Zgodnie z powszechnie panującym przekonaniem kobieta jest kierowcą gorszym. Zdecydowanie lepiej sprzedaje się jednak jej ciało w reklamach, szczególnie tych skierowanych do panów. Seksizm w reklamie motoryzacyjnej kultywowany jest od lat i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. A jak wyglądałaby reklama, gdyby miejsce skąpo odzianej pani, zajął równie skąpo odziany pan? Sprawdźmy!
Słyszysz „baba za kierownicą” i wszelkie inne komentarze są zbędne. Stereotypowa kobieta siedząca na miejscu kierowcy jest… gorszym kierowcą i co tu kryć. A gdyby tak oprzeć się nie na stereotypach, a na statystykach – kobieta jest lepszym kierowcą. Dlaczego? Bo bezpieczniejszym. Zostawmy jednak dziś kwestię tego, kto prowadzi lepiej, a skupmy się na zupełnie innym wątku. Mianowicie – reklamie motoryzacyjnej. Z każdej strony jesteśmy zalewani obrazkami aut, które reklamowane są właśnie przez płeć piękną. Roznegliżowaną, w wyzywających pozach, zachęcającą do inwestycji… W auto, rzecz jasna. Reklamy te skierowane są głównie do panów. Mają nęcić, kusić i przekonywać. Nie jest tajemnicą, że wykorzystywanie ciała w marketingu od lat cieszy się ogromnym powodzeniem i póki co nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się zmienić. A jak konkretniej wygląda to w przypadku reklam motoryzacyjnych? Czy w owej znajdziemy na przykład roznegliżowanego mężczyznę? Ot tak, co by panie mogły nacieszyć oko i bliżej zainteresować się… motoryzacją. Nie? Błąd.
Czytaj także: Auto dla singla
Fotel pasażera zarezerwowany…
Czasy się zmieniają – owszem. Może zmienić się także światopogląd. W jednej kwestii, ten pozostaje jednak niezmienny. Mowa tutaj o roli kobiety w reklamie motoryzacyjnej. Ta, była jej bohaterką od dawnych lat. Wówczas kobiece wdzięki eksponowane były jednak w zupełnie inny sposób. Spójrzmy na reklamę prasową marki Cadillac z końca lat 50. Bohaterem jest tutaj model Cadillac Eldorado z karoserią w kolorze pięknego różu. Dopełnieniem kadru jest mama z córką – obie w strojach idealnie wkomponowanych w całość. Słodko. Sedno tkwi jednak w opisie – marka zachęca kobiety do odwiedzenia swojego salonu w towarzystwie pana domu. Jednocześnie przekonuje płeć piękną, jaką przyjemność sprawi kobiecie zajęcie miejsca na fotelu pasażera.
Poduszki powietrzne w roli głównej
Idąc z duchem czasu… Kampania reklamowa Mercedesa-Benz klasy S W220 i auto, które szczyciło się wyjątkową technologią i bogatym wyposażeniem. To, co wyróżniało je na rynku to 8 poduszek powietrznych… i właśnie ten aspekt postanowiono wykorzystać w reklamie samochodu. W jaki sposób? Porównując poduszki do damskich piersi.
„Bunga bunga” w Fordzie
W 2013 roku atmosfera zagęściła się wokół reklamy Forda Figo. Bohaterami kontrowersyjnych plakatów stali się Silvio Berlusconi, Paris Hilton i Michael Schumacher. Skupmy się jednak na wersji z tym pierwszym… W bagażniku widzimy trzy wyzywająco ubrane kobiety, które są związane i zakneblowane. Z miejsca kierowcy dowodzi Silvio Berlusconi, który ma już za sobą słynną seksaferę „bunga bunga”. Do tego znak dłoni oznaczający znak pokoju i hasło: „Zostaw zmartwienia za sobą”.
Ducati przełamuje stereotypy
Jakiś czas temu Ducati Dealer MotoCorsa’s odwrócił role płciowe, a tym samym przełamał panujące stereotypy. Początek akcji zapowiadał się niewinnie, bowiem w sesji fotograficznej, której bohaterem był motocykl Ducati, udział wzięły tradycyjnie pięknie panie. Nieoczekiwany był jednak koniec… Po wszystkim sesję powtórzono, a miejsce skąpo odzianych kobiet zajęli… skąpo odziani mężczyźni, pracownicy salonu Ducati. Efekt? Oceńcie sami…
Jak widać role się odwracają. Jak sądzicie? Panowie dają radę? 🙂
Czytaj także: Kobiety bardziej narażone na skutki wypadków
Podsumowanie
- Wykorzystywanie ciała w marketingu od lat cieszy się ogromnym powodzeniem i póki co nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się zmienić.
- Kobiety uważane są za gorszych kierowców, ale to ich ciało lepiej wygląda w reklamach motoryzacyjnych.
- Opierając na na statystykach, a nie stereotypach, można wywnioskować, że to panie prowadzą bezpieczniej, mają mniejszą skłonność do brawury i ryzyka.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Najbardziej prestiżowe międzynarodowe wyścigi samochodowe, Grand Prix i Robert Kubica. W skrócie - Formuła 1. W jeszcze większym - F1. I choć skrótu tego nie trzeba nikomu przedstawiać, nadszedł czas przedstawić Serię W, czyli Formułę 1 dla kobiet. Ta ma zostać zainaugurowana już w 2019 roku!
Odwieczna wojna płci toczy się nie tylko w Polsce. Akademia mfind próbowała ustalić kto jeździ lepiej – kobiety czy mężczyźni. To samo pytanie zadał sobie portal informacyjny Bloomberg Businessweek. Czy kobiety w Stanach Zjednoczonych także jeżdżą bezpieczniej niż mężczyźni? Kto jest mistrzem kierownicy, a kto piratem amerykańskich szos? Czy wyniki, które uzyskał Bloomberg pozwalają obalić międzynarodowe stereotypy?
Poduszka powietrzna to dzisiaj standardowe wyposażenie samochodu. Nikogo chyba nie dziwi ten fakt. Zwłaszcza biorąc pod uwagę statystyki, które jasno wskazują, że poduszki powietrzne w połączeniu z pasami bezpieczeństwa redukują ryzyko śmierci w wyniku wypadku aż o 50 proc. Warunek? Poduszki powietrzne muszą być w pełni sprawne. Jak to zweryfikować?
Na Google Adwords można się dobrze i skutecznie zareklamować. Ale - jak udowodnił jeden z australijskich ubezpieczycieli - można też żerować. Marketerzy TU tuż po zestrzeleniu Boeinga Malaysia Airlines nad Ukrainą wykazali się doskonałym wyczuciem trendów w wyszukiwaniu przez Google oraz brakiem życiowego wyczucia. Wykupili słowa kluczowe związane z tragedią i powiązali je z reklamami ubezpieczenia na życie.
Sheila’s Wheels – brytyjska firma ubezpieczeniowa specjalizująca się w polisach komunikacyjnych dla kobiet – wpadła na pomysł stworzenia specjalnych pasów na drogach szybkiego ruchu tylko dla pań. Czy ta propozycja wzbudzi poparcie feministek, czy raczej stanowczy sprzeciw? Mężczyźni za kółkiem skwitują projekt pobłażliwym uśmiechem czy gromkim pomrukiem zadowolenia?
Prowadzisz samochód? Skupiasz się tylko i wyłącznie na drodze? Nic nie rozprasza Twojej uwagi? Jeśli na wszystkie trzy pytania odpowiedziałeś twierdząco, to wiedz, że jesteś absolutnym wyjątkiem! Kierowcą idealnym. A to nieczęste… Jako dowód przedstawimy Ci kilka interesujących zachowań za kółkiem. Zapraszamy na subiektywny przegląd TOP 5, czyli nietypowe zachowania za kierownicą.
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Rozmowy przez telefon to poważny problem na polskich drogach, który niejednokrotnie przyczynił się do niebezpiecznych sytuacji. Nie warto ryzykować również z tego powodu, że wykroczenie jest karane wysokim mandatem. Dowiedz się, co Ci grozi za rozmowę przez telefon w czasie jazdy.