Nie ma chyba takiej dziedziny, w której uciekniemy przed modą. Buty, torebka, wystrój domu to kwestie oczywiste. Ale samochód? Ależ oczywiście, że auta też podlegają trendom. Najlepszym tego dowodem jest francuski Renault Captur, który pojawił się na rynku na fali ogromnej popularności crossoverów. Przyjrzyjmy się więc bliżej temu ciekawemu połączeniu miejskiego auta ze stylistyką SUV-a.
Renault Captur – I generacja
Renault Captur to samochód osobowy typu crossover segmentu B. Produkowany jest od niedawna, bo pojawił się na rynku w 2013 roku. Motywacją do tej konstrukcji na pewno stał się duży popyt na tego typu modele. Auto postawiono na płycie Renault Clio, do którego stylistycznie nawiązuje. Nazwa Captur nie oznacza wbrew pierwszemu skojarzeniu kaptura, ale pochodzi od „capture”, czyli zdobywać. Co może zdobywać auto o tak dynamicznym wyglądzie? Niestety na pewno nie trudne terenowe drogi, bo nie ma wersji 4×4. Za to śmiało i odważnie podbija miejskie ulice, dzielnie walcząc z krawężnikami. Od 2016 roku zdobywa też po drobnych przeróbkach rynek rosyjski, na którym musi sprawiać wrażenie znacznie masywniejszego. W 2019 roku pojawiła się II generacja modelu.
Czytaj także: Renault Trafic – co warto o nim wiedzieć?
Renault Captur – stylistyka
Nie ma co ukrywać, że crossover przyciąga klientów przede wszystkim urodą. A skoro tak jest, to producenci zadbali, by nie można było przejść koło Captura obojętnie. Jednym słowem Francja, elegancja, mnóstwo dodatków, personalizacja i co kto lubi. Kombinacje niektórych elementów nadwozia i wnętrza sprawiają, że możemy mieć prawie 200 możliwości wyglądu modelu. Po prostu raj dla indywidualistów. Do tego faktycznie jedna z wersji firmowana jest marką odzieży. Co prawda na aucie nie znajdziemy wystającej ostentacyjnie metki Diora czy Calvina Kleina, ale za to logo sportowej firmy Helly Hansen. Bo generalnie auto ma sportowy, dynamiczny wygląd. Do tego jeszcze świetne proporcje, które sprawiają, że Captur wydaje się większy i silniejszy niż jest w rzeczywistości. Atrakcyjny design jest zasługą kontrastowych zestawień kolorystycznych, głębokich przetłoczeń, srebrnych listew, zgrabnej linii i ciekawej maski z dużym grillem.
Czytaj także: Renault Scenic – co warto o nim wiedzieć?
Renault Captur – wnętrze
Osoby przyzwyczajone do wnętrza Clio, będą się w Capturze czuły jak u siebie. Ale to nie zarzut, bo wnętrze obu modeli jest po prostu ładne. Użyte do konstrukcji plastiki okazują się trwałe i dobrej jakości. Na środku deski rozdzielczej króluje spory wyświetlacz, zegary mają interesujący kształt, a w oczy rzucają się też ciekawe wloty powietrza z plastrem miodu we wnętrzu. Całość może być zestawiona w jasnych lub ciemnych kolorach do wyboru, ale zawsze z dobrze dobranym kontrastem. Wielofunkcyjna kierownica reguluje się, dopasowując do potrzeb kierowcy. W środku auta jest wystarczająco dużo przestrzeni. Jedynie środkowe miejsce na tylnej kanapie nie gwarantuje odpowiedniego komfortu, bo robi się ciasno i przeszkadza dość wysoki tunel. Fotele są wygodne, a tylna kanapa łatwo się przesuwa za jednym pociągnięciem. W Capturze nie brakuje też uchwytów i schowków. Ale hitem jest ten przed pasażerem z przodu. Trudno znaleźć w innych modelach większy, ładniejszy i wygodniejszy.
Czytaj także: Renault Laguna – co warto o nim wiedzieć?
