Compensa OC i AC - poznaj ofertę i wybierz ubezpieczenie w TU Compensa

Aktualizacja:
Compensa OC i AC

Compensa jest jednym z towarzystw należących do austriackiej grupy Vienna Insurance Group, która zajmuje 5. pozycję na rynku ubezpieczeń majątkowych. Compensa oferuje szeroką gamę ubezpieczeń osobowych i majątkowych, w tym kompleksowe OC i AC.

Compensa – informacje o firmie i udział w rynku

Compensa należy do austriackiej grupy Vienna Insurance Group – jednego z największych ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod egidą VIG w Polsce działają także: InterRisk, Polisa Życie oraz Skandia Życie. Compensa zajmuje się dystrybucją ubezpieczeń osobowych i majątkowych dla klientów indywidualnych, przedsiębiorstw i klientów korporacyjnych od 1990 roku. Udział zakładu w rynku ubezpieczeń działu II wynosi 3,7% (stan na 30 czerwca 2015 r.).

Compensa OC i AC – czy warto kupić? Dlaczego lepiej porównać oferty?

Podwyżki cen OC w 2016 roku przenicowały rankingi najdroższych i najtańszych ubezpieczycieli komunikacyjnych. Tylko nieliczni oferują tę samą lub zbliżoną do poprzedniej cenę OC. Compensa jest towarzystwem, które w porównaniu do wyników sprzed roku, najbardziej podniosło stawkę – w 2015 r. przykładowy kierowca zapłacił za polisę OC 694 zł, w 2016 zapłaci już 949 zł. Podwyżki cen OC oraz ich dysproporcja na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych powinny dać do myślenia tym, którzy zamierzają kupić swoje pierwsze OC lub nie są w pełni zadowoleni z obecnej ochrony. Szczególnie w tym roku niezbędne jest porównanie ofert konkurencyjnych towarzystw, żeby nie przepłacić i jednocześnie cieszyć się z optymalnego zakresu ubezpieczenia.

Compensa – assistance

Compensa oferuje aż 5 wariantów ubezpieczenia assistance: Baza, Standard, Komfort, Komfort Plus oraz Lux, przy czym ubezpieczeniem we wszystkich opcjach oprócz bazowej mogą zostać objęte jedynie pojazdy, które w momencie zawierania umowy nie są starsze niż 15 lat. Assistance Baza, czyli podstawową pomoc w razie wypadku (naprawa na miejscu zdarzenia i holowanie), kierowca otrzymuje gratis, jeśli wykupi AC samochodu osobowego w Compensa.

Istnieje także możliwość wykupienia specjalnego ubezpieczenia Compensa Pomoc III dla posiadaczy pojazdów osobowych oraz ciężarowych do 3,5 dmc. Pomocą assistance objęte są zdarzenia, do których doszło na terenie RP, państw należących do Unii Europejskiej oraz Albanii, Andory, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, Islandii, Lichtensteinu, Macedonii, Mołdawii, Monako, Norwegii, Rosji (część europejska), Ukrainy i Watykanu.

Compensa w rankingach Punkta

Jeśli spróbujesz dodzwonić się na infolinię produktową lub będziesz chciał zgłosić szkodę przez telefon, nie zawiedziesz się – obie linie Copmensa działają sprawnie. Badanie przeprowadzone przez Punkta wykazało, że na połączenie z konsultantem, który udzieli informacji o produkcie lub przyjmie zgłoszenie szkody czeka się niedługo, bo 45 sekund, tylko na jednym etapie IVR (automatyczne call center).

Compensa nie istnieje w mediach społecznościowych. Nie posiada profilu firmy ani na Facebooku ani na Twitterze. Nie angażuje się także w dyskusje na forach i na gruncie social mediów, mimo że jest jednym z towarzystw ubezpieczeniowych, na którego temat można znaleźć najwięcej opinii w Internecie.

Compensa zajęła w tym roku ostatnie miejsce w rankingu cen OC. Przykładowy kierowca, który zdecyduje się na zakup polisy w Compensa zapłaci średnio 949 zł – o 255 zł niż w roku 2015. Na podwyżkach cen OC w Compensa najbardziej ucierpią kierowcy z Bydgoszczy i Kielc (podwyżka o 44%) oraz Lublina (podwyżka o 42%), najmniej mieszkańcy Opola i Krakowa (podwyżka o 31%).

