PZU opieka medyczna: ubezpieczenie medyczne Plan na Zdrowie

Aktualizacja: 30.08.2018
prywatne ubezpieczenie medyczne pzu

Ubezpieczenie zdrowotne, które otoczy Cię opieką nie tylko na co dzień, ale zagwarantuje także wsparcie w razie wypadku czy ciężkiego zachorowania. Opieka medyczna, która daje uprawnienia do konsultacji lekarskich bez skierowań i kilkumiesięcznego czekania. Wszyscy tego oczekujemy! Czy znajdziemy to w ofercie PZU Zdrowie? Prześwietlamy prywatną opiekę medyczną PZU Plan na Zdrowie.

Prywatne placówki medyczne cieszą się niesłabnącą popularnością. Dają poczucie większego bezpieczeństwa i pewność, że w razie potrzeby otrzymamy niezbędną pomoc medyczną na czas. Wszystko to bez konieczności zajmowania kolejki o świcie i zapisywania się do specjalisty z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dziś przyjrzymy się z bliska ofercie PZU Zdrowie. Sprawdzimy, jakie korzyści daje opieka medyczna PZU Plan na zdrowie, a także kto, w jaki sposób i gdzie może z niej skorzystać!

Co daje ubezpieczenie PZU opieka medyczna?

PZU Plan na Zdrowie to elastyczna propozycja opieki medycznej, którą objęte mogą być osoby do 65. roku życia, ich małżonkowie lub partnerzy oraz ich dzieci do ukończenia pełnoletności – a w przypadku osób uczących się – do 25. roku życia. PZU umożliwia dopasowanie zakresu ubezpieczenia medycznego do swoich potrzeb. W ten sposób, do podstawowego pakietu medycznego Plan na Zdrowie, gwarantującego opiekę medyczną po wypadku (np. złamania, porażenia czy uszkodzenia narządów), PZU Zdrowie oferuje także szereg ubezpieczeń dodatkowych. Do wyboru mamy:

  • Opieka medyczna W Ciężkiej Chorobie – leczenie w przypadku wystąpienia jednej z 16 ciężkich chorób (szczegółowy wykaz chorób znajdziemy w OWU),
  • Opieka medyczna w Leczeniu Nowotworu – leczenie nowotworu złośliwego,
  • Opieka medyczna w Trosce o Ciebie – opieka medyczna na co dzień obejmująca leczenie NNW, leczenie nagłej choroby, pomoc medyczną w przypadku rozstroju zdrowia i stanów zagrażających życiu ubezpieczonego. Do wyboru dostajemy trzy zakresy świadczeń: ogólny – z nielimitowanym dostępem do lekarzy 8 specjalizacji oraz wielu badań diagnostycznych i laboratoryjnych, nieco bardziej rozbudowany – rozszerzony z nielimitowanymi konsultacjami u lekarzy 22 specjalności i „najbogatszy” – kompleksowy).

Opieka medyczna PZU „Plan na Zdrowie”: co warto wiedzieć?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że wybierając ubezpieczenie medyczne PZU „Plan na Zdrowie” w podstawowej wersji otrzymujemy jedynie wsparcie po wypadku. Jeśli jednak oczekujemy polisy zdrowotnej PZU gwarantującej dostęp do lekarzy różnych specjalizacji, musimy rozszerzyć swoje ubezpieczenie o polisę dodatkową W Trosce O Ciebie.

Decydując się na PZU ubezpieczenie medyczne warto wcześniej dokładnie przemyśleć swój wybór i zastanowić się, jakiej konkretnie ochrony potrzebujemy. Warto pamiętać o tym, że podczas trwania ubezpieczenia nie mamy możliwości rozszerzenia jego zakresu. Oznacza to, że jeśli najpierw zdecydujemy się na pakiet podstawowy gwarantujący jedynie pomoc po wypadku, a np. po kilku miesiącach trwania ubezpieczenia dojdziemy do wniosku, że potrzebujemy przede wszystkim wsparcia medycznego na co dzień, nie będziemy mogli dokupić rozszerzenia polisy zdrowotnej PZU.

Co najważniejsze, jeśli podczas trwania umowy ubezpieczenia raz zachorujemy i koszty świadczeń zostaną pokryte przez ubezpieczyciela, polisa nie zadziała w przypadku ponownego wystąpienia tych samych schorzeń.

Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku ubezpieczenia dodatkowego, limit kolejnych świadczeń nie jest określany klasyczną sumą ubezpieczenia, a liczbą konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych.

PZU Opieka medyczna: przewodnik dla pacjenta

Jedną z pierwszych wytycznych, jaką będziemy kierować się przy wyborze prywatnego ubezpieczenia medycznego, będzie dostęp do lekarzy. To właśnie po to, by uniknąć konieczności „przewidywania” choroby i kilku miesięcy oczekiwania na wizytę u specjalisty, decydujemy się na leczenie „na własną rękę”. W OWU znajdziemy zapis mówiący o czasie oczekiwania na realizację świadczeń zdrowotnych. Jak deklaruje PZU Zdrowie, osoby objęte prywatnym ubezpieczeniem „Plan na Zdrowie”, na konsultację u internisty bądź pediatry poczekają maksymalnie 2 dni, natomiast na wizytę u lekarza pozostałych specjalizacji będą musiały poczekać do 5 dni.  Sama rejestracja do lekarza również nie powinna przysporzyć większych problemów. Na wizytę możemy umówić się online na pośrednictwem formularza PZU, korzystając z całodobowej infolinii PZU Zdrowie, czy nawet wysyłając SMS.

Placówki dostępne w ramach PZU opieka medyczna

Decydując się na pakiet medyczny oferowany przez PZU Zdrowie, otrzymujemy dostęp do ponad 2000 placówek medycznych PZU wraz w prywatnymi placówkami współpracującymi z ubezpieczycielem na terenie całej Polski. Wykaz placówek PZU, w których skorzystamy z usług medycznych w ramach ubezpieczenia W Trosce o Ciebie, znajdziemy na stronie  ubezpieczyciela.

Podsumowanie

  1. PZU Plan na Zdrowie to elastyczna propozycja opieki medycznej, którą objęte mogą być osoby do 65. roku życia, ich małżonkowie, partnerzy oraz ich dzieci do ukończenia pełnoletności lub 25 lat w przypadku osób uczących się.
  2. Podstawowy pakiet medyczny Plan na Zdrowie gwarantuje opiekę medyczną po wypadku. Jego zakres możemy rozszerzyć o jedno z trzech ubezpieczeń dodatkowych: W Ciężkiej Chorobie, W Leczeniu Nowotworu, W Trosce o Ciebie.
  3. PZU opieka medyczna gwarantuje dostęp do lekarzy i badań na co dzień, dla całej rodziny, w ponad 2000 placówek medycznych na terenie całej Polski.
  4. Limit świadczeń nie jest określany klasyczną sumą ubezpieczenia, a liczbą konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych.

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
21 Comments
Starsze
Nowsze
Inline Feedbacks
View all comments
klient PZU
klient PZU
3 lat temu

Nie dajcie się naciągać na opiekę medyczna PZU – to banda kretynów. Kto z Was chodzi za każdym razem do innego specjalisty? Dzwonisz na infolinie – prosisz o konkretnego lekarza w konkretnej placówce, wiesz że jest tam wolny termin i lekarz Ci to potwierdził, ale przecież inteligentni inaczej w PZU wiedzą lepiej i odmawiają Ci umówienia wizyty na ten właśnie termin. Oczywiście na pytanie dlaczego odpowiedz jest tylko jedna „Bo nie” proponują umówienie wizyty prywatnej i już. Dobrze radzę. poczytajcie najpierw opinie na forach zanim wpakujecie się w to szambo.

Ela
Ela
3 lat temu
Reply to  klient PZU

Jest na to sposób. Wystarczy umówić się w placówce na wizytę, a potem tylko potwierdzić przez infolinię PZU. Ja tak robię 😉

Mary
Mary
2 lat temu
Reply to  Ela

Dokładnie. Można też umówić się przez formularz internetowy i podać dokładnie do jakiego lekarza chcemy iść. Korzystam z pzu jakieś dwa lat i nigdy z tym nie miałam problemu 🙂 jedynie na wizytę u endokrynologa czeka się nie 5 dni a miesiąc… Jednak sprawdziłam osobiście w placówkach że faktyczne takie są terminy

Gorillaz
Gorillaz
2 lat temu
Reply to  Ela

Już nie potwierdzają każdej wizyty. Zgodnie z umową, którą podpisujemy – najpierw trzeba kontaktować się z infolinią :/

bell
bell
2 lat temu
Reply to  Gorillaz

a infolinia ma przykaz umawiania w konkretnych placówkach i nie ważne że dana placówka widnieje w ich spisie, nie umówią pomimo wolnych miejsc, paranoja,

bell
bell
2 lat temu
Reply to  Ela

to życzę powodzenia, do tej pory to działało ale już nie.
Miałam zarezerwowany termin (nie umówiony bo umawiać się można tylko przez infolinię) dla chorego dziecka u lekarza prowadzącego, PZU odmówiło potwierdzenia wizyty bo nie ma takiej możliwości i już…. no chyba że w ich placówce, u nie wiadomo jakiego lekarza…….

