Rzecznik Ubezpieczonych: kiedy możesz liczyć na jego pomoc?
Rzecznik Ubezpieczonych pomaga ubezpieczonym w razie problemów między nimi a nieuczciwymi ubezpieczycielami. Czym dokładnie zajmuje się Rzecznik Praw Ubezpieczonych? Jak się z nim skontaktować?
Rzecznik Ubezpieczonych (inaczej Rzecznik Finansowy) to urząd służący obywatelom, którzy ucierpieli na skutek nieuczciwych działań zakładów ubezpieczeniowych, banków, instytucji kredytowych itp. Wyróżniamy 4 działy Rzecznika Finansowego:
- Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego (WUE),
- Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego (WBK),
- Pozasądowego Rozwiązywania Sporów (WRS),
- Administracyjno-Finansowego (WAF).
Skarga do Rzecznika Ubezpieczonych: kiedy ją złożyć?
W jakich sytuacjach warto zwrócić się do Rzecznika Ubezpieczeń? Na przykład:
- ubezpieczyciel odmówił Ci wypłaty odszkodowania z OC;
- ubezpieczyciel wypłacił zaniżone odszkodowanie;
- masz podwójne ubezpieczenie i nie wiesz, co dalej;
- nie jesteś pewien, jakie są Twoje prawa;
- instytucja finansowa odrzuciła Twoją reklamację.
SPRAWDŹ: Odszkodowanie z OC sprawcy czy zadośćuczycienie?
Jak skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym?
Najlepiej przez stronę http://rf.gov.pl. Znajdziesz tu więcej informacji na temat działalności organu.
Do obowiązków rzecznika finansowego należy nie tylko pomoc ludziom w potrzebie, lecz również:
- opiniowanie projektów aktów prawnych z branży ubezpieczeniowej,
- informowanie organów nadzoru o ewentualnych nieprawidłowościach,
- występowanie z wnioskami o inicjatywę ustawodawczą,
- prowadzenie akcji edukacyjnych na temat praw klienta.
Rzecznik Ubezpieczonych – adres
Możesz złożyć bezpłatny wniosek o przeprowadzenie interwencji przez Rzecznika Finansowego. Musi on być w tradycyjnej formie pisemnej, należy wysłać go na poniższy adres:
Rzecznik Finansowy
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa
Rzecznik Ubezpieczonych – telefon
Eksperci Rzecznika Finansowego dyżurują pod telefonami:
- jeśli masz problem z bankiem lub instytucją finansową: tel. 22 333 73 25
- jeśli twój problem związany jest z OFE lub inną formą oszczędzania emerytalnego: tel. 22 333 73 26
- jeśli Twój kłopot wiąże się z ubezpieczeniami: tel. 22 333 73 28.
Na stronie Rzecznika Finansowego https://www.rf.gov.pl/kontakt znajdziesz dokładnie terminy (dni i godziny) dyżurów ekspertów.
Rzecznik Ubezpieczonych: kiedy może pomóc?
W przypadku niesprawiedliwej dla Ciebie decyzji ubezpieczyciela Rzecznik Finansowy może ją przeanalizować i zakwestionować, podając argumentację prawną. Jeśli w twoje sprawie toczy się postępowanie, opinia Rzecznika Finansowego jest Twoim asem w rękawie. Rzecznik może skierowania sprawę do innych organów, do prokuratory lub do Komisji Nadzoru Finansowego.
Aby złożyć skargę do Rzecznika Finansowego, musisz wcześniej otrzymać decyzję towarzystwa ubezpieczeniowego. Wówczas piszesz wniosek o weryfikację zasadności skargi.
Zobacz także:
25 listopada 2019
Ubezpieczenie na narty: Czechy
Bardzo dobra infrastruktura i niedaleka odległość z większości miast Polski powoduje, że sporo narciarzy wybiera Czechy na cel swoich zimowych eskapad. Sąsiedztwo z Polską sprawia, że nie myślą o skutkach ewentualnych wypadków i wysokich kosztach leczenia. Przekonanie o tym, że szybko wrócą do domu i będą leczyć się w Polsce nie skłania do zakupu polisy. Tymczasem warto mieć ubezpieczenie na narty. Czechy, a w tym przypadku czeskie stoki, też mogą nieść za sobą niebezpieczeństwo.
7 listopada 2019
Szkoda całkowita a polisa AC: na jakie odszkodowanie możesz liczyć?
Co to jest szkoda całkowita? W jakiej sytuacji można mówić o szkodzie całkowitej? Dla ubezpieczonego szkoda całkowita jest istotna w związku z kwestią odszkodowania, które przysługuje za skasowany samochód. Wyjaśniamy wątpliwości i różnice w definicji szkody całkowitej z AC i OC.
7 listopada 2019
Assistance na Europę – ubezpieczenie samochodu na podróż
Ubezpieczenie auta na podróż to zawsze dobry pomysł. Krótkoterminowe assistance na Europę pozwoli wypocząć w pełni, bez uporczywych myśli o potencjalnym zagrożeniu czyhającym na kierowcę podczas podróży.
Dodaj komentarz