Czytaj też: Ceny OC w polskich miastach

Compensa – wybrane produkty

  • Compensa moto DNA kod – pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC przeznaczony dla pojazdów nie starszych niż 5 lat i o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł. Wraz z ochroną ubezpieczeniową kierowca otrzymuje możliwość oznakowania samochodu za pomocą systemu DNA – na  pojazd zostaje naniesiony laserowo 17-cyfrowy kod, którego usunięcie jest praktycznie niemożliwe. System DNA Auto to nowoczesna technologia, która chroni auto przed kradzieżą
  • AC Mini – ubezpieczenie autocasco stworzone dla właścicieli pojazdów starszych niż 10 lat (ale nie starszych niż 15) i dedykowane kierowcom w wieku powyżej 28 lat, posiadającym OC w Compensa z 60% zniżek za bezszkodową jazdę
  • Compensa Rodzina – pakiet ubezpieczeń osobowych i majątkowych, który chroni osoby przebywające we wspólnym gospodarstwie domowym. Polisa może obejmować ubezpieczenie mieszkania, przedmiotów codziennego użytku, OC w życiu prywatnym i następstw nieszczęśliwych wypadków. Dodatkowo można wykupić także Home Assistance oraz Medical Assistance.
  • Compensa Voyage – plan awaryjny na wakacje. Ubezpieczenie obejmuje zdarzenia powstałe podczas podróży po Europie i różnych krajach świata, m.in. koszty leczenia, NNW, assistance, ubezpieczenie bagażu oraz OC w życiu prywatnym. Compensa oferuje cztery warianty ubezpieczenia turystycznego – Podstawowy, Standardowy, Luksusowy i Elastyczny.

Compensa – Zielona Karta

Zieloną Kartę, która przyda się, jeśli podróżujesz samochodem do kraju spoza Unii Europejskiej, otrzymasz w Compensa bezpłatnie, na żądanie, przy zakupie ubezpieczenia OC.

Czytaj także: Zielona Karta – OC na zagraniczny wyjazd

Compensa – samochód zastępczy

Usługa wynajmu pojazdu zastępczego realizowana jest w Compensa w ramach assistance w wariantach Standard, Komfort, Komfort Plus oraz Lux z następującymi limitami:

  • Assistance Standard – na maks. 3 dni w przypadku awarii, kolizji, wypadku lub kradzieży (z zastrzeżeniem, że do zdarzenia doszło w odległości większej niż 50 km od miejsca zamieszkania)
  • Assistance Komfort – na maks. 5 dni w przypadku awarii, kolizji lub wypadku i na maks. 10 dni w przypadku kradzieży
  • Assistance Komfort Plus – na maks. 7 dni w przypadku awarii, kolizji lub wypadku i na maks. 14 dni w przypadku kradzieży
  • Assistance Lux – na maks. 10 dni w przypadku awarii, kolizji lub wypadku i na maks. 21 dni w przypadku kradzieży

W ramach ubezpieczenia Compensa Pomoc III z samochodu zastępczego można korzystać przez czas nie dłuższy niż 5 dni (wariant A) lub 10 dni (wariant B).

Compensa – zgłoszenie szkody

Szkodę możesz zgłosić szybko i sprawnie za pomocą Internetowego Formularza Zgłoszenia Szkody, który znajdziesz na stronie Compensy. Zanim przejdziesz do formularza pamiętaj, żeby przygotować wszystkie niezbędne dane i dokumenty (numer polisy, dowód rejestracyjny, dane osobowe uczestników zdarzenia itd.). Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub wolisz zgłosić szkodę przez telefon, zadzwoń na infolinię, pod numer 801 120 000 lub 22 501 61 00. Możesz także pobrać formularz zgłoszenia szkody, wypełnić go i wysłać mailem na adres dokumenty@compensa.pl lub zwykłym listem na adres: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa.

