Uniqa OC i AC - porównanie ofert ubezpieczenia samochodu i opinie o TU Uniqa

Opublikowano: 25.05.2016
Uniqa OC i AC

Uniqa działa na polskim rynku ubezpieczeń od 1990 roku. Ponad 20-letnie doświadczenie na krajowym gruncie pozwala firmie poszerzać asortyment ubezpieczeń i ulepszać kanał sprzedaży direct. Ubezpieczenia komunikacyjne Uniqa można także kupić za pośrednictwem porównywarki mfind.

Uniqa – informacje o firmie i udział w rynku

Uniqa jest członkiem europejskiej grupy ubezpieczeniowej, której korzenie i główna siedziba korporacyjna znajdują się w sercu Austrii. Uniqa zajmuje się dystrybucją ubezpieczeń z wszystkich grup osobowych i majątkowych za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji – oddziałów, agentów, brokerów, banków, porównywarek ubezpieczeń oraz w sprzedaży bezpośredniej. W czerwcu 2015 roku udział Uniqa w rynku ubezpieczeń działu II wyniósł 4%.

Uniqa OC i AC – czy warto kupić? Dlaczego lepiej porównać oferty?

W 2015 roku OC w Uniqa kosztowało średnio 658 zł, w 2016 już 912 zł. Uniqa nie jest jedynym towarzystwem ubezpieczeniowym, które podniosło ceny po apelu KNF o zakończenie wojny cenowej między ubezpieczycielami oferującymi ubezpieczenia komunikacyjne. Ponieważ wiele czynników ma wpływ na cenę OC, niezmiernie ważne jest sprawdzenie wszystkich opcji przed zakupem lub zmianą ubezpieczenia. W większości miast wojewódzkich różnica pomiędzy najtańszym a najdroższym OC wynosi do 100%. Oznacza to, że ci, którzy solidnie porównają oferty różnych towarzystw przed zakupem, mogą znaleźć ubezpieczenie nawet dwa razy tańsze niż poprzednie.

Uniqa – assistance

Do każdej polisy OC kierowca otrzymuje bezpłatne ubezpieczenie Mini Assistance Auto PLUS24service, które obejmuje: naprawę na miejscu zdarzenia, holowanie do najbliższej stacji obsługi w odległości nie większej niż 50 km od miejsca zdarzenia oraz pokrycie kosztów parkingu (2 dni).

Ponadto Uniqa oferuje cztery dodatkowe warianty assistance: Standard, Komfort Plus, Premium i VIP Plus. Kierowca decydujący się na kupno polisy AC w Uniqa otrzymuje bezpłatne ubezpieczenie Autocasco Auto PLUS24service (AC MotoMidi i MotoMaxi – Assistance Standard w pakiecie, AC MotoMega – Assistance Premium w pakiecie). Do zakresu ubezpieczenia Assistance Standard należą usługi, takie jak:

  • Usprawnienie na miejscu zdarzenia w razie awarii (do 100 euro)
  • Holowanie pojazdu ubezpieczonego w razie awarii do stacji obsługi, miejsca zamieszkania lub celu podróży (do 50 km od miejsca zdarzenia)
  • Organizacja i pokrycie kosztów parkowania po awarii auta (do 50 euro, nie dłużej niż 3 dni)
  • Organizacja i pokrycie kosztów hotelu po kradzieży lub wypadku
  • Organizacja dalszej podróży po kradzieży lub wypadku
  • Pomoc informacyjna

Uniqa w rankingach Punkta

Media społecznościowe stanowią w dzisiejszych czasach dobre źródło wiedzy o ubezpieczycielu i szansę na interakcję z konsumentem. Uniqa rozumie mechanizmy działania social media i udziela się na Twitterze za sprawą profilu Katarzyny Ostrowskiej – rzecznika prasowego towarzystwa. Został on doceniony przez Akademię Punkta za zamieszczanie treści nie tylko promujących firmę, ale również wiadomości branżowych oraz za wchodzenie w interakcje z innymi użytkownikami. Uniqa nie posiada swojego profilu na Facebooku.

W rankingu infolinii ubezpieczycieli Uniqa wypada przeciętnie – czas oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii szkodowej wynosi 1 minutę.

Średnie OC w Uniqa w 2016 roku zostało oszacowane na 912 zł. Tym samym towarzystwo stało się drugim najdroższym ubezpieczycielem na liście Punkta. W roku poprzednim OC w Uniqa wyniosło 658 zł (OC w cenie ponad 600 zł oferowało także 8 innych towarzystw ubezpieczeniowych).

Czytaj też: Najlepsze i najgorsze infolinie ubezpieczycieli [RAPORT Punkta]

Uniqa – wybrane produkty

  • Twoje Casco – kierowca decydujący się na kupno ubezpieczenia AC w Uniqa ma możliwość dobrania polisy do swoich potrzeb. Cena zależna jest od udziału własnego i sumy ubezpieczenia. Kupujący ma możliwość wyboru wariantu z zastosowaniem franszyzy redukcyjnej (Twoje Casco) lub franszyzy integralnej (Twoje Casco II).
  • Ubezpieczenie REHABILITACJA – ubezpieczenie, które zapewnia pokrycie kosztów rehabilitacji po wypadku, do którego doszło podczas podróży ubezpieczonym pojazdem na terenie RP. W ramach ubezpieczenia poszkodowany otrzyma także możliwość wypożyczenia lub zakupu drobnego sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego z dostawą.
  • Twój DOM Plus – ubezpieczenie mieszkaniowe, które otrzymało Laur Konsumenta w kategorii Odkrycie Roku 2014. Oprócz standardowego ubezpieczenia od zdarzeń losowych, włamania i rabunku oraz OC w życiu prywatnym można także wykupić ochronę m.in. sprzętu elektronicznego, domu letniskowego i nagrobka
  • Radość Odkrywania – ubezpieczenie podróży zagranicznej, które pozwala skomponować własny produkt, wybierając między różnymi usługami, takimi jak: NNW, koszty leczenia, ubezpieczenie bagażu, ubezpieczenie sprzętu sportowego, ubezpieczenie odwołania podróży, ubezpieczenie dodatkowych kosztów dojazdu.
  • Aktywne Życie – krótkoterminowe ubezpieczenie na życie, które trwa rok i przeznaczone jest dla osób, które żyją aktywnie i często podróżują. Może być zawarte przez osoby od 18 do 64 roku życia. Świadczenie wypłacane jest na wypadek zgonu ubezpieczonego, zgonu na skutek nieszczęśliwego wypadku, częściowego i trwałego inwalidztwa oraz złamania spowodowanego wypadkiem komunikacyjnym. Badania medyczne nie są wymagane przy zawieraniu ubezpieczenia Aktywne Życie.

Uniqa – Zielona Karta

Zielona Karta w Uniqa jest ubezpieczeniem bezpłatnym, które kierowca otrzyma gratis, jeśli wykupi OC w jednym z trzech dostępnych wariantów: OC Mini, OC Maxi i OC Mega.

Czytaj także: Zielona Karta – OC na zagraniczny wyjazd

Uniqa – samochód zastępczy

Usługa wynajmu pojazdy zastępczego dostępna jest dla posiadaczy ubezpieczenia assistance w wariancie Komfort Plus, Premium oraz VIP Plus, na następujących zasadach:

  • Assistance Komfort Plus – na maks. 48 h w razie wypadku
  • Assistance Premium – na maks. 5 dni roboczych w przypadku kradzieży lub wypadku i maks. 3 dni robocze w przypadku awarii
  • Assistance VIP Plus – na maks. 10 dni roboczych w przypadku kradzieży lub wypadku na terenie RP, na maks. 5 dni roboczych w przypadku awarii na terenie RP i maks. 3 dni w przypadku awarii, wypadku lub kradzieży na terenie Europy, poza granicami RP.

Uniqa – zgłoszenie szkody

Szkodę można zgłosić online za pomocą formularza, który znajduje się na stronie Uniqa lub zadzwonić pod numer 801 597 597 (42 66 66 500 dla telefonów komórkowych) na infolinię, która pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8-19. Po godzinie pracy infolinii, można zostawić wiadomość na poczcie głosowej. Serwis przyjmowania zgłoszenia szkód z ubezpieczenia assistance jest czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Istnieje także możliwość zgłoszenia szkody na adres mailowy centrum.pomocy@uniqa.pl oraz korespondencyjnie na adres: Uniqa TU S.A. Jednostka Skanująco-Indeksująca, 90-520 Łódź, ul. Gdańska 132.

Uniqa – likwidacja szkód

Uniqa likwiduje szkody w ramach systemu bezpośredniej likwidacji szkód. To znaczy, że jeśli klient Uniqa zostanie poszkodowany w kolizji lub wypadku, po odszkodowanie może zgłosić się bezpośrednio do swojego ubezpieczyciela, zamiast do ubezpieczyciela sprawcy. Uniqa zajmie się likwidacją szkody od początku do końca procesu. Szkodę w ramach BLS można zgłosić jeśli do zdarzenia doszło na terenie Polski, jeśli samochód poszkodowanego to samochód osobowy lub samochód osobowy z homologacją na ciężarowy, szkoda nie została zgłoszona do innego ubezpieczyciela i jeśli nie nastąpiły szkody na osobie. Uniqa nie wyznacza ani dolnego, ani górnego limitu wartości szkód likwidowanych w ramach BLS.

Uniqa – wypowiedzenie OC

Odpowiedni druk wypowiedzenia OC można znaleźć na stronie Uniqa w Strefie Klienta. Znajdziesz tam trzy formularze, które powinieneś wykorzystać, jeśli:

  • Chcesz wznowić umowę OC w innym zakładzie ubezpieczeń
  • Kupiłeś pojazd ubezpieczony w zakresie OC i chcesz skorzystać z oferty innego zakładu ubezpieczeń
  • Twoja umowa OC została automatycznie wznowiona na kolejny, a Ty zawarłeś umowę w innym zakładzie ubezpieczeń

Odpowiedni dokument można wypełnić online i przesłać skan z podpisem za pomocą formularza na stronie Uniqa w dziale Strefa Klienta, wysłać mailem na adres: centrala@uniqa.pl, przekazać agentowi lub złożyć w placówce Uniqa.

Czytaj także: Wypowiedzenie umowy OC w Uniqa. Kiedy i jak wypowiedzieć OC? Pobierz wzór

Uniqa – zwrot składki

W razie rozwiązania umowy przed upływem okresu ubezpieczenia, ubezpieczającemu należy się zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony. Wzór wniosku o zwrot składki można pobrać ze strony Uniqa. Należy pamiętać o dołączeniu odpowiednich dokumentów – kopii dokumentu potwierdzającego zbycie mienia lub zaświadczenia o wyrejestrowaniu czy demontażu pojazdu. Wniosek można wysłać na adres centrala@uniqa.pl, na adres ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź lub przekazać agentowi.

Uniqa – kontakt

Jeśli chcesz uzyskać informacje o produktach lub zgłosić szkodę, zadzwoń pod numer 801 597 597 lub 42 66 66 500. Jeśli wolisz kontakt mailowy, wyślij wiadomość na adres centrala@uniqa.pl. Możesz także zgłosić chęć rozmowy z konsultantem za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie Uniqa lub wysyłając pustego smsa na numer 4597. W serwisie internetowym czeka na Ciebie także konsultant online, z którym możesz porozmawiać w formie chatu lub połączenia audio-video. Papierową korespondencję wszelaką należy kierować na adres: UNIQA TU S.A., ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź.

Opinie o Uniqa

Z 17 opinii wygłoszonych w ciągu miesiąca (październik 2015) w mediach społecznościowych na temat ubezpieczeń komunikacyjnych Uniqa, 5 było negatywnych, 10 neutralnych, a tylko dwie wypowiedzi zostały zakwalifikowane jako pozytywne. Niezadowolenie klientów częściowo odzwierciedla liczba skarg na ubezpieczenia komunikacyjne Uniqa złożone między 1 stycznia a 10 października 2015 roku. Do Rzecznika Finansowego wpłynęło 128 zażaleń na Uniqa (z 242 skarg dotyczących ubezpieczeń działu II). Wysokie ceny OC i podwyżki w 2016 roku nie zachęcają klientów. Pozytywne opinie zbierają natomiast akcje mające na celu ocieplanie wizerunku, takie jak wsparcie spływu Amazonką Marcina Gienieczki w 2015 roku.

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
6 Comments
Starsze
Nowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Karol Parcia
Karol Parcia
3 lat temu

Odradzam tą firmę KAŻDEMU,
Nie wiem czy przy OC/AC jest podobnie, ale moja przygoda z mieszkaniem wygląda tak:

oczywiście jak chcę się kupić to zachowują się cudownie i milutko. Obiecują nie wiadomo co, jak to rzetelnie liczą, kalkulują wypłacają. **** prawię zrobią na infolinii.

Ja musiałem się odwoływać 3 razy!
Stawkę robocizny jaką przyjęli to 13 PLN BRUTTO! Skandal. Nie wiem czy znajdę Mietka z pod monopolowego albo obcokrajowca (specjalnie nie piszę z jakiego kraju) który podejmie się pracy za taką kwotę. Nie mówiać już o firmie, która wystawia fakturę. Oczywiście za naprawę musiałem dopłacać ze swojej kieszeni…a jakże

Z decyzją zwlekają do ostatnich 30 dni. Mi przesłali list na 11 listopad (Święto Niepodległośc) [sic!].

Na infolinie 50 min czekania to standard i jeszcze kretyński automat każe do minute potwierdzać klawiszem.

Jeśli traficie na „likwidatorkę” [imię i nazwisko], to żądajcie zmiany na osobę która jest etyczna, rzetelna i nie wyśmieje Was w twarz. Ja się dowiedziałem, że policzą mi 13 PLN za robociznę (poniżej pensji minimalnej!) i nie da mi więcej hahahaha. Nie wiem czy całe TU jest tyle warte, podobno dużo zależy od tego na kogo się trafi, tą panią ODRADZAM

Mieszkanie było wykonane jako wysokojaściowa usługa. Po zalaniu musiałem je doprowadzić do super stanu ze względu na chorobę mojej narzeczonej nie mogę dopuścić żeby oddychała grzybem. Pani [imię] miała to oczywiście w D***E. wyśmiała mnie, że nie dostane lepszej kwoty od nich, oni sobie przyjmują średnią i tyle (taa ku**a średnia 13 brutto). Zaprzecza sama sobie podczas rozmowy i jest niespójna.

Pierwsze kwoty, które dostałem były NETTO, JAK DO CHOLERY jako Kowalski mam płacić w netto? Poronione wyliczenia i pomysły. Banda niekompetentnych osób. Żal, który mam jak mnie potraktowano i czas który straciłem to jakaś totalna porażka.

Do dziś nie dostałem odpowiedzi o dostarczenie listy firm z mojego województwa, które podejmą się naprawy za koszty które mi wyliczyli. Nie widzę problemu, żeby oddać kasę i żeby zrobiła mi to profesionalna firma. W końcu ubezpieczenie ma pokryć straty a nie że się na tym zarabia…ALE NIE MA TAKIEJ OPCJI, NIE WYJDZIESZ Z NIMI „NA ZERO”, dołożysz. Gwarantuje Ci.

Jeśli ktoś chciałby wzory odwłowań to chętnie mu je prześlę. Z tysiąca złotych zrobiłem 2,5 (choć straty na minimum 3 koła, co oczywiście wykazałem w kosztorysie, którego nie łaska wziąć pod uwagę. Gdzieś mają, że malujesz pożądną farbą albo masz nie najtańsze panele z marketu)

Sprawa moim zdaniem nadaję się do sądu…może są jacyś chętni na pozew zbiorowy ?

stefan
stefan
3 lat temu

Szkoda z winy zarządcy drogi (dziura w jezdni). Przyjechał rzeczoznawca, udokumentował, wycenił. I na tym kontakt się urwał. Zadzwoniłem do firmy (czas oczekiwania ponad pół godziny, koszmar), konsultant powiedział, że była odmowa, bo UNIQA nie widzi winy zarządcy. Podobno wysłali list z decyzją. Ten list idzie już ponad 2 tygodnie, więc dziś zadzwoniłem ponownie i nikt nic nie wie. Masakra, nie polecam takiego ubezpieczyciela, który swoich klientów (płacących składki) naraża na koszty pomimo polisy, ponieważ ja z pewnością będę się sądownie domagał wypłaty odszkodowania od zarządcy drogi.

Ula
Ula
1 rok temu

Zero problemów do tej pory z ubezpieczycielem, a jestem u nich już 3 lata.

Magda
Magda
1 rok temu

Spoko ubezpieczyciel. Jestem klientką Uniqi już od 3 lat i nie miałam jakichś dużych kłopotów z nimi. Oferta pasuje, cena ok, obsługa na dobrym poziomie. Polecam

Dariusz
Dariusz
8 miesięcy temu

Nie polecam !! Pracownik firmy Joanna P. błędne i bezpodstawnie przepisała moja polisę oc na inną osobę. Gdy chciałem wymówić ubezpieczenie nie pozwolono mi z uwagi na fakt, że nie jestem właścicielem polisy.
Po miesiącu dzwonią i mówią ze naprawili swój błąd i automatycznie wznowili mi ubezpieczenie i każą zapłacić za nowa polisę. Podkreślam ze przez 2 tyg próbowałem wymówić ubezpieczenie ale nie mogłem bo nie byłem właścicielem polisy z powodu ich błędu !!! Żenujący poziom obsługi !!! Na szczęście inne firmy ubezpieczeniowe są bardziej ogarnięte!

Dariusz
Dariusz
8 miesięcy temu

Nie polecam !!