Gdy przytrafi Ci się szkoda, chcesz, żeby pieniądze trafiły jak najszybciej na Twoje konto. Ubezpieczyciele coraz częściej oferują uproszczoną likwidację szkód i inne rozwiązania, które mają uczynić dochodzenie odszkodowania lekkim i niemal przyjemnym. Sprawdź, czy Twoje towarzystwo daje taką możliwość.
Kiedy kupujesz ubezpieczenie samochodu, zwracasz uwagę na cenę, zakres i na sumę ubezpieczenia. Inne kwestie zaczynają być ważne kiedy występujesz w roli świadczeniobiorcy. W tej sytuacji będziesz chciał, żeby należne Ci odszkodowanie wpłacono jak najszybciej na konto Twoje lub warsztatu, z którym ubezpieczyciel rozlicza się bezpośrednio. Dobrze byłoby też, abyś nie musiał przed tym wypełniać tysiąca druków. A może da się większość formalności załatwić przez telefon w domowym zaciszu? Wiele towarzystw ubezpieczeniowych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w zakresie likwidacji szkody.
Compensa – nowa jakość przy wypłacie odszkodowania z OC?
Towarzystwo ubezpieczeń Compensa oferuje nową jakość w likwidacji szkody. Po pierwsze oszczędzasz czas korzystając podczas zgłaszania szkody z dedykowanej infolinii lub formularza internetowego. W obecnych czasach wydaje się to być raczej normą, ale dobrze wiedzieć że Compensa nie pozostaje w tyle.
Jako pierwszy symbol nowej jakości prezentowany jest rzeczoznawca, który pojawi się u Ciebie wtedy, kiedy będziesz chciał i tam, gdzie będziesz chciał. Przyjedzie i od razu oszacuje szkody powstałe w Twoim samochodzie. Nowość polega właśnie na tej natychmiastowej wycenie – bowiem zazwyczaj kalkulację szkody otrzymuje się kilka dni po oględzinach. A fachowiec Compensy wyceni to na miejscu.
Jeżeli zaakceptujesz kwotę zaproponowaną przez rzeczoznawcę, to pozostanie Ci już tylko oczekiwanie na wypłatę odszkodowania w ciągu obiecanych przez Compensę kilku dni. Ilu konkretnie dni – tego ubezpieczyciel nie precyzuje. Jednak ogólne warunki ubezpieczenia pojazdów (OWU) Compensa Komunikacja nie pozostawiają wątpliwości – czas oczekiwania na pieniądze to nie więcej, niż 30 dni od daty powiadomienia o zdarzeniu. Compensa wprowadziła także model uproszczonej likwidacji szkód dla drobnych szkód niewymagających oględzin rzeczoznawcy.
Uproszczona likwidacja szkód w Ergo Hestii i innych towarzystwach
Ergo Hestia nie promuje intensywnie swojego rozwiązania, jakim jest uproszczona likwidacja szkód, a jest to propozycja, której warto się przyjrzeć.
Do uproszczonej likwidacji w Hestii mogą zostać zakwalifikowane szkody, których szacunkowa wartość nie przekracza 5000 zł. Dotyczy to nie tylko szkód komunikacyjnych, ale także majątkowych – np. niewielkiego zalania mieszkania.
W takim przypadku rzeczoznawca nie przyjedzie wcale – do wypłaty odszkodowania wystarczą zdjęcia zrobione przez Ciebie, a nawet, w bardzo prostych przypadkach, faktura za naprawę. Zdecydowanie skróci to czas oczekiwania na pieniądze. Odszkodowanie powinno wpłynąć na konto Twoje lub upoważnionego warsztatu w ciągu kilku dni od zgłoszenia.
Możesz zgłosić szkodę do Hestii na dwa sposoby: tradycyjnie, czyli przez telefon lub przez internet za pomocą eKonta. W tym drugim przypadku cała korespondencja związana z likwidacją będzie się odbywała w formie elektronicznej. Po zgłoszeniu szkody powinieneś się powstrzymać od naprawy do momentu, kiedy skontaktuje się z Tobą likwidator. To on określi, czy drobne uszkodzenie może być likwidowane w trybie uproszczonym.
Oczywiście jeśli okaże się, że uszkodzenia są poważniejsze niż szacowano na początku lub jeśli nie ma pewności co do okoliczności zdarzenia, szkoda przeznaczona do likwidacji uproszczonej zostanie zlikwidowana w normalnym trybie, z oględzinami.
Oprócz Ergo Hestii uproszczoną likwidację szkód oferują również m. in. PZU, Warta, Generali, Axa Direct, Link4, Allianz.