Wyposażenie Renault Captur
W Polsce dostępne są 4 wersje wyposażenia Captura: Life, Zen, Intens i wspomniany wcześniej Holly Hansen. Różnią się one oczywiście ceną i dodatkami, jednak w standardzie zawsze możemy liczyć na ABS, dwie przednie poduszki powietrzne, boczne gazowe, ASR i Isofix. Do tego dochodzą jeszcze systemy ułatwiające prowadzenie takie jak system HSA, tempomat, czy system wspomagania ruszania pod górę. Czyli w sumie bogato. Ale czegoś tu wyraźnie brakuje. Hmmm… Czego? Tak – brawo, właśnie klimatyzacji, choćby w wersji manualnej. A przecież już na widok urody Captura można się spocić z wrażenia i ekscytacji. Jeśli chodzi o dodatki, to opcjonalnie można wyposażyć auto w czujniki deszczu, kamerę cofania, pakiet R-Link z tabletem, nawigacją, dostępem do Internetu i doskonały system audio.
Czytaj także: Renault Clio – co warto o nim wiedzieć?
Silniki w Renault Captur
W tej kwestii narzuca się jedno określenie – niewielki. Niewielki wybór i niewielkie pojemności zwłaszcza w porównaniu z innymi markami. Ale kto już spersonalizował swojego Captura, wybrał zestawy kolorów, dodatków, wyposażenia, pewnie zasłabłby, musząc wybrać spośród 15 różnych silników. Renault to przewidział i daje do wyboru 4 jednostki. Benzynowe to 0.9 l o mocy 90 KM oraz 1.2 l o mocy 120 KM. Zabawne, że to duże i umięśnione auto napędza silniczek jak z Cinquecento. I niestety raczej nie daje rady, bo z nim samochód zachowuje się jak kulturysta po sterydach. Niby masywny, a słaby. Dużo lepiej spisuje się w Capturze większy benzynowiec. W przypadku silników diesla, oba mają pojemność 1.5 l, ale różną moc – 90 lub 110 koni. Ścigać się Capturem co prawda nie można, ale za to można oszczędzać, bo średnie spalanie sięga 4 – 4,5 l paliwa na 100 km.
Czytaj także: Renault Megane – co warto o nim wiedzieć?
Opinie o Renault Captur
Model Renault Captur jest jeszcze na tyle młody, że trudno mówić o jakichś szczególnie charakterystycznych wadach crossovera. Silniki nie sprawiają jak dotąd większych problemów, za to tradycyjnie jak w innych autach może psuć się elektronika. Czyli odmawiać posłuszeństwa lubią szyby, alarm, system audio. Ale to nic groźnego. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy, to rzeczywiście nie ma szału. Zwłaszcza, kiedy jedziemy na trybie Eco, to mamy wrażenie, że zaraz zaczną nas wyprzedzać wszystkie rowery, hulajnogi i rolki w mieście. Ale w sumie do miejskiej jazdy te osiągi Captura wystarczają. I warto nie oceniać auta po wyglądzie, bo dość duży prześwit sugeruje jego terenowe upodobania, tymczasem to zdecydowanie samochód do miasta. Jeśli ktoś to zrozumie i zaakceptuje, to jazda Capturem sprawia ogromną przyjemność. Pozytywnie zaskakuje też bagażnik z różnymi możliwościami regulacji od 377 do 455 litrów, a po złożeniu foteli nawet do 1235 litrów.
Na tle innych crossoverów dostępnych na rynku Captur zdecydowanie wyróżnia się przystępną ceną. Nowe egzemplarze można kupić już za nieco powyżej 50 tysięcy w tańszej wersji, a ceny aut z początku produkcji zaczynają się od kilkunastu tysięcy.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Renault Captur?
Ubezpieczenie OC jest corocznym obowiązkiem każdego, kto posiada pojazd mechaniczny. Nie ulega wątpliwości, że wiąże się on ze sporym wydatkiem. Dlatego chętnie szukamy możliwości uniknięcia zbyt dużych kosztów. Aby znaleźć jak najlepszą ofertę, warto w dowolnym miejscu i czasie skorzystać z internetowej porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl.
Cena polisy OC dla doświadczonego i młodego kierowcy może się znacznie różnić. Dlatego przeprowadziliśmy porównanie, ile zapłaci każdy z nich za swoje OC w czterech różnych miejscowościach: warmińsko-mazurskim Bogaczewie, Świdniku koło Lublina, małopolskiej Lipnicy Murowanej oraz Boczowie leżącym w województwie lubuskim.
Ile za OC Renault Captur z 2013 roku doświadczony kierowca?
Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od osiemnastu lat, bezszkodową jazdą wypracował sobie 60% zniżki. Codziennie wozi dzieci do szkoły, z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Jak widać z naszych wyliczeń, za OC renalut Captur z 2013 roku zapłaci od 411 zł w Lipnicy Murowanej do 568 zł w lubuskim Boczowie, warmińsko-mazurskim Bogaczewie i lubelskim Świdniku.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Bogaczewo | 568 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Świdnik | 568 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Lipnica Murowana | 411 zł | AXA Direct |
Boczów | 568 zł | Aviva (obecnie Allianz) |
Ile za OC Renault Captur z 2013 roku zapłaci młody kierowca?
Składka OC dla młodego kierowcy to zawsze duży wydatek dla jego zazwyczaj skromnego jeszcze budżetu. Składa się na to brak zniżek i założenie, że młodzi kierowcy powodują dużo wypadków. Konsekwencją tego jest wyższa cena polisy niż w przypadku doświadczonego kierowcy. Czy można więc w jakiś sposób obniżyć składkę? Doskonałym sposobem na znalezienie oszczędności jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl.
Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od pięciu lat, wypracował sobie 20% zniżki na OC. Jak widać z naszych wyliczeń, OC jego Captura będzie kosztować od 645 zł w Lipnicy Murowanej do 965 zł w Boczowie (lubuskie).
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Bogaczewo | 803 zł | AXA Direct |
Świdnik | 847 zł | AXA Direct |
Lipnica Murowana | 645 zł | AXA Direct |
Boczów | 965 zł | Aviva |
Aviva i Allianz razem od 2 lipca! Ubezpieczalnie łączą się w Polsce pod jedną marką! |
Masz ubezpieczenie w Aviva? Od 2 lipca 2022 r. Aviva i Allianz łączą się pod wspólną nazwą – Allianz. Grupa Allianz to jeden z wiodących ubezpieczycieli na świecie, obsługujący 126 mln klientów w ponad 70 krajach. Co to oznacza dla klientów? Twoje ubezpieczenie jest nadal ważne, a wszystkie podpisane umowy obowiązują jak dotychczas! |
Podsumowanie
- Renault Captur to auto produkowane przez francuski koncern Renault od 2013 roku.
- Model należy do segmentu B crossoverów.
- Samochód przyciąga niebanalnym designem i zaletami miejskiego samochodu.
- Cena tego dopracowanego modelu jest korzystna w porównaniu z konkurencją.
- Doświadczony kierowca ze zniżką 60% za OC Renault Captur zapłaci od 411 zł w Lipnicy Murowanej do 568 zł w lubuskim Boczowie, warmińsko-mazurskim Bogaczewie i lubelskim Świdniku.
- Młody kierowca ze zniżką 20% za OC Renault Captur zapłaci od od 645 zł w Lipnicy Murowanej do 965 zł w Boczowie (lubuskie).
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Crossovery to auta, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – łączą w sobie miejską mobilność z cechami charakterystycznymi dla SUV-a. To sprawia, że crossovery są niezwykle uniwersalne. Na które modele warto zwrócić szczególną uwagę? Poznaj zalety tych wyjątkowych aut i sprawdź, który crossover spełni Twoje wymagania.
Wielu z nas marzyło, by być jak bohaterowie filmu „Szybcy i wściekli”. Młodzi buntownicy ścigali się tam kultowym samochodem Mitsubishi Eclipse. Ale cóż, latka lecą, my się statkujemy, coraz dalej nam do niepokornych rajdowców pędzących motoryzacyjną błyskawicą. Ale nie tylko my się zmieniamy. Samo Mitsubishi Eclipse także wydoroślało, stało się stateczne i nabrało ciała.
Mercedes to synonim jakości i klasy, a także niemieckiej solidności. Najstarsza i najbardziej prestiżowa marka samochodów na świecie. Przedmiot pożądania licznych motoentuzjastów. Kiedy właściciel mercedesa zmienia samochód, to prawie na pewno kupuje kolejnego mercedesa. Ile kosztuje ubezpieczenie OC dla popularnych modeli klasy E ?
Gdy zbliża się koniec terminu ważności Twojego ubezpieczenia OC i AC, powinieneś się zastanowić, czy kontynuować je u dotychczasowego ubezpieczyciela, czy szukać nowej oferty. Przedłużenie OC i AC w Avivie - oto jak to zrobić.
Eleganckie, o sportowym charakterze BMW Serii 3 E36 w latach 90. zachwycało i budziło zazdrość. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Produkowane od roku 1990 do 2000 modele do dziś mają swoich amatorów, którzy uważają je za najbardziej udane w rodzinie Serii 3 i cenią za dobre osiągi. Ile kosztuje ubezpieczenie OC BMW E36?
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.