Wyobraźmy sobie taką sytuację – wychodzimy ze sklepu z dużymi zakupami. W obu rękach przepełnione torby, które trzeba zapakować do bagażnika. Do tego deszcz, więc przy pomocy jakiejś ekwilibrystycznej sztuczki trzymamy jeszcze parasol. Myślimy sobie, no tak, teraz trzeba położyć zakupy na mokrym asfalcie i szukać po kieszeniach kluczyka. Otóż wcale nie. Z takich opresji ratuje nas Ford Kuga. Jak?
Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom tego modelu. Co może Ford Kuga?
Ford Kuga – stylistyka
Ford Kuga to auto, które produkowane jest przez koncern Ford Motor Company od 2008 roku.
SUV wizualnie sprawia bardzo pozytywne wrażenie. W oczy rzuca się od razu sporej wielkości grill z logo marki oraz przednie reflektory sprawiające wrażenie zmrużonych oczu przyczajonego drapieżnika. Cała sylwetka także przywodzi na myśl bestię gotową do skoku. To w imię koncepcji Forda – Kinetic design, która zakłada, że nadwozie ma sprawiać wrażenie, że jest w ruchu.
Doskonale prezentują się w modelu boczne przetłoczenia, ostre, nowoczesne krawędzie oraz ciemne nadproża pojazdu. W czasie faceliftingów producenci skupili się przede wszystkim na zmianie przodu auta oraz delikatnej modernizacji wnętrza. Jako auto rodzinno – sportowe Kuga obiecuje, że możemy pojechać nim na wycieczkę. Pomagają w tym boczne prowadnice dachowe, dzięki którym można zapakować na dach rowery. Tradycyjny bagażnik z kolei oferuje 410 litrów pojemności, czyli tu akurat szału nie ma.
Ford Kuga – wyposażenie
Jak każdy współcześnie produkowany model, Ford Kuga jest dostępny na rynku w kilku wersjach wyposażeniowych, w których możemy wybierać do koloru, do wyboru. Natomiast w standardzie auto w I generacji oferuje klimatyzację, układ kontroli trakcji ESP, ABS z EBD oraz elektroniczny system zapobiegający dachowaniu.
Oczywiście klienci celujący w bardziej emocjonalne doznania, mogą wybrać z bogatej oferty marki napęd 4×4. W aucie znajdują się także usprawnienia ułatwiające życie w mieście czyli m.in. czujnik parkowania.
I wróćmy do dramatycznej sytuacji opisanej we wstępie, w której ledwo żywi podchodzimy obładowani do Kugi. Auto jest wtedy naprawdę pomocne. Wystarczy tylko mieć przy sobie kluczyk KeyFree i przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem. Bagażnik otworzy się uprzejmie, a my możemy wstawić do niego torby, a potem albo nacisnąć guzik na klapie, albo powtórzyć manewr ze stopą.
Wnętrze – Ford Kuga
We wnętrzu Forda Kugi jest naprawdę sporo miejsca. Jednak to miejsce rozdzielone zostało nieco niesprawiedliwie. Mianowicie na przednich fotelach można się poczuć bardzo komfortowo kosztem jadących z tyłu. Tam jest trochę za ciasno jak na tak duży i używany do rodzinnych wyjazdów samochód. Zwłaszcza środkowe miejsce okazuje się symboliczne.
Kuga jest nie tylko atrakcyjna z zewnątrz, ale estetycznie prezentuje się też w środku. Co prawda, kiedy się wsiądzie, przez chwilę trudno się zorientować, w którym z modeli Forda jesteśmy. A to dlatego, że deskę rozdzielczą jakby żywcem przeniesiono z C-Maxa. Kuga udowadnia przy okazji, że wnętrze może być wykonane z materiałów dobrej jakości. W I generacji środek został ozdobiony licznymi srebrnymi dodatkami i to może trochę drażnić. Kwestia gustu.
Silniki – Ford Kuga
W kwestii silników Ford Kuga jest raczej jak sieciówka z jedzeniem niż wyrafinowana restauracja. Albo frytki albo buła z napojem, więc nie ma się nad czym zbyt długo zastanawiać. Brakuje możliwości, dodatków, smaczków.
Nasz Amerykanin oferuje więc klientowi albo jeden silnik benzynowy albo trzy wysokoprężne. Jednostka benzynowa to 2.5-litrowy Turbo Duratec o mocy 200 KM. Jest to silnik trwały i mało awaryjny. Do tego jeździ się nim żwawo i auto aż rwie się do przodu. Niestety ma też jedną wadę. Otóż nie potrafi oszczędzać paliwa, a więc i pieniędzy.
Jeśli chodzi o dobry stosunek osiągów do ekonomii, to lepiej spisują się turbo diesle produkcji koncernu PSA. W Fordzie Kuga można znaleźć pod maską silniki 2.0 o mocy 136, 140 lub 163 KM. Zwłaszcza ten pierwszy potrafi być oszczędny – pali ok. 5,9 l na 100 km.
Ford Kuga – wady
Mimo światowego zasięgu i różnych zabiegów marketingowych Ford Kuga nie zrobił oszałamiającej kariery w Polsce. Jest po prostu trochę za drogi dla przeciętnego zjadacza chleba. Nie do końca też spełnia oczekiwania, jakie ma się wobec Kugi jako auta dla całej rodziny.
W kwestii awarii, to bliskie pokrewieństwo z resztą modeli Forda sprawia, że można w rozsądnej cenie naprawić auto. A psuć się może tradycyjnie DPF w dieslu w autach jeżdżących tylko po mieście, zawór EGR czy koło dwumasowe. Problemy mogą też pojawić się w wielowahaczowym zawieszeniu tylnym. I wreszcie elektronika, która może sprawiać w SUV-ie kłopoty. Na przykład odechce się działać radioodtwarzaczowi lub nawigacji.
Ford Kuga – zalety
Ford Kuga sprawia dużą frajdę każdemu, kto wsiada za kierownicę. Po prostu świetnie się go prowadzi, a zawieszenie sprawdza się nawet na polskich, wymagających drogach. Do tego dochodzi bogate wyposażenie i stylistyka nadwozia, które wcale się nie starzeje. Poza tym można sobie wybrać wersję wyposażenia, które nam najbardziej odpowiada.
W aucie siedzi się bardzo wysoko i ogląda drogę prawie z wysokości kabiny tira, co sprawia, że kierowca widzi wszystko. W ogóle widoczność w Fordzie jest bardzo dobra. Użytkownicy chwalą sobie także okno dachowe. A miłośnicy aktywnego trybu życia mogą w Kudze odnaleźć oddanego i wiernego kompana na dłuższe wycieczki.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Ford Kuga?
Ubezpieczenie OC, doroczny obowiązek każdego posiadacza pojazdu mechanicznego, może być sporym wydatkiem. Ale nie musi. Jeśli skorzystamy z porównywarki ubezpieczeń, możemy mieć pewność, że zapłacimy tylko tyle, ile to absolutnie konieczne.
Najtańsze, dostępne online z każdego miejsc i o każdej porze OC to Punkta.pl. Przeprowadziliśmy wyliczenia dla doswiadczonego i dla młodego kierowcy. Oto ile zapłacą będąc mieszkańcami poszczególnych miejscowości: Hajnówki na Podlasiu, lubuskich Lubniewic, pomorskiego Miastka i górskiej Muszyny.
Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od 18 lat, bezszkodową jazdą wypracował sobie 60% zniżki na OC. Jego samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.
Miasto |
Stawka OC |
U kogo najtaniej |
Hajnówka
|
463 zł |
AXA Direct |
Lubniewice
|
458 zł |
AXA Direct |
Miastko
|
454 zł |
AXA Direct |
Muszyna
|
426 zł |
AXA Direct |
Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci młody kierowca?
Każdy młody kierowca bardzo nie lubi dnia, w którym już koniecznie i nieodwołalnie musi zapłacić doroczną składkę OC. Trudno się dziwić. OC to nie jest mały wydatek dla osoby stojącej u progu kariery zawodowej. Młodzi kierowcy to ci, którzy statystyczne powodują najwięcej wypadków, dlatego ich ubezpieczenie jest drogie. Jak zapłacić OC i nie zrujnować się przy okazji? Jest na to kilka sposobów. Jednym, szczegóolnie godnym polecenia, jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl.
Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat, ze zniżką 20% za bezszkodowa jazdę. Jej samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.
Miasto |
Stawka OC |
U kogo najtaniej |
Hajnówka
|
680 zł |
AXA Direct |
Lubniewice
|
861 zł |
AXA Direct |
Miastko
|
851 zł |
AXA Direct |
Muszyna
|
784 zł |
AXA Direct |
Podsumowanie
- Ford Kuga to SUV produkowany przez koncern Ford Motor Company od 2008 roku.
- W 2012 ruszyła produkcja II generacji.
- Auto jest bogato wyposażone, ma atrakcyjne nadwozie oraz wnętrze.
- Samochód znakomicie się prowadzi i jest komfortowy.
- Doświadczony kierowca, posiadacz prawa jazdy od 18 lat i 60% zniżki za bezszkodową jazdę, za OC Ford Fuga z 2011 roku z silniekiem Diesla 2.0 zapłaci od 426 zł w Muszynie do 463 zł w podlaskiej Hajnówce.
- Młody kierowca, posiadacz prawa jazdy od 4 lat i 20% zniżki za bezszkodową jazdę, za OC Ford Fuga z 2011 roku z silniekiem Diesla 2.0 zapłaci od 680 zł w podlaskiej Hajnówce do 861 zł w lubuskich Lubniewicach.
Główny Specjalista ds. Ubezpieczeń. Sprawnie łączy wiedzę o ubezpieczeniach z wiedzą o finansach, a także sprzedaży i marketingu. Od ponad 6 lat dzieli się tą wiedzą z klientami, w imieniu grupy Punkta. Powiedzielibyśmy, że kocha ubezpieczenia, ale to nieprawda – kocha zwierzaki, po równo foki i alpaki. Na ubezpieczeniach po prostu się dobrze zna.
Główny Specjalista ds. Ubezpieczeń. Sprawnie łączy wiedzę o ubezpieczeniach z wiedzą o finansach, a także sprzedaży i marketingu. Od ponad 6 lat dzieli się tą wiedzą z klientami, w imieniu grupy Punkta. Powiedzielibyśmy, że kocha ubezpieczenia, ale to nieprawda – kocha zwierzaki, po równo foki i alpaki. Na ubezpieczeniach po prostu się dobrze zna.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Najnowsze artykuły
Ubezpieczenie od następstw choroby nowotworowej musi zapewniać ochronę w przypadku diagnozy tej poważnej choroby. Jednak wybór odpowiedniej polisy jest już bardziej skomplikowany, ponieważ istnieje wiele zmiennych, które należy wziąć pod uwagę. W tym artykule podpowiadamy, jak wybrać najlepsze ubezpieczenie na raka, które spełni Twoje potrzeby i zapewni kompleksowe wsparcie.
Jeśli oferujesz usługi związane z motoryzacją i Twoimi klientami są kierowcy, program SKP jest właśnie dla Ciebie. Zostań partnerem Punkty. Przekazuj swoim klientom Kod Rabatowy na 100 zł przy zakupie OC/AC i zgarniaj prowizję.
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Uwaga kierowcy! Od 1 stycznia 2024 roku drastycznie wzrosły kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. Sprawdź, ile możesz zapłacić, jeśli nie dopełnisz tego obowiązku i nie ryzykuj. Ubezpieczenie OC to nie tylko obowiązek, ale też ochrona dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Wartość rynkowa pojazdu jest jednym z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy sprzedaży lub zakupie samochodu. Niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą, kupującym czy pośrednikiem, zrozumienie tego, jak ją ustalić jest niezbędne, aby przeprowadzić skuteczną transakcję.
Obowiązkowe ubezpieczenie OC jest niezbędne, aby chronić się przed finansowym obciążeniem w przypadku spowodowania szkody. Jednak wiele osób zastanawia się, ile kosztuje ubezpieczenie OC bez zniżek. W tym artykule dowiesz się, jakie czynniki wpływają na wysokość składki oraz jak można obniżyć koszty ubezpieczenia.
Rok 2024 przyniósł wiele zmian dla kierowców nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Zaostrzenie przepisów dotknie zarówno najmłodszych kierowców, jak i seniorów. Nowe regulacje dotyczą badań psychologicznych, wymiany dokumentów, a także ograniczeń, które obejmą młodych kierowców. W tym artykule przyjrzymy się szczegółowo wszelkim prawnym nowościom, o których powinni wiedzieć kierowcy.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Polacy chętnie kupują auta z zagranicy. Mimo że największą popularnością cieszą się pojazdy pochodzące z Niemiec, to nie brakuje też chętnych na angliki, czyli pojazdy sprowadzane z Wielkiej Brytanii. Dla tych samochodów charakterystyczna jest kierownica po prawej stronie. Ile kosztuje ubezpieczenie anglika w Polsce? Na jakie inne koszty muszą być przygotowani właściciele anglików? Sprawdzamy!
Myślisz o zdobyciu prawa jazdy na motocykl? Poniżej znajdziesz wszelkie informacje na temat kat. A. Krok po kroku podpowiadamy, co zrobić i ile to kosztuje, aby móc poruszać się motocyklem po drogach publicznych.