Czytaj także: Zalanie mieszkania? Nie zawsze dostaniesz odszkodowanie od sąsiada
Warta: zgłosisz szkodę z aplikacją Warta Mobile
Jeśli jesteś klientem TUiR Warta, to nie zawiedziesz się jeśli chodzi o zachowane standardów. Co wyróżnia Wartę w dziedzinie likwidacji szkód spośród reszty towarzystw? Rozwiązanie bardzo popularne, choć dopiero wkraczające do ubezpieczeń – aplikacja na urządzenia mobilne Warta Mobile.
Apka ma kilka funkcjonalności – umożliwia szybkie wezwanie pomocy drogowej, zakup polisy turystycznej i to, co nas najbardziej interesuje, czyli zgłoszenie szkody komunikacyjnej. Możesz wybrać, w jaki sposób chcesz to zrobić – czy wypełniając formularz w aplikacji, czy rozmawiając z konsultantem. Za pomocą apki będziesz mógł łatwo wysłać do Warty zdjęcia dokumentujące szkodę – wystarczy że wpiszesz numer szkody, który otrzymasz po jej zgłoszeniu.
O aplikacji Warty przeczytasz więcej w tym artykule: Akademia Punkta testuje aplikacje ubezpieczeniowe na telefony [ANALIZA]
Standard Kornackiego w Avivie
Jeśli zastanawiasz się nad ubezpieczeniem auta w Avivie (obecnie Allianz), to jest szansa, że zostaniesz zapoznany z sylwetką Adama Kornackiego, dziennikarza motoryzacyjnego. Prowadzący program “Zakup kontrolowany” firmuje swoim nazwiskiem nową formułę ubezpieczeń komunikacyjnych Avivy (obecnie Allianz). W ramach Standardu Kornackiego wraz z ubezpieczeniem OC lub OC+AC dostaniesz ciekawe gratisy:
- Dzień na torze w szkole bezpiecznej jazdy, pod okiem profesjonalistów. Będziesz mógł z niego skorzystać raz w roku, ale tylko wtedy gdy przytrafi Ci się stłuczka.
- Bezpłatne assistance na Europę (bez Rosji), które przy samym OC zadziała w przypadku kolizji, a przy pakiecie OC+AC zapewni Ci pomoc również w razie awarii, i to nawet pod domem.
Jednak tym, co najbardziej wyróżnia ofertę Avivy (obecnie Allianz) spośród innych jest bezpośredni kontakt z dedykowanym likwidatorem przy zgłaszaniu szkód zarówno z OC, jak i AC. To oznacza, że otrzymasz swojego własnego, “prywatnego likwidatora”. Nie zaparzy Ci zapewne kawy i nie zrobi zakupów, ale zgodnie z zapewnieniami ubezpieczyciela poprowadzi sprawę Twojej szkody od początku do końca. Od samego początku – a zatem gdy będziesz zgłaszał szkodę, nie połączysz się z jednym z wielu konsultantów infolinii, ale właśnie z likwidatorem, który zgłoszenie zarejestruje, a potem będzie się nim zajmował.
Które towarzystwo w razie stłuczki najsprawniej zlikwiduje szkodę? Możesz to ocenić jedynie po zdarzeniu i skutecznej wypłacie odszkodowania. Jednak najlepiej byłoby, gdybyś nigdy nie musiał testować tego typu świadczeń ze strony Twojego ubezpieczyciela.
Aviva i Allianz razem od 2 lipca! Ubezpieczalnie łączą się w Polsce pod jedną marką! |
Masz ubezpieczenie w Aviva? Od 2 lipca 2022 r. Aviva i Allianz łączą się pod wspólną nazwą – Allianz. Grupa Allianz to jeden z wiodących ubezpieczycieli na świecie, obsługujący 126 mln klientów w ponad 70 krajach. Co to oznacza dla klientów? Twoje ubezpieczenie jest nadal ważne, a wszystkie podpisane umowy obowiązują jak dotychczas! |
Podsumowanie
- Firmy ubezpieczeniowe starają się przyciągnąć klientów jakością obsługi szkodowej - w tym celu podwyższają standardy rejestracji i obsługi szkód.
- Compensa oferuje oględziny połączone z wyceną szkody - likwidator dokona jej na miejscu.
- Ubezpieczyciele stosują uproszczoną likwidację szkód w przypadkach gdy uszkodzenia są niewielkie - tak postępują m. in.Ergo Hestia, PZU, Warta, Generali, Axa Direct, Link 4.
- Uproszczona likwidacja szkód oznacza, że rzeczoznawca nie przyjeżdża na oględziny. Na ogół do wypłaty odszkodowania wystarczą zdjęcia przysłane przez klienta.
- Warta stworzyła aplikację Warta Mobile, za pomocą której wygodnie możesz zgłosić szkodę komunikacyjną i dodać zdjęcia.
- Aviva oferuje Standard Kornackiego. Gdy zadzwonisz ze zgłoszeniem szkody, telefon odbierze nie pracownik infolinii, ale likwidator, który będzie się zajmował Twoim zgłoszeniem.