burczan
burczan
2 lat temu
Reply to  bell

Dokładnie potwierdzam – od stycznia jest katastrofa, PZU nie potwierdza wizyt wcześniej umówionych w placówce, mimo iż ta ma podpisaną z nimi umowę oraz dostępne terminy. Nieważne, że byłeś z dzieckiem u danego lekarza wcześniej i masz wizytę kontrolną, nie ważne że lekarz prowadzi dziecko przez kilka lat – odpowiedź zawsze taka sama „nie potwierdzimy wizyty bo nie” – na pytanie dlaczego ? – „bo nie”. Oczywiście proponują innego lekarza, który nigdy nie widział Twojego dziecka na oczy, opowiadanie mu całej historii życia by … za tydzień przeżywać to samo u innego lekarza. Oczywiście cięcie kosztów i tyle. NIE WAŻNY KLIENT I JEGO ZDROWIE. Ważny bilans i tyle. W sumie nie ma już różnicy wobec NFZ – spraktykowałem ostatnio nawet szybciej niż w PZU.

edyta
edyta
2 lat temu

Zero szacunku do klienta. Na obszernie uzasadnione odwołanie odpowiedź w jednym zdaniu na zasadzie „nie bo nie”. Definicja chorób sprzed 12 lat, niezgodne z aktualną wiedzą medyczną i jak dochodzi do wypłaty odszkodowania wiekszosc sie w tych definicjach nie miesci. Jak dla mnie ogromne rozczarowanie. Teraz trzebado sądu uderzać, bo innego wyjścia nie ma.Nie polecam!

Ryszard
Ryszard
2 lat temu

Ściema. Dziecko gorączka 40 stopni, a Pani mi mówi przez infolinię, że nie ma lekarza i mogę rano próbować. Pytanie za co płacę…..już nie będę.Jestem Mega zawiedziony i stanowczo się wypisuję.

Nazdrowie
Nazdrowie
2 lat temu
Reply to  Ryszard

Przy takiej gorączce to mogłeś zamówić wizytę domowa, byłaby na zaraz, a na zorganizowanie pediatry maja dwa dni, wiec Twoje pretensje są tu nieuzasadnione. Pozdrawiam.

Bachelda
Bachelda
2 lat temu
Reply to  Ryszard

Bez przesady… Nie mają napisane „placówki mają dla państwa miejsce o każdej porze dnia i nocy”. Spróbuj na NFZ iść 😉

Przemysław
Przemysław
2 lat temu

Coraz większa biurokracja, coraz gorzej z obsługą , od wejścia w życie infolinii , coraz bardziej zaczyna to przypominać państwową służbę zdrowia

Wkurzony pacjent
Wkurzony pacjent
2 lat temu

Żenada od 26 lutego umawiaja mnie do endokrynologa, informiluja ze dopiero na kwoecien bedzie grafik 20 marca, dzwonie 20 marca, mówią ze umówią wizytę, brak kontaktu dzwonie dzis, pierwsza osoba mowi ze jestem w systemie ale nie ma grafiku. Przychodzi sms ze niby dzwonili, oddzwaniam facet mowi ze nie ma grafiku ze się dowie i skontaktuje ze mną, znowu sms ze niby dzwonili, dzwonie 3 raz inna osoba idzie sie dowiedzoec o co chodzi no i co nie ma terminu ale jak??? 20 rano bylo info ze czekaja na grafik i jestem w systemie jeszcze dzis o 9 w nim bylam! Żenada, cyrk, nawet skierowanie na badanie 3 razy było rejestrowane! Co to ma być???

Regina
Regina
2 lat temu

PZU-ZDROWIE to porażka w najczystszej postaci. Infolinia, oczywiście płatna, żeby jeszcze to przebiegało sprawnie to godziłabym się na telefony, ale po drugiej stronie słuchawki się słyszy:” proszę o chwilę cierpliwości” i o rzekomą chwilę potrafią prosić 3 razy!!!! Wysyłam więc zgłoszenie za pośrednictwem strony, ale teraz już nawet na to zgłoszenie nie odpowiadają, twierdząc że „zgłoszenia nie otrzymali”!
Posunęłam się krok dalej w zgłoszeniu zaznaczyłam datę zgłoszenia i godzinę i zrobiłam screena – i ku mojemu zdziwieniu, po godzinie otrzymałam sms-a, ze próbowali się ze mną skontaktować i proszą o telefon!!! PORAŻKA
Pytanie za co płacę!!!!! Usługi PZU horrendalnie podrożały od stycznia tego roku, ale niestety nie idzie to w parze z obsługą, ponieważ ona drastycznie spada.

Paulsky
Paulsky
2 lat temu

Porażka. Mam pakiet komfort. Pechowo w czasie wiatru coś wpadło mi do oka. Ustalam wizytę na stronie internetowej z opisem o usunięciu ciała obcego. Dzwonię po dwóch godzinach, jestem zlany. Po godzinie dzwoni żona, asystent rzuca słuchawką. Jeszcze raz- odbiera pani, bardzo miła i konkretna, mówi że nadaje sprawie status priorytet. Po 24 godz dostaję SMS. Wizyta umówione za 6 dni… PRIORYTET WEDŁUG PZU. Zapłaciłem za wizytę, w ośrodku gdzie rezerwowałem online, bez problemów, tego samego dnia. Ciało obce wbite w rogówce…
NIE POLECAM USŁUGI PZU ZDROWIE, nie wychodzi na zdrowie.

alis
alis
2 lat temu

Nie wiem po co kaza wybierac prefencje skoro i tak umawiaja jak chca… Wybieram opcję po 18 a dostaję sms, że wizyta została umówiona po 16 … brak kontaktu ze strony konsultanta, robią co chcą

Magga
Magga
2 lat temu

Nie umawiają na wolne terminy, tylko sztucznie przeciągają to w czasie.Może klient się zniechęci i sam zapłaci. w klinice termin jest za tydzień na infolinii twierdzą, że dopiero za pół roku. Koszmar. Podpisują umowy z jakimiś najgorszymi przychodniami, gdzie obsługa jest jak za PRLu. Wbrew pozorom pakiet komfort jest skromny, wielu podstawowych badań z krwi nie można zrobić. Chyb się przeniosę do Luxmedu

Klient PZU
Klient PZU
2 lat temu

Posiadam pakiet komfort, chciałam dzisiaj umówić się telefonicznie na badania krwi zlecone przez lekarza(wizyta prywatna ginekologiczna) i niestety wizyty nie umówiłam, bo Pan konsultant na wstępie zapytał o numer skierowania???. Kiedy powiedziałam, że nie mam to niestety dowiedziałam się,że wizyty nie umówię,” bo system dalej nie przepuści”. Mało tego za badania i tak musiałabym zapłacić, z czym się liczyłam , ale skierowanie przelało czarę goryczy. Nie wiem za co płacimy dodatkowe pieniądze, rezygnuję z tego ubezpieczenia, to jakaś ściema.

Ali
Ali
1 rok temu

Ja dzisiaj dzwoniąc na infolinie w sprawie kontaktu z osoba zakażoną covid zostałam brzydko mówiąc spławiona i potraktowana niczym intruz. Polecono mi kontaktować się jutro z lekarzem rodzinnym, odmówiono nawet wystawienia l4 ponieważ mogą się rzekomo zdublować. Brak profesjonalizmu zupełny. Takiej porady mogłam udzielić sobie sama. Pieniądze wyrzucone w błoto. Już nie mam ochoty więcej korzystać z takich usług.

Zibi
Zibi
1 rok temu

Nigdy więcej PZU zdrowie! Kończy mi się 26 stycznia zasiłek rehabilitacyjny i musze mieć od lekarza, który mnie prowadził zaświadczenie o kontynuacji. ZUS chce papiery 6tyg. na przód. Aż trzy wolne terminy do mojego lekarza są na 17 grudnia. Więc się wyrobię. Dzwonię do PZU by mnie zarejestrowali. Po chwili przychodzi sms , że termin mam na 11 stycznia!!! To chore!. Dzwonię jeszcze raz do przychodni, czy coś się zmieniło, nie! Terminy w grudniu są wolne, dzwonię do PZU, że tam są szybsze terminy, a oni mówią, że mają tu swoje procedury i swoje terminy! Mówię panience w słuchawce, żeby zadzwoniła do przychodni i ta potwierdzi, że są szybsze terminy, a ona mi mówi,że nie może! Co ci ludzie wyprawiają ??? To celowe działania na szkodę chorych! Wydłużać im terminy, by zniechęcić ! Niestety pomimo wykupionej polisy muszę za wizytę lekarską słono zapłacić, bo gonia mnie terminy w ZUS.

JacekG
JacekG
4 miesięcy temu

Absolutnie odradzam, umówione wizyty albo się nie odbywają albo są przenoszone na inne terminy. Początki były świetne, teraz organizacja jest fatalna. Powtarzające się hasło że jest to wina Systemu, chorego nie uspokaja.
ODRADZAM.