![Foto: DieZBW, [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], via Flickr](https://punkta.pl/app/uploads/2014/07/5494647298_8a2522d40e_b-1-370x168.jpg)
Wynalazki, nowe technologie i różnego rodzaju gadżety mają cieszyć, bawić, zadziwiać, ale przede wszystkim ułatwiać życie użytkownika. Na rynku pojawia się coraz więcej usprawnień, które wychodzą naprzeciw klientom firm ubezpieczeniowych – od przyjaznych elektronicznych zgłoszeń szkód i wniosków o odszkodowanie po aplikacje na telefon pomagające w codziennych sytuacjach.

Kupujesz samochód w komisie? Jeśli tak, jest bardzo prawdopodobne, że będzie on miał właśnie polisę OC Liberty, ponieważ towarzystwo AXA Ubezpieczenia, które oferuje ubezpieczenia pod marką Liberty, jest partnerem ponad 3 tysięcy komisów w całej Polsce.

Ładna pogoda to podstawa wakacji. Ale nawet gdy mamy słońca bez końca, gwarancji idealnego wypoczynku nikt nie daje. Wystarczy awaria samochodu, nagła choroba, albo kradzież bagażu i dokumentów, by czarne chmury popsuły klimat laby. Niestety, nie zawsze możesz zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami, ale za to w wielu przypadkach możesz się od nich ubezpieczyć. Po to jest ubezpieczenie assistance w podróży.

Internet to zabawne miejsce. Jednego dnia można w nim znaleźć informacje o raporcie angielskiego ubezpieczyciela na temat konsekwencji wprowadzenia na rynek autonomicznego samochodu oraz konieczności opracowania zmian w ocenie ryzyka, drugiego dnia – reklamę holenderskiego towarzystwa, która nowo otwartą dyskusję traktuje o wiele mniej poważnie.

Wybierając się na wakacje spakujesz różne rzeczy – ubrania, sprzęt fotograficzny, pieniądze, kosmetyki, a nawet tablet czy laptop. Decydując się na podróż samolotem nie zawsze będziesz mógł mieć przy sobie wszystkie te rzeczy – bagaż musi zostać przekazany personelowi lotniska. Kłopot w tym, że Twoje walizki niekoniecznie dotrą na miejsce razem z Tobą. Możesz kupić ubezpieczenie bagażu podróżnego – na wszelki wypadek

Tomasz jest kierowcą. Wozi części samochodowe po całej Europie. W czasie wyjazdu na terenie Francji popsuł mu się samochód. Ciężarówka stanęła w polu, do najbliższego miasta było dość daleko, a on nie potrafił sam poradzić sobie z usterką. Zamiast gorączkowo szukac pomocy, spokojnie wyciągnął telefon i zadzwonił pod wybrany numer. Dlaczego Tomasz nie panikował? Bo miał assistance dla pojazdów ciężarowych.

Kto nie chciał dostać pod choinkę samochodu lub samolotu na joystick, ten nie wie co to dzieciństwo. Najpierw szczytem marzeń był Fiat 125p z krótką linką i pilotem ograniczonym do dwóch przycisków, potem wymagania rosły wraz z rozwojem zabawek, a w końcu środek transportu bez kierowcy stał się nie tylko gadżetem, ale wizją przyszłości komunikacji.
![Foto: State Farm [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)], via Flickr](https://punkta.pl/app/uploads/2014/07/kobiety-i-mezczyzni-za-kolkiem-w-usa-1-370x168.jpg)
Odwieczna wojna płci toczy się nie tylko w Polsce. Akademia mfind próbowała ustalić kto jeździ lepiej – kobiety czy mężczyźni. To samo pytanie zadał sobie portal informacyjny Bloomberg Businessweek. Czy kobiety w Stanach Zjednoczonych także jeżdżą bezpieczniej niż mężczyźni? Kto jest mistrzem kierownicy, a kto piratem amerykańskich szos? Czy wyniki, które uzyskał Bloomberg pozwalają obalić międzynarodowe stereotypy?

Czy wózek inwalidzki lub skuter elektryczny dla starszych lub niepełnosprawnych musi mieć ubezpieczenie OC? Dwa towarzystwa ubezpieczeniowe z Michigan odmówiły swoim klientom poszkodowanym odszkodowania, ponieważ uważają, że osoby poruszające się tym środkiem transportu powinny mieć wykupione ubezpieczenie komunikacyjne. Szkoda tylko, że ani jeden, ani drugi ubezpieczyciel nie mają takiej polisy w swojej ofercie.

Na Google Adwords można się dobrze i skutecznie zareklamować. Ale - jak udowodnił jeden z australijskich ubezpieczycieli - można też żerować. Marketerzy TU tuż po zestrzeleniu Boeinga Malaysia Airlines nad Ukrainą wykazali się doskonałym wyczuciem trendów w wyszukiwaniu przez Google oraz brakiem życiowego wyczucia. Wykupili słowa kluczowe związane z tragedią i powiązali je z reklamami ubezpieczenia na życie.