Ubezpieczenia dla Jednostek Samorządu Terytorialnego

Aktualizacja: 24.09.2018
ubezpieczenie dla jednostek samorządu terytorialnego

Przed Jednostkami Samorządu Terytorialnego (JST) stawiane są różnorodne zadania. Ich wykonywanie niesie ze sobą ryzyka. Dobranie ubezpieczenia dla JST powinno być poprzedzone identyfikacją tych ryzyk i związanych z nimi zagrożeń.

Ubezpieczenia dla Jednostek Samorządu Terytorialnego powinny zapewniać ochronę np. w przypadku:

  • roszczeń kierowców, którzy uszkodzili samochody w dziurach znajdujących się na drodze podlegającej np. gminie
  • zniszczenia (np. na skutek pożaru, silnego wiatru czy powodzi) budynku należącego do JST
  • roszczeń osoby na którą np. spadł śnieg z dachu budynku należącego do JST.

Ubezpieczenie dla JST powinno obejmować ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych budynków i innych nieruchomości (np. boisk, placów zabaw) należących do JST, urządzeń, maszyn i wyposażenia czy księgozbiorów. W ramach ubezpieczenia ochronie powinno także podlegać mienie (np. od kradzieży z włamaniem czy – w przypadku sprzętu elektronicznego – od wszystkich ryzyk).

JST, w przeciwieństwie do osób prywatnych czy przedsiębiorców nie mogą negocjować warunków ubezpieczenia z poszczególnymi zakładami ubezpieczeń. Są zobowiązane do organizowania przetargów na ubezpieczenie swojego majątku.

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

(Brak ocen)
Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments