Na hasło „związek” niektórzy z nas reagują sceptycznie. Dlatego dla wszystkich wątpiących jako dowód przedstawiamy związek dwojga producentów samochodów trwający już od niemal 20 lat. I to na dodatek szczęśliwy związek na odległość, ponieważ współpraca dotyczy francuskiego Renaulta oraz rumuńskiej Dacii. Mało tego - z tej relacji urodziło się kilkoro udanych motoryzacyjnych dzieci. Między innymi Dacia Sandero!
Dacia Sandero. Początki związku z Renault
Bywa, że partnerzy wpływają na siebie nawzajem. Tak stało się właśnie w tym przypadku. Inwestycja Renault w Dacię sprzed niecałych 20 lat była strzałem w dziesiątkę i zdecydowanie zmieniła zarówno rumuński rynek motoryzacyjny, jak i rynek samochodowy wszędzie tam, gdzie rozpoznawalne jest Renault. W naszym kraju również inaczej postrzega się Dacię. Szybko zapomniano o modelach z wczesnych lat 80-tych i starszych, które w epoce poprzedniego ustroju jeździły po naszych drogach. Dacia jest teraz w segmencie samochodów tańszych, jeżeli nie liderem, to mocnym graczem, co widać na przykładzie chociażby modelu Sandero.
Dacia Sandero. Wspólny dorobek
Sandero zadebiutowało w 2008 roku, stanowiąc uzupełnienie gamy modelowej producenta. Z założenia miało to być mniejsze auto od Logana, który swój sukces już świętował. Myślą przewodnią podczas konstruowania nowego modelu było stworzenie miejskiego auta z segmentu B o atrakcyjnej cenie i ciekawszym – mniej konserwatywnym wyglądzie niż Logan. Dacii udało się to znakomicie, bo od początku produkcji modelu do końca minionego roku sprzedano ponad 1,5 mln egzemplarzy. Może po części wpływ na to miała gwarancja producenta na 3 lata lub 100 tys. km, ale jak widać, trzeba umieć przekonać klientów do swojego auta.
Dacia Sandero. Choroby wieku dziecięcego
Już pierwsza generacja zyskała wielu zwolenników mimo kilku niedociągnięć. Nie było ich zbyt wiele – czasami elektronika szwankowała, wyciszenie było słabej jakości czy też zmiana biegów wymagała przyzwyczajenia się do dziwnych odgłosów i słabej precyzji. Oprócz tego większych wpadek nie dało się zauważyć. Można by się jeszcze doczepić do deski rozdzielczej, która okazała się zbyt podobna do tej z Logana i nie grzeszyła jakością wykonania. Na szczęście to, co użytkownicy pierwszej generacji uznali za drażniące, zostało poprawione w kolejnej odsłonie Sandero.
Dacia Sandero. Pomyślne dojrzewanie
Druga generacja Dacii Sandero ujrzała światło dzienne w 2012 roku i pokazała, że dojrzewać z klasą trzeba umieć. Rodzice – Renault i Dacia zadbali, by nie było to zwykłe nadmuchanie samochodu od wewnątrz i jego optyczne powiększenie. Samochód został dość solidnie przeprojektowany, choć nadal nawiązuje podzespołami do innych modeli z rodziny. Przede wszystkim zmieniono na plus sylwetkę – zarówno przód jak i tył wyglądają teraz zdecydowanie lepiej. Co ciekawe, przy produkcji pierwszej i obecnie drugiej generacji producent wypuścił w świat wersję modelu oznaczoną jako Stepway. Jest to chyba jeden z najładniejszych modeli, które nawiązują stylistyką do popularnych SUV-ów, pozostając nadal w segmencie aut miejskich. Wersja została delikatnie podniesiona – o 4 cm – i zaaplikowano jej cały pakiet dodatków nadających terenowy charakter. Podkreślają go nakładki na osłony zderzaków i nadkola, nakładki na błotniki, listwy pod progami oraz specjalne relingi dachowe. Pomimo braku napędu na cztery koła Sandero i tak na nierównych czy też bitych drogach poradzi sobie zdecydowanie lepiej niż zwykły samochód.
Co Sandero potrafi?
