Cieszy się sławą niezawodnego, taniego i dobrego auta. Golf IV jest wciąż popularny na polskich drogach, choć jego produkcja zakończyła się w 2005 roku. Od 1997 roku powstało blisko 4 miliony sztuk tego modelu. Wiele z nich dalej jeździ po polskich drogach. Czy warto kupić Golfa 4, zwanego przez niektórych woldzwagenem?
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1998 Golf IV zajął 2. pozycję (za Alfą Romeo 156). Polacy lubią Volkswagena Golfa, a popularna 4 to ciągle jeden z częściej kupowanych i sprzedawanych samochodów. Na samym Allegro aktualnie można znaleźć prawie 2000 egzemplarzy tego modelu.
Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku. W zależności od wersji wyposażeniowej pojazdu, Golf IV mógł mieć m.in. w system ABS, ESP, poduszki powietrzne, klimatyzację manualną bądź automatyczną, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, odtwarzacz CD, podgrzewane przednie fotele, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy, system nawigacji satelitarnej, immobilizer, a także zamek centralny, czujnik deszczu, reflektory ksenonowe i Isofix – czyli to wszystko, czego nie powstydziłyby się dzisiaj auta połyskujące kusząco zza szyby salonu samochodowego.
Ile kosztuje Golf IV – cena Golfa 4
Przeciętny Golf IV kosztuje obecnie ok. 10 tys. złotych. Są modele za 5 tys., a są i za 15, wszystko zależy od stanu technicznego. Kupując Golfa IV, trzeba liczyć się z dodatkowymi wydatkami, bo na pewno coś będzie do zrobienia, ale koszty nie będą wysokie.
Zalety golfa: Za co Polacy kochają Golfa IV?
To porządne, wygodne auto. W Polsce spotyka się najczęściej pięciodrzwiowe hatchbacki wyposażone w silnik benzynowy. Ogromną zaletą tego modelu jest powszechna dostępność tanich części, a co więcej, mechanicy samochodowi znają ten samochód na pamięć i mogą naprawiać go z zamkniętymi oczami. Wszystko, co w Golfie IV wymaga wymiany, można wymienić praktycznie od ręki, wszystko, co trzeba naprawić, dobry mechanik naprawi bez trudu.
Usterki w Golfie IV i koszt naprawy, koszt części
Golf, który nie miał żadnej stłuczki, nie rdzewieje, korodują tylko te egzemplarze, które były naprawiane. Komplet tarcz i klocków hamulcowych na cztery koła to koszt 600 zł, a przy wymianie zaleca się zregenerować zaciski, co wiąże się z wydatkiem do 100 zł. Raz na dekadę można wymienić tuleje w belce skrętnej. Golf IV ma zawieszenie z kolumną MacPhersona, która jest najpopularniejszym i najpowszechniej stosowanym rozwiązaniem, zatem doskonale znanym mechanikom. Komplet amortyzatorów na obie osie ze sprężynami kosztuje w granicach 1 tys. zł i warto zainwestować w markowe, bo tańsze zużywają się szybciej. Wahacz przedni kosztuje 150 zł, a tylne wahacze są nie do zdarcia, wymienia się je tylko w wersjach z napędem na cztery koła i to rzadko. To wszystko plus seryjne opony o wysokim profilu świetnie sprawdza się nawet na drogach o nawierzchni zbliżonej do bezdroży.
Golf IV słynie także z tego, że dopóki silnik pracuje, to samochód nadaje się do jazdy. Silniki benzynowe w Golfie IV są praktycznie niezawodne, problemy występują głównie w dieslach.
Optymalny wybór to Golf IV z silnikiem benzynowym 1.6 8V, który rozwija 101–102 KM mocy, w 10,8 s osiąga 100 km/h i zużywa do 8 l/100 km. Można zamontować instalację gazową za 2 tys. zł i jeździć na LPG.
Oczywiście na rynku dostępne są inne wersje Golfa IV, np. z silnikiem benzynowym 1.8 20V (125 KM). Bardziej skomplikowana konstrukcja napędu rozrządu generuje jednak większe problemy, zatem Golf IV w tej wersji traci na niezawodności. Z kolei silnikiem nie-do-zajechania jest benzynowy 2.0 z ośmioma zaworami i mocą 115 KM. To najlepsza wersja, ale niestety trudno znaleźć taki model.
Zalety Golfa IV | Wady Golfa IV |
niezawodny | wiek – produkcja zakończona w 2005 roku |
niedrogi | popularny, ale także mało oryginalny |
dobre silniki | |
prosta konstrukcja |
tanie i dostępne części | |
można zamontować instalację LPG | |
tanie OC |
Ile kosztuje ubezpieczenie OC Golfa IV?
Wyliczyliśmy, ile kosztuje ubezpieczenie Golfa IV. Kwota nie jest wysoka, co doskonale dopełnia obrazu Golfa IV jako dobrego samochodu dla przeciętnego polskiego kierowcy. Nasz kierowca mieszka w Zakopanem, ma dwoje małych dzieci, które odwozi do przedszkola, z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Samochodem kieruje od 17 lat, przysługuje mu 60% zniżki, przejeżdża około 4000 km rocznie. Jeśli wybierze Golf IV z silnikiem benzynowym 1.6 z 2003 roku, za ubezpieczenie OC zapłaci od 483 zł w Link 4 do 576 zł w Benefii. Warto przeanalizować poszczególne oferty, aby nie przepłacić, bo zakres obowiązkowego ubezpieczenia OC określa ustawa i dzięki porównywarce OC i AC możemy mieć to samo za dużo mniejsze pieniądze.
Zobacz także podobne artykuły:
Podsumowanie
1. Volkswagen Golf IV to wygodne, sprawdzone i tanie auto.
2. Mechanicy doskonale znają to auto, bardzo łatwo kupić części zamienne, które są w dobrej cenie.
3. Golf IV ma na tyle prostą konstrukcję, że mało co może się w nim zepsuć.
4. Przeciętny Golf IV kosztuje ok. 10 tys. złotych. Są modele za 5 tys, a są i za 15 tys., wszystko zależy od stanu technicznego.
5. Ubezpieczenie OC Golfa IV dla doświadczonego kierowcy z Zakopanego kosztuje od od 483 zł w Link 4 do 576 zł w Benefii.
Wskaż miesiąc końca polisy – zagwarantujemy Ci ofertę z najniższą ceną.
Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Podobne artykuły
Kilka tysięcy egzemplarzy Volkswagena Golfa na serwisach aukcyjnych i moto giełdach nie może kłamać – Polacy lubią to auto i wybierają je równie chętnie jak Passata. Zwłaszcza, że starsze modele tego samochodu można kupić już za kilka tysięcy złotych. Ile kosztuje najtańsze ubezpieczenie OC dla VW Golfa, jakie są opinie o poszczególnych generacjach i czy warto kupić kilkuletniego, używanego Golfa? Sprawdźmy.
Większość z nas marzy o luksusie i prestiżu, ale niestety możemy pozwolić sobie tylko na sprowadzane samochody, które najlepsze swoje lata spędziły u pierwszych 2-3 właścicieli. Polscy kierowcy mają dobry gust – wybierają podobnie jak ich bogatsi odpowiednicy na Zachodzie, tyle że kupują auta używane. Sprawdź z nami najczęściej sprowadzane samochody, które podbiły serca Polaków.
W czasach, kiedy mało kto w Europie mówił o vanach czy SUV-ach, Niemcy nazywali ten rodzaj pojazdu „Großraumlimousine” – limuzyna o dużej przestrzeni. Użytkownicy mówią, że to pancerne auto, niezawodne choć leciwe, kiedy trafi się na zadbany egzemplarz. Wymarzone auto rodzinne, szczególnie, gdy lubi się wycieczki. Ile kosztuje tanie ubezpieczenie OC Volkswagena Transportera?
Jakie kryteria bierzesz pod uwagę, wybierając markę samochodu? Oprócz ceny, wyglądu i komfortu, ważną kwestią jest niezawodność pojazdu. Nikt nie chce mieć auta, które co chwilę wymaga wizyty w warsztacie i generuje wysokie koszty napraw. Dlatego tak ważne jest, aby przed dokonaniem zakupu, dokładnie przeanalizować dane na temat awaryjności różnych modeli.
Dobre silniki benzynowe muszą stanowić połączenie kilku cech: od dynamiki przez oszczędność po trwałość i wytrzymałość. Przegląd najciekawszych jednostek pokazuje, że tego rodzaju napędy znaleźć można nie tylko wśród nowych aut, ale również tych z przeszłości - doskonale docenianych do dziś ze względu na właściwości silnika.
Po uwielbianej przez Polaków pierwszej wersji Octavii w 2004 roku na rynek weszła II (2) generacja tego samochodu, która produkowana była do 2013 roku. Ona również zyskała aprobatę klientów jako doskonały samochód do codziennej eksploatacji, z dużym bagażnikiem i - ze względu na swoje rozmiary - zdecydowanie rodzinne auto. Czy warto kupić Skodę Octavię 2, jaki silnik, model wybrać?
Najchętniej czytane
Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.
Sprowadzone auto używane z Wielkiej Brytanii, zwane potocznie „anglikiem” jest nadal atrakcyjną opcją dla wielu polskich kierowców. Pojazdy można odkupić w przystępnych cenach, co przyciąga entuzjastów motoryzacji, ale też kolekcjonerów. Jednak sama procedura zakupu, rejestracji i ubezpieczenia takiego auta w Polsce to szereg wyzwań i wymagań.
Na terytorium Polski nie musisz mieć przy sobie fizycznego dokumentu prawa jazdy. Obowiązek taki został zniesiony pod koniec 2020 roku. Czy takie same zasady obowiązują po przekroczeniu granicy? Dowiedz się, jakie konsekwencje wywołuje brak prawa jazdy przy kontroli za granicą.