Compensa – likwidacja szkód

Compensa udostępnia swoim klientom możliwość skorzystania z systemu bezpośredniej likwidacji szkód, który stanowi uzupełnienie polisy OC. BLS pozwala uniknąć zbędnych formalności – szkodę zgłaszasz bezpośrednio do Compensy i czekasz na odszkodowanie. Z BLS można skorzystać, jeśli do zdarzenia doszło na terenie Polski, pojazd sprawcy jest zarejestrowany w Polsce i posiada polskie ubezpieczenie. Za możliwość likwidacji szkody w ramach systemu bezpośredniej likwidacji szkód w Compensa do składki OC należy dopłacić dodatkowe 10 zł.  

Compensa – wypowiedzenie OC

Wzór wniosku o wypowiedzenie umowy znajdziesz bez problemu w internecie. Po wypełnieniu wniosku, należy go podpisać i wysłać na adres siedziby Compensy w Warszawie (najlepiej zrobić to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) lub przesłać skan/zdjęcie na adres centrala@compensa.pl lub wysłać faksem na numer: 22 501 60 76. Pamiętaj, że wypowiedzenie musi wpłynąć do ubezpieczyciela nie później niż jeden dzień przed upływem okresu ubezpieczenia.

Zachęcamy do skorzystania z generatora wypowiedzenia OC. To najszybszy sposób na wygenerowanie gotowego wypowiedzenia OC w Compensa.

Compensa – zwrot składki

W przypadku rozwiązania umowy przed upływem okresu ubezpieczenia, ubezpieczającemu należy się zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony. Żeby otrzymać zwrot składki, trzeba złożyć wniosek, który można przesłać zwykłą pocztą na adres siedziby Compensy, mailem (skan lub zdjęcie dokumentu z własnoręcznym podpisem) lub faksem. Ubezpieczyciel powinien dokonać zwrotu składki w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku przez ubezpieczającego.

Czytaj też: Zwrot składki OC i AC – jak odzyskać swoje pieniądze?

Compensa – kontakt

Z konsultantami Compensy można skontaktować się na trzy różne sposoby: przez internet, telefon lub listownie. Strona www Compensy daje Ci możliwość wypełnienia formularza kontaktowego, w którym wybierasz dogodny dla Ciebie termin rozmowy z doradcą. Możesz także przesłać maila na adres: centrala@compensa.pl (jeśli chcesz otrzymać informacje o produktach), dokumenty@compensa.pl (jeśli chcesz zgłosić roszczenie) i szkody@compensa.pl (jeśli chcesz otrzymać informacje o przebiegu likwidacji szkody lub przesłać dokumenty dotyczące roszczenia).

Z każdą sprawą możesz zgłosić się do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta “Compensa Kontakt” pod numer 801 120 000 lub 22 501 61 00. Centrum działa od poniedziałku do piątku od 7.30 do 18.00 w zakresie informacji o ofercie Compensy oraz we wszystkie dni tygodnia od 6.00 do 22.00 w zakresie zgłaszania szkód.

Siedziba Compensy znajduje się pod adresem: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa.

Za pomocą serwisu www Compensy można odnaleźć wszystkie placówki Compensy, agentów, placówki medyczne współpracujące z towarzystwem oraz serwisy partnerskie. Wyszukiwarka filtruje poszczególne dane z dokładnością do konkretnej wskazanej ulicy.

Opinie o Compensa

Internauci chętnie komentują usługi oferowane przez Compensę. Zgodnie z informacjami zgromadzonymi przez Brand24 w październiku 2015 roku na Facebooku, mikroblogach, forach i na łamach innych mediów pojawiło się 71 opinii, z czego 27% dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych. Wśród wypowiedzi internautów przeważały opinie pozytywne (10/19). Opinii publicznej nieobce są jednak doniesienia o zaniżaniu odszkodowań przez Compensę (w 2012 roku rzecznik UOKiK nałożył karę w wysokości 5,3 mln zł na Compensę za stosowanie niedozwolonych praktyk podczas wypłaty odszkodowania) czy o zamieszaniu z polisolokatami.

Oceń artykuł: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Loading...
Zasubskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments