Japońscy magicy z koncernu Toyota Motor Corporation długo pracowali nad efektem i wreszcie uzyskali czyste złoto rynku motoryzacyjnego. Chodzi oczywiście o Toyotę Auris, bo przecież aurum z języka łacińskiego oznacza złoto. To właśnie od niego Toyota zaczerpnęła nazwę dla modelu, który miał zostać następcą Corolli przynajmniej w wersji hatchback, ponieważ zarówno sedan jak i kombi nadal sygnowano nazwą Corolla.
Okazuje się jednak, że nasz metal szlachetny nie jest tak bardzo trwały, jak mogłoby się wydawać. Już bowiem od 2019 roku nazwa Auris przejdzie do historii. Minie jeszcze jednak wiele lat zanim Toyota Auris zniknie z ulic, w końcu nie bez powodu uznaje się auta tej marki za najbardziej niezawodne.
Toyota Auris. Gorączka złota
Toyota Auris to samochód osobowy klasy kompaktowej. Na początek skupmy się na „złotku” pierwszej generacji, które oficjalnie zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. W 2009 roku model przeszedł face lifting. Odświeżono nadwozie, wnętrze i poszerzono gamę silników. Nazwa Auris obowiązywała właściwie tylko w Europie. Mimo że od premiery minęło 12 lat, to samochód nadal wygląda świeżo. To zasługa zwartej bryły bez zbędnych udziwnień, czyli zadowalająca prosta sylwetka. W 2010 roku na rynek trafiła wersja z napędem hybrydowym i to przede wszystkim ona trafiła w oczekiwania klientów, co przełożyło się na dobre wyniki sprzedaży.
Czytaj także: Toyota Verso – wyposażenie, opinie, ubezpieczenie OC
Toyota Auris. Złoty wiek
Toyota, tworząc model, zapoczątkowała całą nową linię stylistyczną. W 2012 roku zadebiutowała oficjalnie druga generacja „złota”. Jest ona nieco większa od swojego poprzednika, więc nie da się ukryć, że producent podążył tym samym za ogólnym trendem „nadmuchiwania” następców. Od tego momentu samochód zyskał ostrzejszą linię i wyrazistszą stylizację. Wnętrze Toyoty Auris jest przestronne, a w oczy przede wszystkim rzucają się ciekawe diodowe zegary, chociaż nie wszystkim przypadnie do gustu wysoka przegroda pomiędzy kierowcą a pasażerem i stosunkowo wysoko umiejscowiona dźwignia zmiany biegów. Trzeba się do niej po prostu przyzwyczaić. Za to fotele są niezwykle wygodne, co z zadowoleniem można zauważyć zwłaszcza podczas dłuższych wypraw.
Czytaj także: Toyota Camry
Toyota Auris. Jednak nie wszystko złoto…
Niestety jakość niektórych elementów wnętrza, przede wszystkim plastików budzi zastrzeżenia, podobnie jak to miało miejsce w Yarisie. Jeżeli chodzi o tył, to miejsca dla trzech osób będzie za mało, aby komfortowo podróżować. Przy czterech osobach w aucie wygląda to dużo lepiej, chociaż osoby wysokie mogą narzekać na dyskomfort. Można to pewnie wytłumaczyć pochodzeniem: japoński samochód jest idealny na rozmiary Azjatów, a nie roślejszych Europejczyków. Co do pojemności bagażnika to jest tak sobie, bo 354 litry nie zachwycają. Trudno będzie spakować do niego czteroosobową rodzinę na dwutygodniowe wczasy.
Czytaj także: Toyota Celica ▷ sportowa bestia
Toyota Auris. Złoty środek
Nadszedł czas na opisanie zalet „złotka”. Na plus można przede wszystkim Toyocie zaliczyć dużą ilość różnorakich schowków. Gdzie się człowiek nie obejrzy, znajdzie jakiś przydatny zakamarek. W sumie jest ich w środku 10. Kolejną zaletą jest wyciszenie wnętrza – w środku auta nie słychać ani szumów powietrza ani nawet silnika, jeżeli nie jest na wyższych obrotach.
Silniki występujące w aurisach przygotowanych na rynek europejskich to 4 wersje benzynowe oraz 3 wysokoprężne. Jeżeli zależy nam na całkiem dynamicznym poruszaniu się, warto przyjrzeć się wersji z dwulitrowym dieslem pod maską. Mianowicie 2.0 D-4D o mocy 126 KM i 310 Nm. Jest to jednostka idealna – złoty środek – auto zarówno oszczędne, jeżeli chodzi o spalanie, jak i nadzwyczaj dynamiczne. Średnie spalanie według użytkowników tej wersji oscyluje pomiędzy 4,5 -7 l litrów w zależności od stylu jazdy. Oczywiście można osiągnąć wyniki wyższe i niższe od podanych, choć bezpieczniejsze będzie założenie spalania w okolicach 5 – 5,5 litrów ON na 100 km. Konkurencję dla tego rozwiązania jest silnik 1.6 w benzynie o mocy 124 KM. O ile dalej jest to całkiem żwawa jednostka, to przy użytkowaniu samochodu w warunkach dłuższych dystansów, wybranie silnika wysokoprężnego będzie zdecydowanie lepszą decyzją. No i trzeba wspomnieć o hybrydzie, która może się pochwalić średnim spalaniem 3l /100 km. Jest to wynik po prostu godny złotego medalu.
Toyota przedstawiła wiele wersji wyposażenia np. Terra, Luna, Sol i każdy spośród tych propozycji będzie na pewno mógł znaleźć coś dla siebie. Opcje wyposażenia obejmują między innymi od 2 do 9 poduszek powietrznych, klimatyzację, ESP czy ABS.
Minusem „złotka” są nadspodziewanie częste potrzeby wymiany klocków i tarcz hamulcowych oraz woda przedostająca się stosunkowo często po deszczach do bagażnika. Poza tymi przypadłościami większych awarii nie spotkamy w Toyocie, ponieważ Toyota nie obiecuje złotych gór, ale gwarantuje bezpieczeństwo i stabilność. Japończycy po raz kolejny uświadamiają nam, że zawsze ich auto dowiezie nas do wyznaczonego celu, więc kupno aurisa to tak naprawdę złoty interes.
Czytaj także: Toyota Rav 4
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Toyoty Auris?
Wysokość składki na obowiązkowe dla każdego kierującego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zależna jest od wielu czynników, m.in. miejsca zamieszkania kierowcy, jego doświadczenia za kierownicą, szkód, które spowodował na drodze, a także od mocy silnika samochodu, którym jeździ. Te dane musimy podać, aby szybko i łatwo wyliczyć składkę OC w naszym kalkulatorze OC i AC.
Ile za ubezpieczenie OC Toyota Auris zapłaci doświadczony kierowca?
Nasz przykładowy kierowca, stateczny ojciec rodziny, posiadacz prawa jazdy od 17 lat, posiadacz 60% zniżek i właściciel Toyoty Auris z 2011 roku, z silnikiem benzynowym 1.3, może liczyć na przychylność towarzystw ubezpieczeniowych i dobre stawki OC.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 523 zł | Link4 |
Kielce | 453 zł | Link4 |
Lublin | 486 zł | Link4 |
Tarnów | 437 zł | Benefia |
Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC dla doświadczonego posiadacza Toyota Auris z Gorzowa:
Pozostałe oferty stawek ubezpieczenia OC dla doświadczonego posiadacza Toyota Auris z Kielc:
Ile za ubezpieczenie OC Toyota Auris zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca zawsze płaci więcej – to żelazna zasada ubezpieczycieli, którzy nie ufają żółtodziobom za kierownicą – i słusznie, bo jak wskazują statystyki policyjne, najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy. Nasz młody kierowca to singielka, posiadaczka prawa jazdy od 4 lat, która wypracowała sobie 20% zniżek za bezszkodową jazdę. Jeździ po mieście i za miasto. Jej samochód to Toyota Auris z 2011 roku, z silnikiem benzynowym 1.3.
Czytaj także: Toyota Yaris
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Gorzów Wlkp | 946 zł | AXA Direct |
Kielce | 800 zł | AXA Direct |
Lublin | 916 zł | AXA Direct |
Tarnów | 804 zł | Axa Direct |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Toyota Auris dla młodego kierowcy z Lublina:
Inne oferty stawek ubezpieczenia OC Toyota Auris dla młodego kierowcy z Tarnowa:
Średnie ceny OC po trzecim kwartale 2018 roku – jest DUŻO taniej!
Podsumowanie
- Toyota Auris to samochód produkowany pod tą nazwą na rynek europejski w latach 2006 – 2019.
- Samochód ma świeżą, a jednocześnie prostą sylwetkę.
- Toyota odnosi sukces jako producent samochodów hybrydowych.
- Auto jest solidne, gwarantuje bezpieczeństwo i brak awarii.
- Doświadczony kierowca z prawem jazdy od 17 lat, posiadacz 60% zniżek, za ubezpieczenie OC Toyota Auris z 2011 roku, z silnikiem benzynowym 1.3 zapłaci od 437 zł w Tarnowie do 523 zł w Gorzowie Wielkopolskim.
- Młody kierowca z 20% zniżkami za ubezpieczenie OC Toyota Auris z 2011 roku, z silnikiem benzynowym 1.3 zapłaci od 800 zł w Kielcach do 946 zł w Gorzowie Wielkopolskim.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Od dawna zastanawia mnie, dlaczego Toyota nie chce wprowadzić dla swoich modeli nazw z własnego języka. Przecież poza "kamikaze" czy seppuku nawet laik wskazałby kilka ciekawych japońskich słów. A Toyota idzie w coraz ambitniejszą nomenklaturę zaczerpniętą z innych języków. Dla przykładu Avensis pochodzi z francuskiego , że niby awansować, że niby krok do przodu. O ile oryginalniej brzmiałoby to w języku producenta.
Producenci tego modelu chyba czytali Trylogię i wzięli sobie do serca słynne życiowe motto naszego pułkownika Wołodyjowskiego: „Jak się nie będą ciebie bali, to się będą z ciebie śmiali”. Groźne „oblicze” najnowszej generacji Toyoty Aygo sprawia, że z drżeniem czekamy, aż usłyszymy spod maski charakterystyczny charczący oddech i słowa: „Luke, I’m your father”.
Ekonomiczne samochody muszą łączyć kilka cech: od utrzymywania wartości przez lata przez tanie części zamienne po - co kluczowe - niski koszt eksploatacji oraz tankowania. Jakie auto w tym kontekście jest najbardziej ekonomiczne, a które pojazdy będą w użytkowaniu po prostu bardziej opłacalne od innych?
Szwed jest podobno zachowawczy, chłodny i zdystansowany. Jednak ten stereotyp zdecydowanie nie pasuje do szwedzkiej marki samochodów Volvo. Od samego początku bowiem auta te były przyjazne, troskliwe i stawiały bardzo mocno na bezpieczeństwo pasażerów. To one mogą się pochwalić prowadzeniem polityki „Sweden Yes!”, ponieważ chętnie integrują się z kierowcami z całego świata. Jak na tym tle wypada Volvo V60?
W wielu dziedzinach przemysłu współcześnie dąży się do miniaturyzacji. Kiedy tak popatrzymy na Citroena C1, to wygląda, że i on jest miniaturką. Ale była w tym głębsza myśl. Producenci mieli świadomość, że kobiety kochają małe dzieci, małe pieski, małe kotki, więc pokochają też małe auta. I to był strzał w dziesiątkę, ponieważ uroczy Citroenik wybierany jest głównie przez kobiety.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.