Ford Kuga - stylistyka, silniki, opinie, wady i zalety, ubezpieczenie OC

Aktualizacja: 05.06.2019
ford Kuga opinie, ubezpieczenie

Wyobraźmy sobie taką sytuację – wychodzimy ze sklepu z dużymi zakupami. W obu rękach przepełnione torby, które trzeba zapakować do bagażnika. Do tego deszcz, więc przy pomocy jakiejś ekwilibrystycznej sztuczki trzymamy jeszcze parasol. Myślimy sobie, no tak, teraz trzeba położyć zakupy na mokrym asfalcie i szukać po kieszeniach kluczyka. Otóż wcale nie. Z takich opresji ratuje nas Ford Kuga. Jak?

Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom tego modelu. Co może Ford Kuga?

Ford Kuga – stylistyka

Ford Kuga to auto, które produkowane jest przez koncern Ford Motor Company od 2008 roku.

SUV wizualnie sprawia bardzo pozytywne wrażenie. W oczy rzuca się od razu sporej wielkości grill z logo marki oraz przednie reflektory sprawiające wrażenie zmrużonych oczu przyczajonego drapieżnika. Cała sylwetka także przywodzi na myśl bestię gotową do skoku. To w imię koncepcji Forda – Kinetic design, która zakłada, że nadwozie ma sprawiać wrażenie, że jest w ruchu.

Doskonale prezentują się w modelu boczne przetłoczenia, ostre, nowoczesne krawędzie oraz ciemne nadproża pojazdu. W czasie faceliftingów producenci skupili się przede wszystkim na zmianie przodu auta oraz delikatnej modernizacji wnętrza. Jako auto rodzinno – sportowe Kuga obiecuje, że możemy pojechać nim na wycieczkę. Pomagają w tym boczne prowadnice dachowe, dzięki którym można zapakować na dach rowery. Tradycyjny bagażnik z kolei oferuje 410 litrów pojemności, czyli tu akurat szału nie ma.

Ford Kuga – wyposażenie

Jak każdy współcześnie produkowany model, Ford Kuga jest dostępny na rynku w kilku wersjach wyposażeniowych, w których możemy wybierać do koloru, do wyboru. Natomiast w standardzie auto w I generacji oferuje klimatyzację, układ kontroli trakcji ESP, ABS z EBD oraz elektroniczny system zapobiegający dachowaniu.

Oczywiście klienci celujący w bardziej emocjonalne doznania, mogą wybrać z bogatej oferty marki napęd 4×4. W aucie znajdują się także usprawnienia ułatwiające życie w mieście czyli m.in. czujnik parkowania.

I wróćmy do dramatycznej sytuacji opisanej we wstępie, w której ledwo żywi podchodzimy obładowani do Kugi. Auto jest wtedy naprawdę pomocne. Wystarczy tylko mieć przy sobie kluczyk KeyFree i przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem. Bagażnik otworzy się uprzejmie, a my możemy wstawić do niego torby, a potem albo nacisnąć guzik na klapie, albo powtórzyć manewr ze stopą.

Wnętrze – Ford Kuga

We wnętrzu Forda Kugi jest naprawdę sporo miejsca. Jednak to miejsce rozdzielone zostało nieco niesprawiedliwie. Mianowicie na przednich fotelach można się poczuć bardzo komfortowo kosztem jadących z tyłu. Tam jest trochę za ciasno jak na tak duży i używany do rodzinnych wyjazdów samochód. Zwłaszcza środkowe miejsce okazuje się symboliczne.

Kuga jest nie tylko atrakcyjna z zewnątrz, ale estetycznie prezentuje się też w środku. Co prawda, kiedy się wsiądzie, przez chwilę trudno się zorientować, w którym z modeli Forda jesteśmy. A to dlatego, że deskę rozdzielczą jakby żywcem przeniesiono z C-Maxa. Kuga udowadnia przy okazji, że wnętrze może być wykonane z materiałów dobrej jakości. W I generacji środek został ozdobiony licznymi srebrnymi dodatkami i to może trochę drażnić. Kwestia gustu.

Silniki – Ford Kuga

W kwestii silników Ford Kuga jest raczej jak sieciówka z jedzeniem niż wyrafinowana restauracja. Albo frytki albo buła z napojem, więc nie ma się nad czym zbyt długo zastanawiać. Brakuje możliwości, dodatków, smaczków.

