Niechciane reklamy, kolejne etapy wybierania tonowego i brak połączenia z konsultantem? Niestety jest to codzienność dla klientów niektórych towarzystw ubezpieczeniowych. Zobacz ranking infolinii przygotowany przez Akademię mfind.
PRZEJDŹ DO NAJNOWSZEGO RANKINGU INFOLINII UBEZPIECZYCIELI 2015
W najnowszym badaniu poradnikowy serwis ubezpieczeniowy Akademia Punkta sprawdził, jak funkcjonują infolinie polskich towarzystw ubezpieczeniowych. W większości przypadków czas połączenia nie jest tak długi jak np. w sieciach komórkowych, czy też u dostawców internetu, jednak jakość tej usługi i tak budzi zastrzeżenia.
Najważniejszym wnioskiem, który można wyciągnąć z badania jest to, że najszybciej połączenie z konsultantem uzyskuje się w tych towarzystwach, w których zrezygnowano z automatycznej sekretarki. Chodzi o najlepszą piątkę rankingu – Polski Związek Motorowy, Benefię, MTU ubezpieczenia, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Gothaer. W przypadku tych ubezpieczycieli nie będziesz zmuszony do tonowego wybierania interesujących Cię usług, czy też wysłuchiwania reklam nowych ofert.
Niestety pozostali ubezpieczyciele zdecydowali się na inne rozwiązanie. Przykładowo, w PZU, klient, który chciałby wykupić polisę na życie, musi m.in. wysłuchać formułki o konieczności wyboru pomiędzy ZUS i OFE oraz związanej z tym oferty Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń.
Do niektórych towarzystw ubezpieczeniowych nie można się dodzwonić wcale. Infolinie mBanku są nieustannie obciążone, a do AVIVY nie dodzwonią się klienci ze… Szczecina. Mieszkańcy tego miasta usłyszą w słuchawce, że połączenie z tego obszaru nie jest możliwe do zrealizowania.
Więcej przeczytasz w artykule Akademii Punkta.