21  •  Samochód
Honda Accord

W czasach motoryzacyjnego wyścigu są też tacy producenci, którzy spokojnie robią swoje, nie poddają się trendom, a nawet są miłośnikami tradycji w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Takim samochodowym buntownikiem z wyboru jest właśnie japońska Honda Accord. Jaką opinią cieszy się auto wśród użytkowników? Jaka jest jego cena i stawka ubezpieczenia OC? Sprawdzamy.

Czytaj więcej
citroen c3 opinie oc
2019.02.28  •  Samochód
Citroen C3 – historia, wyposażenie, opinie, ubezpieczenie OC

Producenci aut różnie podchodzą do ich stylizacji. Niektórzy jak niemiecki VW zadowoleni z raz wymyślonego nadwozia i od 40 lat produkują pojazdy, które wyglądają tak samo. Zupełnie inaczej podchodzi do designu swoich aut grupa PSA. Francuzi dobrze wiedzą, że na mieście dobrze pokazać się z jakimś przyciągającym wzrok dodatkiem. Citroen C3 to jeden z bardziej lubianych modeli tej marki.

Czytaj więcej
oc suzuki swift
2019.02.14  •  Samochód
Suzuki Swift – opinie, wady, zalety, ubezpieczenie OC

Swift to po polsku szybki i bystry. Faktycznie nazwa modelu Suzuki idealnie pasuje do tego sprytnego miejskiego auta. Samochód jest zupełnie inny niż konkurenci w jego klasie, a historia samochodu przypomina nieco życie motyla. Zdecydowanie przeszedł on przez fazę topornej gąsienicy, potem nieszczególnej poczwarki, aż wreszcie zachwycił i nadal zachwyca swoją dojrzałą postacią.

Czytaj więcej

Najchętniej czytane

2024.11.07  •  Samochód
Najtańsze OC w listopadzie 2024 – ranking. Sprawdź prognozy i porównaj oferty ubezpieczycieli

Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.

Czytaj więcej
2023.10.27
Wszystko, co musisz wiedzieć o ubezpieczeniu anglika w Polsce

Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.

Czytaj więcej
2023.12.27  •  Samochód
Wysokie kary odstraszają przed rozmowami przez telefon w czasie jazdy

Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.

Czytaj więcej