W porównaniu z pierwszą generacją poprawiono zdecydowanie wnętrze modelu. Deska rozdzielcza wygląda teraz o niebo lepiej, a za dopłatą możemy dostać zestaw nawigacji satelitarnej, tempomat, czujniki parkowania i inne dodatki w zależności od potrzeb. Centralny wyświetlacz jest czytelny, jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić, to sterowanie elektrycznymi szybami z tyłu. Standardowo przestrzeni bagażowej dostajemy 320 litrów, ale na całe szczęście producent przewidział kanapę dzieloną w proporcji 1/3 do 2/3. Niby błahostka, ale przydatna przy przewożeniu np. nart. Z kolei po złożeniu całej kanapy miejsca mamy już na mały kredens lub pralkę, ponieważ przestrzeń wzrasta do 1200 litrów.
W Sandero mamy do wyboru 4 silniki benzynowe oraz jednego diesla 1.5. Według użytkowników spalanie benzynowych jednostek, w zależności od wersji, oscyluje pomiędzy 5,5 – 6,5 litrów na 100km. Diesel połyka około 5,5 litra ON. Warto podkreślić, że użytkownicy chwalą sobie niskie koszty utrzymania Dacii oraz sporą przestrzeń dla kierowcy i pasażera. Z minusów pomimo starań konstruktorów dalej jest w środku trochę za głośno. A mimo że przy szybszej jeździe samochód będzie się trochę bujał w zakrętach z racji powiększonego prześwitu i miękkiego zawieszenia, to do miejskiej jazdy świetnie się nadaje.
Sandero szczególnie w wersji Stepway zaskakuje ciekawą stylistyką, przestrzenią w środku, dobrą ergonomią oraz niskimi kosztami eksploatacji. Kalkulując na chłodno, jeżeli mamy do wydania na samochód 30 – 40 tysięcy zł, to zamiast kupować kilkuletnie niemieckie maszyny, możemy dostać pachnący nowością samochód o ciekawym wyglądzie i z porównywalnym wyposażeniem do aut z wyższej półki i to z gwarancją. Czyż nie są to wystarczające argumenty przemawiające za kupnem tego samochodu?
Ile kosztuje OC Dacia Sandero?
Koszty zakupu i utrzymania Dacii Sandero, jak już wspomnieliśmy, nie są wysokie. A ile kosztuje OC, obowiązkowe ubezpieczenie pojazdów? Konkretna stawka uzależniona jest od kilku czynników, część z nich powiązana jest z samochodem (m.in. marka i model, rocznik, moc silnika), a część z osobą kierowcy (m.in. wiek i doświadczenie za kierownicą, posiadane zniżki/zwyżki na OC, miejsce zamieszkania).
Ile za OC Dacia Sandero zapłaci doświadczony kierowca?
Posłużyliśmy się porównywarką ubezpieczeń Punkta.pl, aby wyliczyć stawki OC dla naszego przykładowego kierowcy, posiadacza prawa jazdy od 17 lat, ojca rodziny, który samochodem jeździ codziennie do pracy i wozi dzieci. Jego samochód to Dacia Sandero z 2011 roku. Ten sam kierowca zapłaci za OC Dacia Sandero mniej lub więcej w zależności od miejsca zamieszkania. Tam gdzie według policyjnych statystyk dochodzi do większej liczny wypadków i stłuczek, OC jest droższe. W mniejszych miastach, gdzie ruch samochodowy jest mniejszy, polisy są tańsze.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Lublin | 445 zł | Link4 |
Olsztyn | 492 zł | Link4 |
Turek | 390 zł | Link4 |
Zakopane | 389 zł | Link4 |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Dacia Sandero z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:
Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Dacia Sandero z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Olsztyna:
Ile za OC Dacia Sandero zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca zawsze płaci więcej za ubezpieczenie OC, dlatego żółtodzioby za kierownicą chętnie szukają sposobów na tanie OC. Dlaczego płacą więcej? Według policyjnych statystyk kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata powodują najwięcej wypadków. Policja określa ich jako „grupę osób, którą cechuje brak doświadczenia i umiejętności w kierowaniu pojazdami i jednocześnie duża skłonność do brawury i ryzyka.”