Nasz Amerykanin oferuje więc klientowi albo jeden silnik benzynowy albo trzy wysokoprężne. Jednostka benzynowa to 2.5-litrowy Turbo Duratec o mocy 200 KM. Jest to silnik trwały i mało awaryjny. Do tego jeździ się nim żwawo i auto aż rwie się do przodu. Niestety ma też jedną wadę. Otóż nie potrafi oszczędzać paliwa, a więc i pieniędzy.

Jeśli chodzi o dobry stosunek osiągów do ekonomii, to lepiej spisują się turbo diesle produkcji koncernu PSA. W Fordzie Kuga można znaleźć pod maską silniki 2.0 o mocy 136, 140 lub 163 KM. Zwłaszcza ten pierwszy potrafi być oszczędny – pali ok. 5,9 l na 100 km.

Ford Kuga – wady

Mimo światowego zasięgu i różnych zabiegów marketingowych Ford Kuga nie zrobił oszałamiającej kariery w Polsce. Jest po prostu trochę za drogi dla przeciętnego zjadacza chleba. Nie do końca też spełnia oczekiwania, jakie ma się wobec Kugi jako auta dla całej rodziny.

W kwestii awarii, to bliskie pokrewieństwo z resztą modeli Forda sprawia, że można w rozsądnej cenie naprawić auto. A psuć się może tradycyjnie DPF w dieslu w autach jeżdżących tylko po mieście, zawór EGR czy koło dwumasowe. Problemy mogą też pojawić się w wielowahaczowym zawieszeniu tylnym. I wreszcie elektronika, która może sprawiać w SUV-ie kłopoty. Na przykład odechce się działać radioodtwarzaczowi lub nawigacji.

Ford Kuga – zalety

Ford Kuga sprawia dużą frajdę każdemu, kto wsiada za kierownicę. Po prostu świetnie się go prowadzi, a zawieszenie sprawdza się nawet na polskich, wymagających drogach. Do tego dochodzi bogate wyposażenie i stylistyka nadwozia, które wcale się nie starzeje. Poza tym można sobie wybrać wersję wyposażenia, które nam najbardziej odpowiada.

W aucie siedzi się bardzo wysoko i ogląda drogę prawie z wysokości kabiny tira, co sprawia, że kierowca widzi wszystko. W ogóle widoczność w Fordzie jest bardzo dobra. Użytkownicy chwalą sobie także okno dachowe. A miłośnicy aktywnego trybu życia mogą w Kudze odnaleźć oddanego i wiernego kompana na dłuższe wycieczki.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Ford Kuga?

Ubezpieczenie OC, doroczny obowiązek każdego posiadacza pojazdu mechanicznego, może być sporym wydatkiem. Ale nie musi. Jeśli skorzystamy z porównywarki ubezpieczeń, możemy mieć pewność, że zapłacimy tylko tyle, ile to absolutnie konieczne.

Najtańsze, dostępne online z każdego miejsc i o każdej porze OC to Punkta.pl. Przeprowadziliśmy wyliczenia dla doswiadczonego i dla młodego kierowcy. Oto ile zapłacą będąc mieszkańcami poszczególnych miejscowości: Hajnówki na Podlasiu, lubuskich Lubniewic, pomorskiego Miastka i górskiej Muszyny.

Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od 18 lat, bezszkodową jazdą wypracował sobie 60% zniżki na OC. Jego samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

463 zł

AXA Direct

Lubniewice

458 zł

AXA Direct

Miastko

454 zł

AXA Direct

Muszyna

426 zł

AXA Direct

Inne propozycje OC Ford Kuga z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Hajnówki:

Oferty OC Ford Kuga z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Lubniewic:

Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Każdy młody kierowca bardzo nie lubi dnia, w którym już koniecznie i nieodwołalnie musi zapłacić doroczną składkę OC. Trudno się dziwić. OC to nie jest mały wydatek dla osoby stojącej u progu kariery zawodowej. Młodzi kierowcy to ci, którzy statystyczne powodują najwięcej wypadków, dlatego ich ubezpieczenie jest drogie. Jak zapłacić OC i nie zrujnować się przy okazji? Jest na to kilka sposobów. Jednym, szczegóolnie godnym polecenia, jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl.

Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat, ze zniżką 20% za bezszkodowa jazdę. Jej samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

680 zł

AXA Direct

Lubniewice

861 zł

AXA Direct

Miastko

851 zł

AXA Direct

Muszyna

784 zł

AXA Direct

Inne propozycje OC Ford Kuga z 2011 roku dla młodego kierowcy z Miastka:


Oferty OC Ford Kuga z 2011 roku dla młodego kierowcy z Muszyny:

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments