Uwaga – jeśli nie lubisz zwracać na siebie uwagi, pod żadnym pretekstem nie kupuj tego samochodu! Dlaczego? Otóż jeśli jedziesz wesołym i kolorowym Volkswagenem Beetle, oglądają się za tobą absolutnie wszyscy. Na parkingu, na drodze, na ulicach kobiety patrzą z zachwytem, bo też chciałyby taki mieć. A mężczyźni dlatego, że jedziesz ożywioną na nowo legendą motoryzacji.
Wielu z nas pamięta ten oryginalny legendarny samochód. Chodzi oczywiście o Volkswagena Typu 1 znanego szerzej pod nazwami Volkswagen Beetle lub Garbus. Był on samochodem, który pobił wiele rekordów. Produkowany rzeczywiście jako „samochód dla ludu”, czyli tani, trwały i funkcjonalny zmotoryzował z powodzeniem rynek zachodnioeuropejski.
Volkswagen Beetle. Ożywić legendę
Garbus okazał się najdłużej produkowanym samochodem w historii, ponieważ zjeżdżał z taśm w latach 1938 – 2003. Przez te 65 lat pojawiło się na rynku ponad 21 milionów tych sympatycznie wyglądających aut. W 1997 roku producent wpadł na pomysł reaktywacji modelu na nowych zasadach, więc pojawił się Volkswagen New Beetle. Z kolei od 2011 roku produkowany był jego następca VW Beetle – kompaktowy samochód osobowy segmentu C. Niestety w 2019 roku produkcję zakończono bez przewidywanego następcy. Ale nie czarujmy się, przecież nic tak dobrze nie robi żywej legendzie jak właśnie śmierć…
Czytaj także: Volkswagen Touran
Volkswagen Beetle – stylistyka
Najważniejsza informacja dotycząca stylistyki najnowszej wersji „żuczka” to fakt, że nawiązuje on do wyglądu starego, dobrego Volkswagena Garbusa. Ale to nawiązanie nie byle jakie, ponieważ projekt nadwozia VW Beetle wyszedł spod ręki samego Ferdinanda Porsche. Za obecny wygląd odpowiada inna sława w tej dziedzinie – Walter de Silva. Oprócz wersji podstawowej pojawiły się na rynku kabriolet oraz limitowana wersja GSR, która wygląda jak kultowy Garbus z lat 70-tych.
Czytaj także: Volkswagen Jetta
Auto w stosunku do poprzedników zyskało kilka centymetrów na długość i szerokość. Jednak nisko poprowadzona i wygięta linia dachu nadaje mu niepowtarzalny charakter. Bardzo dobrze wyglądają też wyraziste przetłoczenia na masce, a przede wszystkim masywne, odstające nadkola. Do tego producent dodaje specjalne felgi nawiązujące do oryginalnego wyglądu kół Garbusa. Ciekawie prezentuje się też spojler dostępny w niektórych egzemplarzach. To wszystko sprawia, że na fali oldschoolowej mody na legendarne samochody Beetle doskonale sprawuje się jako model retro.
Wnętrze – Volkswagen Beetle
Jednak efekt retro kończy się na zewnętrznym wrażeniu, bo w środku auta jest już zupełnie nowocześnie. Trzydrzwiowy VW Beetle jest przeznaczony dla 4 osób i to raczej nie na długie, wyczerpujące trasy. W ogóle miejsca w tym maleństwie jest zadziwiająco dużo. Jednak o ile z przodu można jechać rzeczywiście wygodnie, to na tylnej kanapie szału nie ma. Wyposażenie wnętrza kojarzy się z innymi modelami Volkswagena, jednak jest też rys indywidualny „chrabąszcza”. Otóż deska rozdzielcza samochodu jest wykonana po części z materiału w tym samym kolorze co jego nadwozie, czyli jest zielone albo żółte. Sprawia to sympatyczne i radosne wrażenie. Do tego zegary mają nieco inny kształt niż w innych modelach producenta.
Za to przed pasażerem zamontowano schowek retro. Co prawda nic się tam nie mieści, ale najważniejszy jest urok legendy. Z kolei pozostałe schowki w aucie są pomysłowo usytuowane i funkcjonalne. Bagażnik ma dość niewygodny i wysoki próg załadunkowy, ale za to przyzwoitą jak na tak małe auto pojemność 310 litrów.
Volkswagen Beetle – wyposażenie
Retro maluch sprzedawany był w kilku wersjach wyposażeniowych. Weźmiemy pod uwagę najbardziej popularną z nich, która okazuje się nieźle naszpikowana nowoczesnością. Volkswagen Beetle w standardzie oferuje m.in.: tempomat, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, regulowane i podgrzewane fotele, elektrycznie podnoszone szyby.
Całością steruje komputer pokładowy, a auto ma też niezły zestaw audio. Do tego cały zestaw systemów dbających o bezpieczeństwo: asystent hamowania, ESP, ABS, EBV, zestaw poduszek powietrznych. VW Beetle potrafi też zadbać o komfort użytkowników, bo oferuje klimatyzację Climatronic, wspomaganie, a dla stylowych matek uchwyt Isofix do zamontowania fotelika.
Silniki Volkswagen Beetle
Jak w każdym volkswagenie, tak i w Garbusie mamy do czynienia ze sporym wyborem silników. Wśród jednostek benzynowych dostępnych na początku produkcji modelu najmniejsza pojemność to 1.2 TSi o mocy105 KM. Nieco większy i znacznie mocniejszy silnik to 1.4 TSi generujący moc 160 KM. I wreszcie pozostaje spora jednostka 2.0 TSi o mocy 200 KM, która dosłownie wyrywa to małe autko z butów.
W dieslu mamy do wyboru silniki 1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 140- konny o pojemności 2.0 TDI. Niestety ten niewielki samochód ma spory apetyt na paliwo. W benzynie pali od 6,3 litrów na 100 km w górę. Lepiej wypadają jak zwykle diesle. Mniejszy potrzebuje ok. 5,4, a większy ok.6,7 litrów oleju napędowego.
Volkswagen Beetle – opinie
Wiadomo, że auto w swoich pastelowych wersjach nadwozia to idealny samochód dla kobiet. Właściwie aż się prosi, by mu dokleić rzęsy nad lampami i pomalować grill szminką. Czy jednak prawdziwy macho musi się wstydzić, wsiadając do nowego Garbusa? Absolutnie nie – auto jest dostępne w kolorach i dodatkach, zwłaszcza w wersji GSR, które sprawiają, że facet będzie wyglądał w tym stylowym aucie naprawdę męsko. Należy tylko ubolewać, że nie jest to niestety w tym momencie „samochód dla ludu”. Koszt zakupu nowego egzemplarza oscylował wokół 80 tys. zł.
Niby słodka zabaweczka, ale droga. I dalej cena legendy na rynku wtórnym jest dość wysoka. Jednak Beetle to nie tylko wygląd, ale i charakter. Samochodem bardzo dobrze się jeździ, a zawieszenie radzi sobie świetnie nawet w przypadku mocniejszych silników. Problemem może być ciekawie wyglądający spojler, z którego do bagażnika leje się woda, kiedy otworzymy klapę po deszczu. Jeśli coś się psuje, to raczej elektronika. Wadą auta może być także słaba widoczność z tyłu. Jednak wobec urody i ponadczasowości Garbusa, to drobiazgi.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Volkswagen Beetle?
Karoseria VW Beetle jest różowa i wesoła. Jednak przestaje być tak różowo i przyjemnie, gdy nadchodzi moment opłaty składki OC. Ubezpieczenie to jest obowiązkowe dla każdego właściciela pojazdu mechanicznego. Cena polisy może być sporym wydatkiem. W jaki sposób można znaleźć najkorzystniejszą dla siebie ofertę? Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl. Dla porównania obliczyliśmy wysokość składki dla doświadczonego oraz młodego kierowcy. Ile zapłaci za OC kierowca z Wasilkowa na Podlasiu, Krzywczy na Podkarpaciu, Piławy Górnej na Dolnym Śląsku oraz Ostromic na Pomorzu Zachodnim? Sprawdźmy.
Czytaj także: Volkswagen Golf
Ile za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Doświadczony kierowca, posiadacz Volkswagen Beetle z 2011 roku, ma prawo jazdy od 18 lat. W ciągu ostatnich siedmiu lat nie spowodował żadnej szkody komunikacyjnej, zatem może liczyć na duże zniżki na OC, aż 60%. Na jaki wydatek z tytułu OC powinien się przygotować?
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Krzywcza | 426 zł | Benefia |
Ostromice | 450 zł | mtu24.pl |
Piława Górna | 472 zł | AXA Direct |
Wasilkowo | 445 zł | Benefia |
Przykładowe oferty OC Volkswagen Beetle z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Piławy Górnej:
Ile za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci młody kierowca?
Dla młodego kierowcy, dla którego śliczny Garbusek jest spełnieniem marzeń, marzeniem jest na pewno także tanie OC. Tym bardziej, że początkujący kierowca musi zazwyczaj sporo zapłacić, bo nie ma zniżek. Na wysokość składki składa się także pojemność silnika i ryzyko spowodowania wypadku. Jak więc szukać oszczędności? Na pewno najlepsze wyjście z sytuacji to skorzystanie z porównywarki Punkta.pl.
Czytaj także: Volkswagen Tiguan
Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat i 20% zniżką na OC. Ile zapłaci za OC Garbuska z 2011 roku?
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Krzywcza | 927 zł | mtu24.pl |
Ostromice | 695 zł | AXA Direct |
Piława Górna | 698 zł | AXA Direct |
Wasilkowo | 632 zł | AXA Direct |
Inne propozycje OC Volkswagen Beetle dla młodego kierowcy z podkarpackiej Krzywczy:
Podsumowanie
- Volkswagen Beetle to kompaktowy samochód segmentu C produkowany w latach 2011 – 2019.
- Stylistycznie auto nawiązuje do legendarnego Volkswagena Garbusa.
- Samochód ma ponadczasowy, oldschoolowy design.
- Beetle to ożywiona legenda o nowoczesnym wnętrzu i wyposażeniu.
- Doświadczony kierowca z prawem jazdy od 18 lat i zniżką 60% za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci od 426 zł w podkarpackiej Krzywczy do 472 zł w dolnośląskiej Piławie Górnej.
- Młody kierowca z prawem jazdy od 4 lat i zniżką 20% za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci od 632 zł w Wasilkowie na Podlasiu do 927 zł w podkarpackiej Krzywczy.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Powiązane artykuły
Dobre samochody nie wychodzą z mody. Tak samo jest w przypadku Volkswagena Polo. Samochód ten rozpoczął karierę już ponad 40 lat temu, ale prawdziwe uznanie zyskał dopiero niedawno. Ile obecnie musimy zapłacić za Polo? Czy warto? Jaka jest cena ubezpieczenia OC dla tego samochodu? Sprawdzamy.
A może by tak kupić limuzynę z wyższej półki? Niech ludzie zazdroszczą. Co w takim momencie przychodzi Polakom do głowy? Oczywiście samochód któregoś z niemieckich producentów. A może jednak warto iść pod prąd i zdecydować się na coś bardziej oryginalnego i egzotycznego na naszym rynku? Jedną z lepszych propozycji okazuje się wtedy Honda Legend.
W czasach motoryzacyjnego wyścigu są też tacy producenci, którzy spokojnie robią swoje, nie poddają się trendom, a nawet są miłośnikami tradycji w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Takim samochodowym buntownikiem z wyboru jest właśnie japońska Honda Accord. Jaką opinią cieszy się auto wśród użytkowników? Jaka jest jego cena i stawka ubezpieczenia OC? Sprawdzamy.
W wielu dziedzinach przemysłu współcześnie dąży się do miniaturyzacji. Kiedy tak popatrzymy na Citroena C1, to wygląda, że i on jest miniaturką. Ale była w tym głębsza myśl. Producenci mieli świadomość, że kobiety kochają małe dzieci, małe pieski, małe kotki, więc pokochają też małe auta. I to był strzał w dziesiątkę, ponieważ uroczy Citroenik wybierany jest głównie przez kobiety.
Jeśli idziesz spokojnie chodnikiem i czujesz na plecach złowieszcze spojrzenie, rozejrzyj się, czy gdzieś za tobą na parkingu nie stoi Mazda 3. Najnowszy model ze zmrużonymi reflektorami wygląda jak przyczajony do skoku tygrys. To wszystko efekt kilkunastu lat rozwoju modelu w japońskiej filozofii KODO, czyli dusza ruchu. Przyjrzyjmy się więc, jak zmieniała się przez te lata Mazda 3.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.