Oto przykładowe wyliczenia OC dla młodego kierowcy, właściciela Dacii Sandero z 2011 roku.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Lublin | 949 zł | Link4 |
Olsztyn | 1060 zł | Link4 |
Turek | 809 zł | Link4 |
Zakopane | 836 zł | Link4 |
Inne oferty ubezpieczenia OC Dacia Sandero z 2011 roku dla młodego kierowcy z Turku:
Oferty ubezpieczenia OC Dacia Sandero z 2011 roku dla młodego kierowcy z Zakopanego:
Chcesz skalkulować ubezpieczenie OC lub OC/AC dla Twojego samochodu? Zrobisz to szybko TUTAJ.
Podsumowanie
- Dacia Sandero to samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuski koncern motoryzacyjny Renault pod rumuńską marką Dacia.
- Auto zadebiutowało w 2008 roku jako uzupełnienie gamy modelowej producenta.
- Samochód ma ciekawą stylistykę i niskie koszty utrzymania.
- Doświadczony kierowca za ubezpieczenie OC Dacia Sandero z 2011 roku zapłaci od 389 zł w Zakopanem do 492 zł w Olsztynie.
- Młody kierowca za ubezpieczenie OC Dacia Sandero z 2011 roku zapłaci od 809 zł w Turku do 1060 zł w Olsztynie.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Najnowsze artykuły
Drugi kwartał 2024 roku to konsekwentny wzrost stawek za obowiązkowe OC. Sprawdź, w jakich lokalizacjach kierowcy mogli skorzystać z atrakcyjnych cen polis oraz jakie czynniki wpłynęły na kształtowanie się tych stawek. Przygotowana analiza zmian, które zachodzą na rynku, pozwoli lepiej zrozumieć aktualną sytuację i podjąć racjonalne decyzje dotyczące ubezpieczenia.
Jeśli oferujesz usługi związane z motoryzacją i Twoimi klientami są kierowcy, program SKP jest właśnie dla Ciebie. Zostań partnerem Punkty. Przekazuj swoim klientom Kod Rabatowy na 100 zł przy zakupie OC/AC i zgarniaj prowizję.
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Uwaga kierowcy! Od 1 stycznia 2024 roku drastycznie wzrosły kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. 1 lipca nastąpi wzrost płacy minimalnej, co wiąże się z kolejną podwyżką kar, które uzależnione są od naszych zarobków. Sprawdź, ile możesz zapłacić, jeśli nie masz ważnej polisy i nie ryzykuj. Ubezpieczenie OC to nie tylko obowiązek, ale też ochrona dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Prowadzenie myjni samochodowej to złożona działalność, która wymaga odpowiedniego zabezpieczenia na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Właściciele takich przedsiębiorstw muszą mieć świadomość ryzyk związanych z prowadzeniem biznesu i zadbać o kompleksową ochronę.
Prowadzenie warsztatu samochodowego to działalność niosąca pewne ryzyko – od uszkodzenia pojazdów klientów po zniszczenie własnego mienia. Właściciele serwisów muszą być więc przygotowani na nieprzewidziane sytuacje, dlatego koniecznością staje się posiadanie właściwego zabezpieczenia. Jednym z polecanych i sprawdzonych narzędzi ochrony jest ubezpieczenie warsztatu samochodowego.
Od 1 stycznia 2024 roku w Polsce wprowadzono wręcz rewolucyjne podejście do rejestrowania przebiegu egzaminów praktycznych na prawo jazdy. Nowe przepisy nakładają na ośrodki egzaminacyjne (WORD) obowiązek wyznaczenia dedykowanych miejsc, w których kursanci będą mogli obejrzeć nagrania ze swoich jazd. To istotna zmiana, która otwiera drzwi do większej transparentności i kontroli nad procesem egzaminowania.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Przerwy w dostawach prądu, tysiące zerwanych dachów, a nawet całkowicie zniszczonych domów. To skutki orkanów, które coraz częściej przetaczają się przez Polskę, zostawiając za sobą potężne straty. Naprawa szkód będzie mniej dotkliwa, jeśli otrzymasz odszkodowanie z ubezpieczenia nieruchomości na wypadek wichur. Ile kosztuje i jak działa ubezpieczenie na wypadek silnego wiatru, huraganu i trąby powietrznej?